Новото поколение Sandero. Снимка: Automedia.bgКогато през 1999 г. Renault закупи Dacia анализаторите определиха този ход на французите като рисков. Както изглежда обаче рискът си е струвал, тъй като само за няколко години Dacia се превърна в огромен успех за Renault.Румънската марка има оперативен марж от около 9%, което е присъщо за производителите на премиум автомобили, призна изпълнителния директор на Renault Карлос Таварес, който в интервю за Automotive News определи Dacia като "златната кокошка" на Renault. Въпреки, че колите, които предлага Dacia са на много достъпна цена, марката генерира повече от добра печалба. А формулата е много проста, обяснява финансовия анализатор Морган Стенли пред изданието. От една страна, румънците предлагат нови автомобили, чиито цени могат да се конкурират с тези на колите втора ръка. От друга, ако тези возила са добре оборудвани и носят емблемите на Renault (в някои страни Dacia се продава с марката Renault), цените им могат да достигнат почти 27 000 евро. В Европа, например, Duster се продава за около 12-19 000 евро, докато в разрастващият се пазар на Бразилия, цените му варират между 21 и 27 000 евро, обяснява Стенли. Друга предпоставка за добрата печалба на бранда е евтината работна ръка. В Източна Европа, където марката има завод, средното възнаграждение за час е с около една трета по-ниско от това в Западна Европа, където достига до 30 -35 евро на час. А в Мароко, където Dacia също откри завод, възнаграждението на час е само 4 евро. Има редица други причини Dacia да върви нагоре, допълва Стенли. Новите поколения на Logan и Sandero, например, предлагат много повече от предшествениците си, но въпреки това цените им са останали непроменени. Освен това, румънците навлязоха в много нови сегменти, заговори се дори за спортна кола. Всичко това е предпоставка за розово бъдеще пред Dacia. През 2011 г. продажбите на марката достигнаха 813 000 единици, а през 2012 година - около 950 000. За тази година се очаква нов скок.