+ много добро съотношение цена:качество, добри пространствени отношения, добри седалки- слаба приложимост по трудни терени, голям кръг на обръщане, индиректен волан, относително слаби спирачки
История на модела11/00 Представяне на модела с мотори: 2.4 литров бензинов, 107 kw (146 к.с.), 2.7 V6 с четиристепенна автоматична скоростна кутия и 127 kw (173 к.с.) По-слабата версия и като модификация само с предно предаване. ABS и 4 еърбега серийно7/01 2.0 литров комън-рейл дизел с 83 kw (113 к.с.) с предно или 4х4 предаване11/04 моделът е преработен, нов дизелов мотор 2.0 CRDI VTG (92 kw/125 к.с.)Корейците успяха да откъснат досто голямо парче от модерния SUV сегмент, а Санта Фе е една от най-изгодните оферти за такъв автомобил. Дизайнът му е прекалено азиатски, но иначе е трудно да бъдат намерени недостатъци на модела. Тъкмо напротив: много пространство, удобни седалки, възможност за цели 2.3 тона (1.9 тона при версията с предно предаване), закачени на теглича - все качества, които говорят в полза на корейския автомобил. При потегляне идва на помощ късо настроената първа скорост или автоматика, сериен за 2.7 V6, опция при дизела.
Не е предвидена отделна настройка на скоростите на тежки терени, а това в комбинация с относителната височина на шасито и хубавите лети джанти ограничава приложното поле до не особено трудни маршрути. На асфалт Santa Fe осигурява спокойно и безгрижно пътуване, макар че воланът не е особено прецизен. Дизеловият мотор се затруднява малко с тежката 1.8 тона каросерия, но за сметка на това последващата препродажба би била по-лесна.Най-често срещани повреди:случаи на скъсани ангренажни ремъци (бензин 2001), течове в комън-рейла (дизел 2003), дефектни горивни помпи (2001), смущения в мениджмънта на мотора (2001), дефекти в съединителя, водещи до бързо износване (2001)