fallback

Петте големи провала на американски автомобили

Сред тях е великан на Ford и чисто женски автомобил от Dodge

Това, че един автомобил е добър, съвсем не му гарантира успехи на пазари. Ако обаче той е недобър, със сигурност е обречен. Руското издание Motor припомня за няколко доста амбициозни автомобили на американски производители, които претърпяха пълен крах.Ford Excursion. "Последният от великаните"Снимки: Ford Този автомобил е голям дори за САЩ. Появява се през 1999 г., като трябва да се конкурира с Chevrolet Suburban. Построен е на базата на F-250 от серията Heavy Duty, като теглото му е близо 4 тона, което го приближава повече до камионите, отколкото до автомобилите.В цифри тази машина изглежда така: дължина – 5.7 м и междуосие от 3.5 м (това е повече от дължината на Citroen C1). Теглото е 3.9 тона, като може да тегли прицеп с тегло до 9 тона. Базовият мотор на това чудовище е V8 с обем 5.4 литра и мощност 259 к.с. (въртящ момент 475 Нм). Освен това се предлага и 10-цилиндров двигател Triton с обем 6.8 литра (314 к.с. и 576 Нм). Има и двойка турбодизели PowerStroke V8 – 6.0 литров и 7.3 литров.Динамиката на машината не впечатлява – от 0 до 100 км/ч Ford Excursion ускорява за 11 секунди, а максималната му скорост е 153 км/ч. Според производителя разходът на гориво е 16.8 л/100 км, което обаче се оказва 2 пъти по-малко от действителното. Вероятно заради това резервоарът побира 167 л.Нещата потръгват нелошо за модела, като през първата година Ford продава над 50 000 бройки (това е 3 пъти по-малко от Suburban). Цените на горивата обаче скачат и това се оказва фатално за Excursion, който освен това заради размерите си е неизползваем в градовете.Присъдата на модела е окончателно произнесена през 2005 г. Тогава се оказва, че при сблъсък моделът предлага посредствена безопасност и Ford го спира от производство.Dodge La Femme. "Автомобил-травестит"Снимки: Dodge В първата половина на миналия век се счита, че шофирането е мъжка работа, но жените постепенно започват да се интересуват от автомобили. Компанията Dodge вижда перспектива в това и прави модел, изцяло насочен към дамите.Името му идва от само себе си - Dodge La Femme. Всъщност, това не е нов модел, а модификация на купето Royal Lancer. Каросерията е оцветена в розово и бяло, а сребърните емблеми Royal Lancer са заменени от златисти La Femme.На пазара автомобилът излиза през 1955 г. и претърпява пълен провал. За 2 години са продадени едва 2500 машини. Което води до неговото спиране от производство.Vector W8. "Космически кораб с V8"Снимки: Vector Това е един от най-амбициозните американски суперавтомобили. Компанията Vector залага на космически технологии при направата на W8, което не е изненада, тъй като самото му име е Vector Aeromotive.За направата на алуминиевия монокок са използвани материали от самолетостроенето, а в каросерията има кевлар и въглеродни влакна. Проблемът обаче идва от двигателя, който е далеч от космическите технологии. На W8 се слага стандартен 6.0 литров, V8 от Chevrolet, който е с 2 турбини. Пълен провал е и скоростната кутия – 3 степенен автоматик от B&H. Въпреки това колата има колосалните за 1989 г. 625 к.с. и 854 Нм въртящ момент, което й позволява да вдигне 354 км/ч.Големият проблем идва от цената – 455 000, тъй като по това време за тези пари можеш да си купиш няколко Ferrari или Lamborghini. Затова от W8 са пуснати едва 19 бройки като два от тях са прототипи.По-късно компанията-производител се насочва към модела М12, който е на шасито на Lamborghini Diablo. Но и там нещата не се получават и от този модел са произведени само 14 бройки. Това не отказва хората във Vector и през 2007 г. на изложението в Лос Анджелис те показаха WX8. Амбициите отново са големи – автомобилът разполага с V8 мотор с обем 10 л и мощност 2000 к.с., а максималната му скорост трябва да достигне 482.7 км/ч. Този проект обаче така и не се осъществява.AMC Gremlin. "Страшно име"Снимки: AMC Самият избор на име на колата е доста изненадващ. Това са едни същества, които нашумяха доста покрай американски филм на ужасите. Все пак AMC Gremlin се счита за първия компактен американски хечбек, като според някои той е предшественик на съвременните практични и икономични модели.Създавайки Gremlin, инженерите решават да заложат на класическа схема – автомобил с дълъг капак и надлъжно разположен 6-цилиндров двигател. Това съответно поражда проблем – колата предлага ограничено място за пътниците. Не се получават нещата и с двигателя, който въпреки 6-те си цилиндъра ускорява от 0 до 100 км/ч за 15 секунди. Появява се версия с 5.0 литров, V8 мотор, както и модификация Randall 401-XR с 6.6 литров агрегат. Най-разумно обаче изглежда предложението с 2.0 литровия мотор EA827 на концерна Volkswagen. С него колата съвсем не върви, но поне е икономична.Единственото предимство на AMC Gremlin е, че е евтин, но въпреки това неговият основен конкурент на пазара – Ford Pinto, макар и да е по-скъп, се продава 4 пъти по-добре.През 1974 г. машината достига своя връх на пазара – 171 000 продажби, но на следващата година резултатът пада с 67% и това се оказва фатално за модела, който е спрян от производство.Ford Taurus. "Подарък за конкурентите"Снимки: Ford Японските производители трябва да кажат едно голямо „Благодаря” на Ford за модела Taurus и на неговия дизайнер Джек Телнък. Лично той създава творение, което е наречено „самоходно недоразумение” и е сравнено с вида на чудовището от Лох Нес. Третото поколение на Ford Taurus става грандиозен провал и по този начин помага на Toyota Camry да излезе начело по продажби в САЩ. Нещо, което не се е променило и до днес.Машината на Ford излиза през 1996 г. Нито рекламата, нито отстъпките помагат – хората не искат да купуват грозния модел. Проучване показва, че половината любители на автомобили ненавиждат външния вид на Taurus. Благодарение на корпоративните клиенти продажбите на модела се задържат на средно ниво, но това създава виц, според който ако някой от мениджърите на компания трябва да бъде наказан, шефовете му дават седан Taurus.От Ford се опитват да продават новия модел в Австралия, където той се казва Taurus Ghia. Там положението е още по-отчайващо и само след година и половина всички машини изчезват от магазините на дилърите на марката.

Тагове:
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    AMC Gremlin все едно нормален седан са го срязали. Все едно нещо такова се е получило:Dhttp://***.vbox7.com/play:811fd3b9 Типично по американски и британски дори като правят нещо ново "инженерите решават да заложат на класическа схема" затова японците ги наритаха отдавна на собствения им пазар а вторите се фалираха сами.
  • #2
    RoadRunner ( преди 11 години )
    5.4л - 259к.с.6.8л - 314к.с.Само тези данни бяха напълно достатъчни :)
  • #1
    Felix The Cat ( преди 11 години )
    Izglezhda Automedia e pred proval- pod snimkata na Ford EXCURSION ste napisali ;Снимки: Chevrolet . Sramota ! US CARS FOREVER !!!
fallback
Последни