fallback

F1 - Германски триумф в Китай

Розберг донесе историческа победа за Mercedes

Нико Розберг спечели Гран при на Китай (трети кръг от шампионата на F1 2012), след като ден по рано си извоюва и полпозишън. Това е първа победа в кариерата на германеца и първа за Mercedes от 57 години насам. Розберг, който стартира от първа позиция бе начело на колоната от старта до финала, с изключение само, когато беше в пита. Той контролираше събитията в челото и спечели една от най-дългоочакваните и важни победи за себе си и за тима си. Резултатът прави Розберг първият победител за заводския отбор на  Mercedes от далечната 1955-та, и успехите на Хуан Мануел Фанджо. Решаващ фактор за доминацията на Нико се оказа стратегията с гумите. Розберг завърши на 21 сек. пред Бътън, след като посети два пъти бокса. Разликата можеше да е по-малка, но Бътън бе забавен в пита.  След третата смяна на гуми британецът излезе на пистата шести, попадайки в трафик от претенденти за първите места. Съотборникът на Дженсън,  Люис Хамилтън допълни местата на стълбичката, а двамата пилоти на Red Bull – Марк Уебър и Себастиан Фетел завършиха четвърти и пети. Въпреки проблемите с износването на гумите през първите две състезания от сезона, сега Mercedes се справи перфектно Розберг можеше да разчита на колата между двете спирания за смени. В първите обиколки Нико водеше пред съотборника си Михаел Шумахер. Постепенно той увеличаваше аванса си в челото, докато седем-кратният шампион отпадна заради лошо монтирана гума. Бътън  беше основният дразнител за пилотът на Mercedes. Британецът направи добър старт, излизайки на трета позиция. На моменти той постепенно подобряваше най-добрите времена за обиколка, но така и не успя да притисне сериозно победителят. Съотборникът му Хамилтън караше със същата стратегия, като и след вторите смени излезе с „меки“ гуми. Далеч от лидера Фетел беше следващият, разчитащ на стратегия с два пита. Той стартира 11-ти и завърши пети , на секунда пред Грожан. В края обаче бе безкомпромисно изпреварен от съотборника си Марк Уебър.  Грожан също премина дистанцията с две спирания, като втората дистанция между стоповете (стинт) беше много дълга.Двата  Williams-а имат повод за радост, след като и двамата им пилоти влязоха в зоната на точките. Бруно Сена и Пастор Малдонадо заеха седмо и осмо място, въпреки че потеглиха от дъното.  Фернандо Алонсо финишира на същото място, от което стартира – девето. Можеше и да е по-напред, но при лошо изпреварване на Малдонадо се срина на 11-то. Все пак успя да си върне две места, но вече не е лидер във временното генерално класиране. Там начело излезе Люис Хамилтън. Камуи Кобаяши спечели последната точка от състезанието. Той загуби доста позиции, карайки с три влизания в бокса. Факта, че Перес, каращ с два пита завърши непосредствено след него говори, че Sauber имаше трудности в това състезание. Райконен, който в началото се намеси сериозно в челото финишира едва 14-ти, тъй като имаше проблеми с гумите преди края на надпреварата и загуби поне десет позиции. 

Тагове:
fallback
  • #10
    бб ( преди 12 години )
    Авторе, не разглеждай Ф1 само в черно-бели цветове: ако не е Ферари, то ще е Макларън. Не забравяй Уийлямс! 34 г във Ф1, 9 титли при конструкторите и 7 при пилотите! 113 победи...
  • #9
    Анонимен ( преди 12 години )
    Barni,Bosa na F1 sam opredeli koi e N1.
  • #8
    Автор: ( преди 12 години )
    Статистически погледнато McLaren са най-успешния отбор във F1Ferrari са 62 години във F1, имат 16 титли при конструкторите и 15 при пилотите, 217 победи, 205 ПП и 227 НБОMcLaren са 36 години във F1, имат 8 титли при конструкторите и 12 при пилотите, 176 победи, 149 ПП и 149 НБОКато чиста статистика McLaren са по-добри от Ferrari или който и да е друг отбор, а и Шумата ги направи отбор Ferrari иначе си бяха големи злета, само заемаха място на старта...Да подчертая нещо! НЕ СЪМ ФЕН НА МАКЛАРЪН
  • #7
    бб ( преди 12 години )
    Ферари са велик отбор, несъмнено. Но като гледам представянето им тази и миналата година по-скоро клони към посредствено. Между другото до появата на Шумахер във Ферари те бяха в положението в което е сега Мерцедес. От 20 г не бяха печелили титла. Появи се Шумахер, 2 г им прави колата и накрая като я направи взеха да мачкат и те гордо вдигнаха чело. Сега Шумахер в е Мерцедес. 2 г колата им беше зле, тази показва някакви качества. Ще видим до края на сезона какво ще стане. Та, кой е 1? ;)
  • #6
    Анонимен ( преди 12 години )
    F1 filosofiata e razli4na za markite,MB vlizat vav F1 za da se reklamirat i da prodavat avt.,a Ferrari prodava avt. za da si izdarja odbora vav F1,ili pone taka be6e predi 60 ,70god.Otnosno parite na Ferrari,Da,i Toyota u4astva6e s nai-golemia bujet,no darvoto si e darvo,po sa6tata pri4ina VW ne e v F1,goliamo izlagane 6te padne.
  • #5
    Второ. До феновете.. ( преди 12 години )
    Ferrari бяха велики, заради многото пари, които наливаха в отбора си и великите коли, които правеха с тези пари. При Red Bull ситуацията е същата - много добра кола със стабилни пилоти. А защо този сезон са толкова слаби, да не кажа дори посредствени, в сравнение с предишните си години?То при 15 пилота в 25 сек. и почти всички в 1 минута! Тимовете са с доста изравнени сили този сезон. А колите И на Ферари, И на Ред Бул не са чак толкова зле в сравнение с тези на останалите отбори.Пилота къде е?
  • #4
    Първо. До третия ... ( преди 12 години )
    Не искам да обиждам, въпреки че незнанието е грях. МБ не участват от повече от половин век поради един "маааалък" инцидент, предизвикан от грешката на едни английски ***, придружен от смъртта на доста невинни жертви. И започнаха да строят отбора си от ... вече 3та година.
  • #3
    Анонимен ( преди 12 години )
    Toni ,tvoeto Vaneo(taxi)niama ni6to ob6to s MB.A i tova im e parva pobeda ot 55god.Vse edno Red Bull i Dacia....ha ha ha!
  • #2
    Анонимен ( преди 12 години )
    N1..??? Естествено,че е Ферари!!!
  • #1
    Антон Стоянов ( преди 12 години )
    Кой сега е 1 ? На стълбичката са само MB
fallback
Последни