fallback

АВТОМОБИЛНИТЕ ФИРМИ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ПРОИЗВЕЖДАТ СТАРИТЕ МОДЕЛИ

По света можете да срещнете нови автомобили, които сякаш са се преродили от миналото. В Бразилия например все още много добре се продава европейският бест-селър от 1983г. Фиат Уно, който на Стария континент вече почти не може да се намери дори в авто базарите.

Пасат от 1985г. в Германия можете да видите само в някой клуб на любителите на марката, но в няколко развиващи се страни все още се продава с успех под името Сантана.      Пазарният успех на Дачия Логан за пореден път показа, че освен да се заглеждат по новите модели, купувачите се интересуват най-вече от цената. Това се разбира дори от такива фирми като Даймлер Крайслер, които напоследък в съюз с Фолксваген търсят отговор на пробива на Рено с модела Логан. Самият Фолксваген промени концепцията си и предварително предназначеният за по-бедния пазар на  Бразилия модел Фокс се появи и в Европа. Ходът се оказа успешен и дори в богатата Германия малката кола се харчи добре, като всеки месец се продават по 3500 бройки. Рено също така предварително бе обявил, че Дачия Логан ще се продава само в Източна и Централна Европа. Сега колата се продава и във Франция, при това търсенето превишава предлагането и колкото и невероятно да звучи на пазара се появи контрабанден внос.       Докато някои произвозители създадоха специални модели с ниски цени, други предприеха различен ход, за да задоволят търсенето на коли с ниски цени на пазара. Те продължават живота на старите модели, като ги произвеждат и предлагат на пазара редом с новите, но разбира се на по-ниска цена. Така например Опел вече 2 години предлага новата Астра, но в същото време продължава производството и на предходния модел под името Класик в Полша. Ценовата разлика между новата и старата Астра е над 2800 евро. Търсенето на Астра Класик доведе и до решението нейното производство да се разшири и колата да се произвежда и в Украйна в бившия завод на Запорожец. Същото прави и Шкода с модела Октавия, като предлага Октавия I под името Tour, който струва почти 2000 евро по-малко от Октавия II. Сега подобно решение взе и Рено. Макар да се появи новото Клио, което стана и кола на годината, старият модел ще продължи да се произвежда и продава под името Клио Сториа.           Според експерти този ход на европейските производители идва за да ги предпази от нашествието на евтините конкуренти от Азия и най-вече от предстоящото нашествие на много евтини но и много некачествени автомобили от Китай. Сега дори и доста стари европейски модели са значително по-безопасни за пътуващите в тях от новите китайски. 
Тагове:
fallback
fallback
Последни