fallback

Москвич 408 като купе-кабриолет

Заради успеха на "по-големия брат" са произведени едва 2 бройки

През 1964 г. в Съветския съюз е отбелязано пускането в серия на седана Москвич 408, но малцина знаят, че в същото време конструкторът Андрей Весалов разработва и елегантен купе-кабриолет. Той носи името Москвич 408 Турист и от него са произведени само два екземпляра. Заради успехите на седана, моделът бързо е забравен. Шасито и някои детайли от купето на Турист са заимствани от модела 408, но в останалото машините са напълно различни. Първо - купе-кабриолетът е с двигател с обем 1.4 литра и мощност 63 к.с., които се постигат с иновативна за този момент технология за електронно впръскване на горивото. А освен това редица компоненти на колата са изградени от алуминий, благодарение на който се постига ниско тегло. "Туристът" ускорява от 0 до 100 км/ч за 24 секунди, а максималната му скорост е 130 км/ч. Един от недостатъците на Москвич 408 Турист е липсата на сгъваем покрив. Пластмасовия таван се състои от един компонент и се сваля ръчно, като за целта са необходими двама души. Освен това, покривът трябва да бъде съхраняван в гараж, тъй като в колата не е предвидено място за него. Според експерти, пускането на тази машина в серия би изиграло благоприятно влияние върху производството на автомобили в СССР. До него обаче не се стига заради огромното натоварване, на което са подложени конвейрите в заводите. И двата опитни образци на модела не са запазени до наши дни, за тях свидетелстват само снимките. Още по темата: Прототипите на руското автомобилостроене Информация и снимки: novate.ru

Тагове:
fallback
  • #14
    Малко по знаещ ( преди 11 години )
    Класика, Москвич с квадратни фарове няма.И моторът изобщо не е малък - 1360 кубика. За сравнение от онези времена - Жигули - 1200, Трабант - 600, Вартбург - 1000, лекотоварен Баркас - 1000, Шкода - 1000, Волга - 2500,
  • #13
    Върл Левскар ( преди 11 години )
    През 1965 Татко купи 408 с четири фара - 3900лв или нещо такова .Ковеше 140 км . С 8л разход .Първия в кв. Надежда боядисан в червено с боя Волво .Невероятен мотор за тогава според него .Следващите ни коли са с недоизградени принципи за производството си . Струва ми се , че са правени - ден да мине друг да дойде !
  • #12
    историк ( преди 11 години )
    Абе този московец отзад е копиран от БМВ ,знаете ли?
  • #11
    Алекс ( преди 11 години )
    Браво, класика!
  • #10
    Slavo ( преди 11 години )
    Ако някой погледне... На какви цени се продава Волга и Москвич в САЩ ще му паднат зъбите! Той Москвича не е евтин дори в Германия. Въпреки, че немчурите изкупиха почти всички МОСКВИЧИ от Чехословакия още преди да се раздели! Ама са с надпис MOSKVICH на багажника и друга емблема отпред. За това се прецакаха и тея коли не струват много пари в днешно време. За Волга да не говорим- там цифроманията е голяма. Особено, ако е черна със червена плюшена тапицерия и с рубинена дръжка на скоростите!
  • #9
    Анонимен ( преди 11 години )
    Москвича излиза през 1964г., а Жигулата почти 10г. след него! Не така глупаво де!
  • #8
    Ъ ( преди 11 години )
    Точно жигулови карбуратори слагахме на Джоганите, за да горят по-малко :)
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    Москвича изобщо не може да се сравнява с жигулито като здравина, удобство, икономичност и др.
  • #6
    Ъ ( преди 11 години )
    Че Москвич си е по-близо до военната техника, а не до истинските автомобили това е факт. Аз също съм се учил да шофирам на 8-ица, после си купих 12-ица(пазя я в перфектен вид и до днес). Но това купе определено е красиво!П.п. ресорите лесно ставаха с един повече и така придобиваше още по-аграрен стил, ноооо...времената бяха такива :)
  • #5
    Анонимен ( преди 11 години )
    Имахме 8-мак на времето и мога да споделя, че това просто не е кола. Бавно, тромаво, харчи, като ламя, друса, като трактор и зимата без бордюр в багажника на никъде не се тръгваше. Като допълнителна екстра беше това, че всяка седмица все имаше по него какво да се прави, а се навъртаха не повече от 5-6 000 на година. После 12-ците бяха една идея по-добри, но пак си бяха каручки. Единственото хубаво нещо беше, че бяха на ресьори отзад и можеха да се товарят страшно много.
fallback
Последни