В историята на автомобилостроенето е пълно с нововъведения, които се оказват огромен помощник на шофьора и возещите в колата. Има обаче и такива, които са направо безумни и за щастие, така и не бяха приети. Някои от тях припомня изданието Livepost.Първият подобен пример е този магнитен минибар, поставян на модела Cadillac Eldorado Brougham от 1957 г. Той е позициониран в жабката, където магнити държат метални чашки за алкохол. На някой това може и да му хареса, още повече, че е един чудесен начин да се напиеш, докато управляваш или се возиш в автомобил, шегуват се редакторите.През периода 1956-1959 г. Chrysler поставя в своите модели предвестник на кар аудиото. Аудиокасети все още няма и затова инженерите на концерна използват грамофон с плочи. Не е трудно човек да си представи как звучат записите при по-висока скорост или неравности по пътя.Може би, най-безумното от всички тези творения, е показаният през 1935 г. от изданието Popular Mechanics прототип за превозване кучета в автомобила. Той обещава на животното „удобно пътуване и много свеж въздух”. За щастие, никой и не помисля да пусне това "устройство" в производство.Следващото обаче – този автоматично поставящ се колан, намира приложение при някои модели, най-вече на Honda и Toyota, през 70-те и 80-те години на миналия век. То е създадено с цел да се накарат водачите на автомобили да използват предпазните си колани, но така и не се наложи масово.Ето още едно предложение, което, за щастие, не е прието. Моделът Reliant Robin е пуснат във вариант с 3 колела, като целта е съществено да се намали пътния данък на автомобила. Резултатът е ясен - потресаващо пътно поведение.Сред най-лошите автомобилни изобретения попада и воланът Bullet Wheel от Cadillac Eldorado, модел 1954 г. Кормилото напълно оправдава името си – „куршум”, но бързо е премахнато, тъй като при катастрофа направо пронизва гърдите на шофьора.Също доста опасни се оказват и умните фарове Twilight Sentinel, поставяни на модела Cadillac Series 62 от 1959 г. Те трябва да реагират при смяната на деня с нощ и да се включват и изключват автоматично. На пътя обаче нещата не стоят така и често се случва в тъмното автомобила да остава без светлини, което води до много проблеми. И съответно до премахването на системата, която в днешно време е усъвършенствана и може да бъде открита в редица модели - от най-евтините до най-скъпите. Снимки: Livepost