fallback

Това е Ford Focus Electric

Електрическия Focus побеждава Chevrolet Volt и Nissan Leaf?

След серия от шпионски снимки и тийзър материали Ford най-накрая представи официално своя първи изцяло електрически автомобил. Това Focus Electric, който ще стъпи на пазара още в края на тази година.Американците не разкриват всички достойнства на своя "електрокар", но смело заявяват, че той изпреварва/побеждава в технологично отношение Chevrolet Volt и Nissan Leaf.Ford Focus Electric използва електрически двигател и литиево-йонни акумулатори, които му доставят максимална скорост от 136 км/ч. и автономен пробег от около 150 километра. Зареждането на батериите отнема четири часа при използването на специално зарядно устройство."Возилото е по-икономично от Chevrolet Volt, а за пълното зареждане на акумулаторите му, е необходимо два пъти по-малко време от това, което изисква Nissan Leaf", твърдят от Ford.Отвън електрическата версия на Focus се отличава с променена радиаторна решетка, нова предна броня, специални 17-ичови джанти и светещ ринг на порта за зареждане, който е и индикатор за заряда на батериите.Вътре в салона са използвани рециклирани материали. Интегрирани са безключово стартиране на двигателя, нови инструменти на арматурното табло и специална, уникална версия на системата MyFord Touch, оптимизирана за работа с MyFord Mobile app.Чрез нея и мобилния си телефон всеки водач на електрическия автомобил може да се уведоми за нивото на енергия в батериите, времето, което е необходимо за зареждането им, цената, която трябва да плати и др.Ford Focus Electric ще стъпи на пазара в края на тази година, последван от още пет екоколи на мрката, които ще видим до края на 2013 година.

Тагове:
fallback
  • #10
    BBH ( преди 13 години )
    Благодаря, това не го знаех, радвам се че има и умни хора тук.Поздрави!
  • #9
    Мотовилков ( преди 13 години )
    ЕЙ АМАН ОТ РАЗБИРАЧИ! Информацията ти откога е...'91-ва?!Емпирично какво се доказа вече 1000пъти?- Че и от въглища да се прави ел.енергия, пак е по-икономично и ПО-ЧИСТО да се кара на ток.- Chevy Volt, тоя Форд, норвежките Think City, Tesla-та и всички новоизлизащи коли батериите са им с гаранция минимум 10 ГОДИНИ и 160хил. км (100хил мили). Това е СТАНДАРТ.- Нямало да има ЛИТИЙ. Lithium carbonate днес се добива от пресушени езера в Ю. Америка и Kитай и дори вече се извлича от солена вода.
  • #8
    BGRS ( преди 13 години )
    Първите стъпки да не си останат и последни, както това се случи с програмите на NASA и съветската космическа агенция. Стъпиха на Луната ( ако наистина са го направили, което ме съмнява) преди...40 години. Щяха да ходят на марс, но и досега не стъпват на повече от 200-300 км от Земята. И китайците щяха по това време да ходят на Марс, но вече забраняват автомобилите в столицата си. Айде, да не прибързваме с заключенията. Иначе харченият ток е малко засега, но след масовото навлизане на електромобилите, цената му ще скочи много. Почти колкото на бензина. И това ще е заради спекулантите и еколозите, които ще искат гаранция за чиста енергия, което ще доведе до много разходи на електрокомпаниите. Както сега ни тероризират с цената на бензина и нафтата, така в бъдеще ще ни покажат играта с цените на ел.енергията. Иначе на тоя етап не е от особено значение разходът на ел.енергия на един автомобил, а по-скоро неговата покупна цена, както и остатъчна стойност. Поради ограниченият живот на акумулаторите, цените на тия автомобили ще падат неимоверно бързо. Това ги прави толкова неефективни, колкото е била парната машина спрямо ДВГ. Ако не се намерят в скоро време добри източници на енергия в автомобилите, то електробъдещето ни ще си остане само едно добро пожелание дълги години. Може би половината от нас няма да са живи, а аз със сигурност :)
  • #7
    Анонимен ( преди 13 години )
    Колко ток харчи това чудо? Дали е по икономично от бензинките?
  • #6
    Бай ( преди 13 години )
    Не забравяй че това са първите стъпки, така да се каже, прохождане в тази област!А фаворит е отново Форд! Тепърва ще гледаме развитие на технологията... може би това ще е настоящето за автомобилната индустрия!
  • #5
    BGRS ( преди 13 години )
    Аз съм по-скоро скептично настроен, отколкото оптимист за тоя автомобил. В тая статия не е показан багажникът, но почти половината от него е заета с батерии. Много кофти стъпало се получава, когато се смъкнат задните седалки. Не знам дали е точен преводът, но в друга статия, която четох, времето за заряд от електрическата мрежа 220 V e 4 часа. Сега като публикуват и цената, ще стане весело xD
  • #4
    RS1600 ( преди 13 години )
    Много обещаващ автомобил изглежда този електрически Фокус. Това, което не се посочва в статията, а е много важно е водното охлаждане/затопляне на батериите, за разлика от Leaf. Това ще позволи много по-стабилен, предвидим и удължен пробег при екстремни условия като ниски или високи температури.Отлично.
  • #3
    Бай ( преди 13 години )
    Аристократ като батко си Астон!
  • #2
    Анонимен ( преди 13 години )
    Винаги интелигентни пичове карат ФОРД!
  • #1
    Разбирача ( преди 13 години )
    Разбива конглокенцията от към енджин и фейс!
fallback
Последни