От автомобила са продадени повече от 1.1 млн. бройки
Преди четиридесет години първият Rekord D заема своето място в производствения ред на марката Opel. Най-новото поколение на произвеждания в заводите в Рюселсхайм успешен автомобил от среден клас е представен на медиите през януари 1972 г, демонстрирайки модерни технологии, функционален и елегантен дизайн, както и обичайния богат избор от моделни варианти.
Освен версията седан с две и четири врати, клиентите имат на разположение избор от спортно купе, комби-версия с три и пет врати, както и товарна версия тип затворен фургон с три врати. Гамата от двигатели включва използваните в предходния модел задвижващи агрегати с работен обем 1.7 и 1.9 литра и мощност 66, 83 и 97 к.с. През 1973 година е добавен и дизелов двигател. Моделът Rekord 2100 D се превръща в първия лек автомобил в историята на марката Opel, задвижван от такъв тип агрегат, който в случая разполага с четири цилиндъра, работен обем 2.1 литра и максимална мощност 60 к.с. През пролетта на 1972 г на пазара излиза официално и спортният събрат на модела Rekord, носещ името Commodore. Второто поколение на този модел се предлага само във варианти седан и купе, задвижвани с шестцилиндрови двигатели. Базовият вариант с 2.5-литров мотор развива максимална мощност 115 к.с., а вариантът GS постига 130 к.с. През месец септември 1972 г в гамата е добавена и върховата версия с названието Commodore GS/E, която е оборудвана с 2,8-литров двигател със система за впръскване на горивото и максимална мощност 160 к.с. Използвайки характерния за моделите Diplomat и Admiral задвижващ агрегат, версията GS/E намалява дистанцията между средния и висшия сегмент в продуктовата гама на марката Opel.
Моделът Commodore GS/E оставя ярка следа и в моторните спортове, отбелязвайки значими успехи в състезанията на писта и рали-шампионатите. През 1973 г младият тогава състезателен талант Валтер Рьол прави своя дебют в рали "Монте Карло" зад волана на автомобил Opel. Рьол и неговият навигатор Йохен Бергер се справят добре в надпреварата, но страдат от негативите на регламента, поставящ подготвения от отбора на Irmscher сериен модел Commodore GS/E Coupe в категория две, отредена на расовите рали-болиди. Най-големите успехи на двата модела на Opel от това поколение са в ежедневния живот. Една година преди смяната на модела е достигната магическата граница от един милион произведени екземпляра. В началото на месец септември 1976 г, един златист на цвят седан Rekord се превръща в едномилионния екземпляр от този модел, който слиза от поточната линия. По повод юбилея е подготвена специална ограничена серия "Millionär" с луксозно ниво на оборудване "Berlina" и 2.0-литров двигател с мощност 100 к.с., която излиза на пазара от месец септември 1975 г. До момента, в който през септември 1977 година е представено последното поколение Rekord моделите с означение D са успели да достигнат тираж 1 128 196 екземпляра, а от Commodore B са произведени общо 140 827 автомобила.