Традициите на Рено Сеник определено са по-големи. Всъщност това е родоначалникът на целия клас MPV и днес по света се движат повече от 2 милиона екземпляра от модела Сеник. Туран е относителен новак, който разчита на реномето на Фолксваген и на качествената изработка.
Когато сравняваме размерите на двата автомобила на пръв поглед предимството еднозначно е на страната на Туран - той е по-дълъг с цели 132 мм. от късата версия на Сеник и по-висок с 15 мм. Това определено дава повече място в багажника на Туран в сравнение със Сеник. Но не бързайте да мислите, че е така и с вътрешното пространство. Макар и по-къс Сеник има по-голяма база от Туран с цели 8 мм. Съотношението между базата и общата дължина на автомобила е определено в полза на французина. Наред с това Сеник е и по широк от Туран с 15 мм. Така, макар и с по-малки размери от Туран, Сеник предлага солиден вътрешен простор. Максималното пространство за краката на пътуващите на задните седалки в Сеник е 890 мм., докато при Туран е 885 мм. Огромното челно стъкло на Сеник /1.40 м2/ дава изключително добра видимост и прави купето светло.
Дизайнът на Сеник определено е негово предимство. Уредите на таблото са разположени под дълга 75 см "козирка" и са изобразени на голям електронен дисплей, който предлага отлична видимост. Средният панел има интересна форма, а в средата му, много близко и удобно до волана, е разположен лостът на скоростната кутия. В ляво на волана е електрическата полу-автоматична ръчна спирачка. Лостовете за светлините и чистачките, които са на волана са къси и удобни за управление. Материалите от които е изработено таблото са качествени, но не винаги самата изработка е такава.
В Туран дизайнът е по-строг, но качеството на изработката е изключително високо. Предните седалки са много удобни, като седалката на водача може да се мести напред или назад цели 254мм. И в двата автомобила трите задни седалки могат самостоятелно да се движат напред и назад, както и въобще да бъдат отстранени от колата. Когато задните седалки се отстранят мястото което предлага Туран е с 0.149 м3 по-голямо от това в Сеник. Нещата обаче се променят ако се сравнява удължената версия Гранд Сеник, който има и трети ред седалки, което прави възможно превозването на 7 души. Такава версия предлага и Туран, но в същата каросерия, затова двете седалки на третия ред са само за деца и когато са там практически не остава място за багажа - само 0.121м3.
Рено залага много на електрониката при Сеник. Липсва стартов ключ, който е заместен от електронна карта. Има дори версия, при която не е нужно да вадите картата от джоба си, за да се отворят вратите и да се запали моторът. И двата MPV автомобила са много добре обезшумени. При Фолксваген скоростната кутия традиционно е много точна, но това е така и при Туран. Базисното оборудването на двата модела е сходно. Разликата е, че Туран предлага климатик срещу доплащане, който е серия при Сеник. Френският автомобил предлага стабилизационната система ESP срещу дорлащане, докато при Туран е в основното оборудване. И двата автомобила предлагат сходни двигатели. Ето техническите данни на бензиновите им двигатели с обем 1.6 литра /избираме по-съвременния мотор на Фолксваген с пряко впръскване на бензина FSI, макар да се предлага и по-обикновен 1.6 литров/ и на турбодизеловите им двигатели с обем 1.9 литра.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ: СеникII 1.6 16V Touran 1.6 FSIОбем 1598 1598Мах. мощност/kW/k.c./ 83/114 85/116при оборота 6000 5800Мах. въртящмомент - Nm 152 155при обороти 4200 4000Мах. скоросткм. в час 185 186Ускорение /секунди/от 0 до 100 км.в час 12.5 11.9Тегло /кг/ 1395 1425Обем на багажника - м3 0.480 0.695Разход на горивоградско/извънградско 9.3/6.0 9.5/6.2комбиниран разход 7.2 7.4
Сеник 1.9 dCi Touran 1.9 TDIОбем 1870 1896Мах. мощност/kW/k.c./ 88/120 77/105при обороти 4000 4000Мах. въртящмомент Nm 300 250 при обороти 2000 1900 Мах. скорост 188 179/км.в час/Ускорение /секунди/от 0 до 100 км.в час 12.1 13.2Тегло /кг/ 1505 1498Обем на багажника/м3/ 0.480 0.695Разход на горивоградско/извънградско 7.4/5.0 7.5/5.3комбиниран разход 5.8 6.1