fallback

ADAC подреди автомобилите по надеждност

Списъкът с най-надеждните включва 21 модела, а този с най-ненадеждните - 12

Експертите от германския автомобилен клуб ADAC съставиха списък на най-ненадеждните и най-ненадеждните автомобили на годината. Анализът е направен въз основа на проблемите, които са имали машините през миналата година. В групата на най-ненадеждните коли попадат общо 12 модела, като сред тях са Honda Jazz, Ford Mondeo, Peugeot 308 и Hyundai i30. Специалистите отчитат, че най-много проблеми през миналата година е имало с акумулаторите. Първенец по повреди е специалната батерия, зареждаща системата  Start/Stop. Ако тя е поставена близо да двигателя, заради високата температура от него, зарядът бързо пада. В списъкът с най-надеждните автомобили попадат 21 модела, като повече от половината - 14, са произведени в Германия. Двете класации са направени след собствено изследване на ADAC, чиито експерти са анализирали 2.6 млн. повреди при 500 000 автомобила. Задължителният критерий, на който трябва да отговарят колите, е да не са по-възрастни от 6 години, производството им да е продължило поне 3 години, като обемът му да бъде най-малко 10 000 бройки на година. На тези изисквания отговарят общо 93 модела. По-рано тази година германската компания Dekra състави рейтинг на най-надеждните автомобили. Лидер сред тях е Audi A4, следван от Mercedes-Benz C-Class и Volvo S80/V70.Снимка и информация: ADAC

Тагове: adac
fallback
  • #34
    Loaho ( преди 11 години )
    Хахаха без да съм експерт.. се вижда,че тази класация е фарс!Няма Тойоти!?!?
  • #33
    zoom-zoom ( преди 11 години )
    Двете класации са направени след собствено изследване на ADAC, чиито експерти са анализирали 2.6 млн. повреди при 500 000 автомобила.interesno, kak li sa selektirani povredite i modelite na kolite!?
  • #32
    Анонимен ( преди 11 години )
    Защо ли най ненадежните са и колите който най много си запазват цената - това е класация която ще срине доверието в ADAC,a за Хонда джаз няма какво да говорим -колата за която японците са чакали ред за купуване.
  • #31
    Дошо ( преди 11 години )
    ХОНДА Джаз е невероятно здрава машинка и за да се счупи трябва да имаш голямо желание да стане това.
  • #30
    Cenitell ( преди 11 години )
    На АДАК класациите са относон показаните дефекти на пътя,те са безпристрастни, но базата данни им е изкривена,понеже:В Германия естествено почти във всяко населено място има фирмени сервизи със собствена пътна помощ и немците предпочитат тях да ги викат при повреда.Затова тези случаи не влизат в статистиката на АДАК.По същата причина немските коли у дома си добре се представят и в статистиките на ДЕКРА.
  • #29
    до Fenix ( преди 11 години )
    Fenix, аз точно това исках да кажа - падналия акумулатор обикновено означава по-сериозна повреда по автомобила или конструктивен недостатък, за който се говори в статията. От тая гледна точка, дадените пари може дори да са повече отколкото покупката на нов акумулатор. Тук се говори за 6 годишни автомобили, а за 6 години падането на акумулатора е почти невъзможно при изправен автомобил. Все пак говорим за нови автомобили с всякакви системи за защита. Това не е като стария Голф, дето като забравиш габаритите една нощ и не палиш. Дори най-евтиният нов автомобил има система, която изгася автоматично забравени светлини и тем подобни. Първата Фиеста вече е на 7 години и акумулаторът никога не е зареждан. Преди 3-4 дни се срещнах отново с нея и запали от половин оборот на коляновия вал. И това с малкото акумулаторче. Не ми говори, че акумулаторът е лека повреда. Не е никак лека. Дори причината да не е в друга повреда, много е неприятно когато сутрин бързаш за работа, да не стигнеш където трябва. Или ако си на 300 километра от дома си да хващаш такси, да купуваш акумулатор и ала бала. Ами ако нямаш в момента пари? Все пак сме България и тук всеки си прави сметката до стотинка. И не само си я прави, ами си и брои стотинките в джоба. Тая зима брат ми остана без енергия зимата и познай. Имаше късмет, че всичко стана на паркинга пред тях. Да, ама бях ангажиран на следващия ден да му нося стоката, докато намери зарядно устройство. В крайна сметка и нов акумулатор купи след няколко седмици, ама толкова много неприятности, включително молене на таксиметрови шофьори за подаване на ток. Падането на акумулатора със сигурност те оставя на пътя. Докато други механични повреди, които смяташ за големи повреди, могат и да докарат автомобила до вкъщи. И ако ти откаже акумулатора, почваш да се ровиш из форуми, да търсиш майстори и какво ли не, за да намерят причината. А често тя е прозаична CD, дистанционна управление и тем подобни дреболии, за които ако не вземеш мерки, ще те оставят през ден на пътя, колкото и да зареждаш тоя акумулатор или да купуваш нови. Сещам се за един конструктивен недостатък при Шкода сноп кабели, които се оголват и дават накъсо. И ако не знаеш за това, какво правим? Купуваш акумулатори през седмица? Айде стига!
  • #28
    Анонимен ( преди 11 години )
    Така е новите коли са много грозни и всички си приличат - изопнати фарове, издути и дебели, огромни решетки и емблеми.
  • #27
    Анонимен ( преди 11 години )
    Изобщо не работя за Рено.бг, нещо повече мразя новите им модели, както и тези на всички марки. Новите коли са грозни, с *лски дизайн, който може да се нрави само на гей или жена.
  • #26
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Тея от ADAC са е гати и смешниците. Това е най-измислената класация която съм чел.
  • #25
    Fenix до бъчваря ( преди 11 години )
    Първо паднал акумулатор не е повреда (освен ако проблема не е другаде). Второ това е консуматив както свещи, гуми и т.н. и не е проблем, който те вкарва в сервиз - на мен ми се е случвало, хванах такси, купих си нов и си го смених. Обаче има проблеми, които те вкарват в бокса и олекваш доста повече от парите за 1 акумулатор ;)
fallback
Последни