fallback

Audi представи план наречен „CO2 неутрална мобилност”

Наред с очакваните електромобили и хибриди, в този план се предвижда да се правят модели с двигатели TCNG.

Това са двигатели, които ще могат да работят освен с компресиран природен газ и със синтетичен метан. Този синтетичен метан ще може без проблем да замества CNG, който и без това съдържа 90% метан. Интересно е, че в Audi планират сами да произвеждат този синтетичен метан. Продуктът ще се нарича e-gas.
 
 
Докато останалите горива на база на природен газ се внасят чрез суровината от трети страни, сега от Audi се опитват да бъдат поне отчасти независими. „Германия търси път как най-екологично да произвежда електроенергия, за да е готова за края на ерата на изкопаемите горива, която не е далеч. Търсим заместител на нефта, който сега е основен източник за производство на горива”, казват от Audi.
 
Фирмата AUdi например е клон на производителя на автомобили, който се занимава с монтирането на вятърни централи във водите на Северно море. Именно вятърните централи ще играят важна роля при производството на синтетичен метан. Част от добиваната от вятърните централи енергия ще се дава на националната електрическа мрежа, като по този начин Audi ще „откупи” електроенергията използвана от техните електромобили.
 
Останалата част ще се използва за производството на водород чрез електролиза. Именно от водорода най-накрая ще се произвежда този синтетичен метан или e-gas. Производството ще става в град Верлт, като освен водород ще се използва и въглероден двуокис, който е отпадъчен продукт от завод за производство на биогаз.
 
Планира се годишно в завода във Верлт да се произвеждат 1000 тона e-gas. За производството му се използват 2800 тона CO2. Като цяло E-gas ще бъде доста сложно гориво. За него първо ще се прави електроенергия от вятъра, след това от нея ще се произвежда водород, от който заедно с CO2 ще се прави синтетичния метан или Е-gas.
 
Проектът на Audi за производството на Е-gas се опитва да реши въпроса с невъзможността да се „складира” електроенергията, като я превръща в газ, който може да се складира в многобройни газохранилища. Наред с това, при производството на синтетичен метан се ликвидират огромни количества отпаден CO2.
 
В Audi са наясно със сложността на въпроса, защото освен за производство трябва да мислят и за транспортиране. От фирмата обясняват, че за тях Е-gas е междинна стъпка към водородната инфраструктура, като в същото време фирмата приема много сериозно водородното бъдеще на автомобилостроенето. Засега водородните автомобили се бавят и заради липсващата инфраструктура и все още скъпото производство на водород. Когато тези въпроси намерят решение, най-вероятно горивото Е-gas ще стане излишно.
Тагове:
fallback
  • #2
    Анонимен ( преди 13 години )
    Само планове, какво щели да правят, а като дойде време отлагат обещаното за в бъдеще, заради измислени от тях причини.ВАГ са най-големите лъжливи овчарчета на автоиндустрията.Не само нищо не измислят, ами и крадат от другите и после ги представят нещата, като техни с леки видоизменения.
  • #1
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това плановете за 2034 година ли са?!
fallback
Последни