Наистина е трудно да се определи дали новото произведение на Ингулщад, застъпващо най-високата класа в автомобилостроенето, е представителна или състезателна кола. S8 е с двигател на Ламборгини с мощност от 450 к.с., който е способен да ускори тежащата два тона каросерия до 100 км/ч за 5.1 секунди.
В същото време дизайнериге на Ауди не са счели за нужно да "украсяват" спортната лимузина с някакви външни атрибути, издаващи тайната. Елегантното алуминиево купе е допълнено само с няколко детайла, които да го различават от стандартната Осмица. Уголемена е хромираната решетка пред радиатора, праговете са леко по-изразителни, а отзад могат да се видят два изхода на ауспуха. Едва когато запалите десетцилиндровия двигател с обем от 5.2 литра от Ламборгити Галардо, може да предположите от неговия рев за какво става дума. Колелата са 20 цола, с гуми 265/35. Спирачките са дискови, отпред с диаметър 385 мм, а отзад с диаметър 335мм.
Тук е представена една от космическите технологии използвани от Ауди - керамичните спирачки. Те са изработени от композицит, съставен от въглеродни влакна усилени с керамичен материал. Имат живот 300 хиляди км. и за това време променят дебелината си само с половин мм., при това са с 50% по-леки от стандартните. В този си вид спирачките на S8 са абсолютно недостъпни за корозия. Максималната скорост на автомобила е електронно ограничена до 250 км.в час. Комбинираното потребление на гориво е 14л. на 100 км. Неотменна част от най-висшия клас на Ауди е задвижването на 4-те колела. При S8 системата е настроена така, че задвижването е разпределено 60/40 между задните и предните колела. При нужда обаче, централният диференциал е способен да измени пропорцията и да предаде на предните колела до 65% от силата, а на задните до 85%. Що се отнася до интериора на колата тук можете да намерите всичко най-добро виждано в едно Ауди събрано на едно място. Само ще споменем мощния компютър и най-съвременната навигационна система, както и аудио системата Bang&Olufsen с мощност 1100 вата, 14 репродуктора и два усилвателя.