fallback

Завръщане в бъдещето с Opel

Концептуалните модели на марката - от Experimental GT до Monza

Концептуалните автомобили въобще не са новост в автомобилната индустрия. Дори напротив, първата демонстрация на футуристични и новаторски идеи е направена още през 1938 година. Тогава американската компания GM, която притежава Opel, представя своя концепт “Y Job”. Той носи емблемата на Buick, като представя нови технологии и стилистични идеи. Германската марка Opel приема примера на компанията-майка и се превръща в първата европейска автомобилна компания, представила концептуален модел. Това е Experimental GT, който отбелязва своята премиера на автомобилното изложение IAA във Франкфурт през 1965 година. Opel Monza Тази година предстои да видим поредният концептуален модел на Opel - Monza, за който производителите заявяват, че ще демонстрира всичко онова, което хората могат да очакват от автомобилната компания от Рюселсхайм в близко и по-далечно бъдеще. Премиерата му ще се състои на тазгодишното 65-то Международно автомобилно изложение IAA във Франкфурт, което ще бъде отворено за посетители на 12 септември 2013 година. Информацията за Opel Monza е ограничена, като се знае единствено, че с концептуалната студия, марката навлиза в следващата ера в развитието на индивидуалната и споделена мобилност. Какво точно означава това, предстои да разберем през септември. А сега ви предлагаме кратък преглед на най-интересните концепции, които германската марка е представяла във Франкфурт през годините. Opel Experimental GT Началото поставя споменатият по-горе Experimental GT. Този модел се радва на изключително топъл прием, като само три години след това се превръща в сериен модел - небезизвестният Opel GT. Opel CD Следва 1969 година, когато на бял свят излиза концептуалния Opel CD - Gran Turismo модел, използващ технологичната основа на Opel Diplomat. По-късно тази концепция е доразвита и в крайна сметка е пусната в серийно производство в ограничен обем. Opel GT2 Последвалата петролна криза насочва общественото внимание и фокуса на индустрията върху нови фактори като разхода на гориво, аеродинамиката, енергийната ефективност, мерките за безопасност и оформлението на вътрешното пространство. Opel върви в крак с времето и през 1975 година представя концепцията GT2. Това е футуристичен автомобил с клиновиден дизайн, плъзгащи се врати и новаторски интериор - седалките са конструирани от отделни елементи от полимерна пяна, арматурното табло е изградено от взаимозаменяеми модули с цифрови дисплеи, като е наличен дори бордови компютър. Opel TECH 1 Развойният прототип TECH 1 е следващата разработка на марката, която е представена във Франкфурт през 1981 година. Моделът демонстрира нов дизайн, който пет години по-късно приема серийна форма при първото поколение на модела Omega. Концепцията се определя като еталон по отношение на аеродинамиката, демонстрирайки коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.235. Интериорът пък разполага с електронни контролни прибори с цифрови показания, които са придружени от чувствителни на докосване бутони с електронни сензори, управляващи всички функции в автомобила с изключение на спирачките, газта и съединителя. Opel Junior В началото на 80-те години специалистите по маркетинг, дизайнерите и инженерите започват да фокусират вниманието си върху достъпните по цена малки автомобили, които биха позволили нови за марката клиенти. Така се появява концептуалния модел Opel Junior. Той има премиера във Франкфурт през 1983 година. Opel JuniorНеговата дължина от 3.41 метра го прави с цели 21 по-къс от първото поколение на модела Corsa, което е пуснато официално на пазара година по-рано. Студията се отличава с множество авангардни идеи в интериора – от лесните за смяна контролни прибори до тапицериите на седалките с възможност за трансформация в спални чували. Абсолютна и уникална с прозорливия си поглед в бъдещето новост е и навигационната система на концепцията. Opel G90 С обявяването на новите, значително по-строги по отношение на изискванията към количеството и качеството на емисиите европейски екологични стандарти, които постепенно ще започнат да влизат в сила (като нормата Eвро 4 за 2005 година), отделите за авангардни технологични разработки и дизайн на Opel започват да изработват своята представа за това как ще изглежда бъдещия екологичен представител на компактния клас. Tе представят първия резултат от своята работа под формата на концептуалния Opel G90 на изложението IAA през 1999 година. Моделът G90 тежи едва 750 килограма, а названието му казва всичко – благодарение на своята олекотена конструкция, новото поколение 3-цилиндров бензинов двигател и изключително ниското аеродинамично съпротивление с коефициент 0.22, моделът успява да постигне ниво на емисиите на CO2 от едва 90 г/км. Opel Frogster През 2001 година марката Opel представя нещо напълно ново - концептуален модел Frogster. Той не разполага с класически покрив, а със стабилна, навиваща се на руло с помощта на електрически механизъм щора. Благодарение на четирите седалки с възможност за индивидуално сгъване, водачът може да превърне Frogster в двуместен роудстър, четириместен кабриолет или в пикап само с натискане на един бутон. Opel Insignia (2003) Две години по-късно, на изложението IAA във Франкфурт през 2003 година, марката представя своята изцяло нова концептуална разработка в лицето на Insignia. Студията на автомобил от висок клас дава не само своето име на следващото поколение на флагмана на Opel, което се появява на пазара през 2008 година. Използваният в концепцията стилистичен език оказва силно влияние върху дизайна на следващите серийни модели на Opel. Opel Flextreme Следващите концепции на германската марка са съсредоточени върху темата за електрическата мобилност. Представената на изложението IAA през 2007 година студия Opel Flextreme се превръща в крайъгълен камък в разработката на системите за електрическо задвижване с неговата новаторска конструктивна архитектура E-Flex. Основната идея при нея е свързана с възможността повечето всекидневни пътувания в градските и междуградски райони да се извършва изцяло на електрическа тяга. А при необходимост от изминаване на по-голям пробег да се включва малък дизелов двигател, който служи за генератор на електричество за задвижването. Този концепт също се превръща в сериен модел - Opel Ampera, който отбеляза пазарната си премиера през 2011 година. Opel RAK e Последната глава от досегашната хронология на концептуалните модели на Opel, представени на IAA, е моделът RAK e, дебютирал през 2011 година. Експерименталният автомобил с олекотена конструкция демонстрира нагледно как с минимален разход на енергия, електрическата мобилност може да бъде направена достъпна и възможна дори за млади водачи на възраст само 16 години. Следващата стъпка в развитието на студиите ще бъде направена след само месец с премиерата на Monza. Очаквайте подробности. Снимки и информация: Opel

Тагове: opel monza
fallback
  • #2
    Анонимен ( преди 10 години )
    На мен повече ми напомня на Bentley Continental поне в задната част
  • #1
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ето от къде са крали Порше за Панамера - Инсиния 2003.
fallback
Последни