fallback

Поглед към новия Maserati GranTurismo

Изглежда, че новият GranTurismo не е само красив, а в действителност представлява един от технологично най-изявените екземпляри, които се движат по пътищата на Стария континент.

Двайсет прототипа са използвани по време на разработването и тестовете на модела в течение на стотици хиляди километри по различни шосета, включително и на небезизвестната писта Нюрбургринг. 40ºC – градусовата жега на Испания и Южна Африка е послужила за тестване на спирачките, докато ледените полета на Скандинавия са били тестполигон за електрониката. За да са сигурни в качеството, мениджърите на Maserati мобилизират до 10% от всичките си служители, чиято основна задача е да изследват подробно всеки отделен компонент в автомобила в процеса на конструиране. Пакетът за безопасност в GranTurismo включва комплект спирачки Brembo с четири самостоятелно вентилирани дискове, комбинирани естествено с най-новото в електрониката. ABS заедно със собствената система за стабилност на Maserati, наречена MSP, осигурява изключително кратък спирачен път от 100 км/ч до 0 км/ч – само 35 метра. Друга съществена подробност е електронната ръчна спирачка, която се включва сама, когато моторът спре и се изключва сама, когато бъде натиснат педалът на газта (подобна система действа и в актуалния Renault Scenic). В случай, че сблъсъкът е неизбежен, GranTurismo разполага с конструкция тип “безопасна клетка” с много висока устойчивост, а еърбеговете са оборудвани с четири сензора, чиято задача е да пресметнат силата на удара и да изпратят информация до компютъра дали е необходимо въздушните възглавници да бъдат активирани или не.
Тагове:
fallback
fallback
Последни