fallback

Руските "Тарзан" и "Надежда" останаха в миналото

Вижте експериментите на АвтоВАЗ през последните 15 години

В края на 90-те години на миналия век инженерите на АвтоВАЗ създават много различни прототипи на автомобили. Голяма част от тях са подчинени на идеята за задвижване на четирите колела и резултатите не са особено сполучливи. Един от тях е ВАЗ-210834 "Тарзан". Творението на завода от Толиати изглежда така отпред. ... и така отзад. Признаваме, че тази част е още по-внушителна. Съществуват и "Тарзан" версиите ВАЗ-210834, който е на базата на 2108 и ВАЗ-210994, който е на базата на модела 2109. "Тарзан" обаче не успява да се наложи на пазара, като една от причините е високата му цена. През 1999 г. този автомобил струва 2 пъти повече отколкото обичайния 2109. Това обаче не притеснява особено инженерите в АвтоВАЗ, които пускат поредния си шедьовър ВАЗ-21113, известен като "Тарзан-2". Появата му води и до измислянето на вицове от рода на: "Къде, по дяволите, е Тарзан? Загуби се в джунглата". От двата "Тарзан"-а са произведени по-малко от 1000 единици. Ето как изглежда и един от първите от тези автомобили. Разбира се, има и по-успешни машини. Една от тях е този миниван "Надежда". Неговите следващи модификации изглеждат дори още по-европейски. Официално моделът 21 20 "Надежда" се поява на бял свят през 2004 г. Този автомобил дори намира приложение сред инкасаторите, които го използват за превозване на пари. По-късно излиза и версия със седем места, която е известна със своята здрава ламарина. Като цяло "Надежда" обаче е доста скъп модел. От него са произведени малко над 8000 бройки. Нещата за АвтоВАЗ се променят след влизането в алианса Renault-Nissan. Тогава се появи комбито LADA Largus с двигател 1.6 литра, мощност 90 к.с. и смесен разход на гориво около 7.5 л/100 км. Тази машина се предлага и в товарна версия, което я прави още по-търсена на пазара. Нещата се движат в правилна посока и това се вижда от решението за главен дизайнер да бъде назначен Стив Матин. През август 2011 г. в продажба излезе LADA Priora. Малко след това този модел се появи и във версия "купе". А до 2015 г. АвтоВАЗ планира 10 нови модела. За тяхното създаване и производство ще се използват опита на Renault и Nissan. И ще се гони европейско качество на производство. Сред тях е и LADA C-cross, която трябва да се появи на пазара през 2015 г. Преди това трябва да видим и LADA С в серийно производство. Това ще е първият автомобил от европейски клас "С", където безопасността, надеждността и комфорта са на най-високо ниво.Моторът е съвместна изработка с английската фирма Ricardo. Освен това през 2015 г. се планира и обновяването на Chevrolet-Niva, който ще отговаря на всички европейски изисквания за стандарт на горивото и екология.Още по темата:Прототипите на руското автомобилостроене

Тагове:
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ti na tova li raz4ita6 ? uspeh !
  • #2
    ГОШУ ( преди 11 години )
    Ако почнеш да пишеш на кирилица може да ти пусне.
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    nai-mi haresa rusata macka do LADA Largus
fallback
Последни