Бежовата Шкода Октавия, която слезе от конвейра на завода в Млада Болеслав в 13 часа на 1 ноември 2005г. се задържа доста дълго в експедицията. Не ставаше въпрос за повреда или нередност а за тържество.
Това е пет милионният автомобил произведен от Шкода след идването на Фолксваген през 1991г. Това че Шкода стана част от гиганта Фолксваген промени всичко. За първите десет години немският концерн инвестира в Шкода 10 милиарда марки. Още през 1995 г., само четири години след идването на немците Шкода приключи със загубите натрупвани години преди това. Самата Шкода започна да инвестира в производството си част от печалбите и до 2004 г. вътрешните инвестиции достигнаха 1.5 милиарда евро. През 2004 година собственикът Фолксваген взе за първи път дивиденти от Шкода - около 100 милиона евро. През 1991 г. в Шкода се изработваха около 170 хиляди автомобила Фаворит годишно. След идването на германците първите промени бяха в организацията на работа и в контрола върху качеството на продукцията. Първият модел изработен под крилото на Фолксваген беше Фелиция. До приключване на производството през 2001г. бяха продадени 1.4 милиона Фелиции. Първият модел, който използва стратегията за съвместни технологии и части на моделите във Фолксваген беше Октавия. За нейното производство през 1996 г. в Млада Болеслав беше изграден нов монтажен завод. Първото поколение на Октавия се изработва и днес под името Октавия Тур в завода на Шкода във Врхлаби.
Шкода се пусна и в дълбоките води на производството на луксозни автомобили. През 2001 г. за производството на Суперб бе построен нов завод в Квасини. Днес там подготват всичко за производството на изцяло нов автомобил Румстер, който ще се появи на пазара през пролетта на 2006 г. За 14 години в концерна Фолксваген експортната територия на Шкода се разшири неимоверно. Шкода изнася автомобили в 85 държави. Интересно е, че главното производство отива за пазара на западна Европа. Днес повече Шкоди се продават в Германия отколкото в Чехия. Шкода започна да инвестира в заводи за производство на автомобилите си в чужбина. Днес Шкода се произвежда или сглобява в Украйна, Босна, Индия и Казахстан. През 2005г. се очаква Шкода да продаде по света около половин милион автомобила.