
След множеството проблеми със своя Hummer, преди влизането в Чили, най-после Ал-Атия успя да демонстрира ефективно потенциала си и безпроблемно спечели седмия етап (420 км. около Копиапо). На 7:30 мин. след него финишира съотборникът му Роби Гордън, с което американецът влезе в челната тройка на генералното класиране, на 13 мин., след временния водач Стефан Петерхансел (Mini) и на 2 мин. след поляка Кщищоф Холовчиц (Mini).
В спринтово темпо Ал Атия изпревари десет от конкурентите си по трасето и завърши първи, с което се изкачи на шеста позиция в генералното подреждане. Той е на 43 мин. след легендата Стефан Петерхансел, но след като финишира, доволен от деня заяви, че ще се опита да догони първите и ще се бори за челно място на стълбичката.
Все пак най-трудните етапи предстоят, така че това не е “кауза пердута”. Роби Гордън имаше малки проблеми в началото, но след това влезе в ритъм и допълни успеха за своя тим, нареждайки двата автомобила Hummer начело в класирането на етапа. Американецът също има реални шансове да кара за така мечтаната от него победа в ралито.

Досегашните лидери в класирането: Петерхансел, Холовчиц и Нани Рома, всичките с Mini завършиха, съответно на 8 и на 15 минути след Ал-Атия. Шестата позиция на Жинел де Вийерс му гарантира пето място в общото подреждане, непосредствено след Ал Атия. Победителят от първия етап - Новицки е седми. Интерес и респект буди осмото място на Карлош Соуса, който се състезава за така популярните у нас – Great Wall.
И една интересна история, разказана от шефа на журито Хосе Бесоли, касаеща отпадане, вследствие получаване на извънредна помощ в трасето. “15 минути, след като мениджъра на тима дойде на ни моли за възстановяването на Спинели в стартовия списък при нас дойде самият пилот. Той носеше писмо, в което искаше да бъде отстранен, защото е ползвал неправомерна асистенция. Той е бил подпомогнат от местни хора, след като е имал проблеми с алтернатора по време на етапа. Със сълзи на очи той призна: ”Не мога да завърша Дакар, защото измамих. За мен честността има приоритет над всичко останало и ме мотивира максимално”. Това ме удиви, защото не се е случвало в ежедневието ми някой да си признае подобно нещо, дори напротив, постоянно се опитват да мамят! Това ще е повод да го поканим в следващото рали. Това е спорта и всички състезатели трябва да се научат да губят с достойнство!”.

При камионите Де Рой (Iveco) увеличи преднината си пред татрата на Лопрайс с още 4 мин. Холандецът спечели четвъртата си етапна победа и вече е на 17 мин. пред чешкия тим. На още 17 мин. по-назад е Ханс Стейси (Хол.). Нито един от трите камаза, които следват в подреждането няма да има шанс да се бори за поредната победа на руския тим.


2