fallback

Ford откупи закриването на фабриката в Генк

Съгласието за драстичната мярка струва на компанията по 187 500 долара за всеки служител

Снимка: РойтерсАмериканският производител на автомобили Ford откупи разрешението за закриване на завода си в Генк, Белгия с компенсация за служителите от по средно 187 500 долара (около 144 000 евро) за всеки. Ford оценява в изявление до властите общо 4000 работници на 750 милиона долара, предаде Ройтерс.Преди дни Ford се споразумя с профсъюзите фабриката да бъде затворена в края на 2014 г., а производството да бъде преместено в испанския град Валенсия. И във Великобритания концернът ще закрие два завода. Като цяло Ford свива производствения си капацитет в Европа с една пета заради слабото търсене. В завода в Генк, който принадлежи към германската Ford Werke GmbH, работят около 4000 служители. Там преди всичко се асемблира моделът Mondeo. В САЩ превозното средство от среден клас се предлага под името Fusion. В Америка в момента пък се увеличава производствения капацитет. Със сумата от 187 500 долара за служител Ford остава под сумата от 202 700 долара, които компанията-майка General Motors плати през 2010 г. средно да служител при закриването на завода си в белгийския Антверпен. Тогава GM задели 527 млн. долара за 2600 служители.Ford отчете през 2012 г. в Европа загуба от 1,8 млрд. долара. За текущата година компанията очаква нова загуба от 2 млрд. долара. Вторият по големина американски автоконцерн не изключва нови мерки за затягане на коланите, ако ситуацията в Европа се влоши още повече.Още новини за световната икономика четете в Investor.bg

Тагове: Ford
fallback
  • #4
    бъчваря ( преди 11 години )
    Давам ти плюсче, без да обръщам внимание на последното изречение ;) Все пак, за Форд малко грешиш. Точно в Европа са много добра кола, ако под добра разбираме кола с качества, а не продажби. Но и по продажби Форд от край време е номер две в Европа, а в някои класове дори номер едно. Проблемът не е в това, че Форд не правят добри коли за Европа, а в това, че зад океана промениха стратегията и европейският филиал от самостоятелен и печеливш, се превърна в зависим и губещ.
  • #3
    румбо ( преди 11 години )
    Пример как синдикатите и управляващите се грижат за хората.Ние сме на обратния полюс-майната им на хората,да умират.Е,не пукнаха,ама се разбягаха по света.Допустимо ли е местен кмет като посреща голям инвеститор да му каже:"-Еми тука повече от 350-400лв заплати не се дават"Щото местните феодали дето го крепят толкова им се откъсва от сърцето.Пък синдикатите-хич ги няма.А ФОРД не са добри коли(поне в Европа).
  • #2
    бъчваря ( преди 11 години )
    Алън Мълали затри Форд Европа за сметка на американските и тия в третия свят филиали. Ама какво се чудя, като всички европейски фирми зарязаха стария континент и се спасяват я в Китай, я в Индия. Обаче правят голяма грешка с изнасяне производството в Индия и други подобни страни. Ей къде са България и Румъния.Жалко, че повечето американци дори не знаят, че съществува държава с име България. Иначе досега да са ни позлатили, ако знаеха какви овчици сме и как работим без пари на капиталиста :)
  • #1
    Fenix ( преди 11 години )
    След такава компенсация може да не работиш 10 години
fallback
Последни