+ добро качество на изработката, достатъчно пространство, много балансиран автомобил, директен волан, култивирани мотори, добра икономичност- малки недостатъци в оборудването за сигурност, няма дизел (след 96 г.)
История на модела3/88 Представяне на четвъртата генерация на модела. Нов 2.0 литров 16v бензинов мотор с 144 к.с. както и вариант GTI 16v Dynamic 4 със задвижване на четирите колела2/89 Хечбек версия с пет врати3/90 Нов 1.8 литров бензинов мотор с инжекцион и 90 к.с.1/91 Нов Dynamic 4 с 109 к.с. и задвижване на четирите колела3/93 Смяна на модела, два нови V6 мотора: 2.0 литра с 150 к.с. и 2.5 литра с 170 к.с., един нов 2.0 литров 4-цилиндров с 137 к.с. и един нов 2.0 литров турбодизел с 90 к.с.3/94 Нов 1.8 литров 4-цилиндров мотор с 115 к.с.3/97 Смяна на модела, 2.0 литровия 4-цилиндров мотор вече 136 к.с.2/99 Нов 2.4 литров бензинов мотор с директно впръскване GDI с 150 к.с.10/00 Нови нива на оборудване на купето. 2.5 V6 с 161 к.с., 2.4 литровия GDI вече 144 к.с.
Галант е голяма лимузина за хората, които не обичат да бият на очи. Класическият седан, хечбек версията с пет врати и комбито с огромен багажник - всички предлагат много място, сигурност, комфорт и съответстващи на това технически характеристики. От по-старите модели се препоръчва представеният през 94 г. 1.8 литров мотор с 115 к.с. и електронен инжекцион. С него Галант 1800 GLS развива максимална скорост от 195 км/ч, макар че в купето става доста шумно. Все така това е най-добрият мотор, първо защото 2.0 литровия 4-цилиндров с 137 коня предлага съвсем малко по-добри характеристики, но харчи с половин литър повече. Второ, защото двата V6 мотора са непропорционално скъпи, и трето, защото турбодизелът с 90 коня е не само тромав, но и много шумен. Моделите на Галант от по-ранните години са оборудвани серийно с една петстепенна скоростна кутия, която не сменя предавките особено гладко, а като опция се предлага четиристепенен автоматик. И двете скоростни кутии са податливи на повреди. Същото важи и за спирачките. Дефекти в гарнитурите на главата са причина за появата на въздух в резервоара. С това обаче се изчерпват съществените недостатъци на Галант. Представената през 97 година генерация на Галант имаше тежкото наследство да замени безуспешния модел Сигма и да преставлява топмодела на Мицубиши. В крайна сметка това се получи много успешно. От февруари 99 г. Галант предлага иновативния и мощен 2.4 литров GDI мотор с директно впръскване на бензина, който разполага със 150 коня. Качествата на автомобила оправдават и най-високи очаквания - удобни седалки, точно настроено окачване, но същевременно е достатъчно твърдо, за да държи каросерията стабилна дори при висока скорост. Галант е идеалният избор, когато автомобилът не трябва да изглежда прекалено скъп. Солидната японска лимузина от среден клас не отстъпва технически на немските си конкуренти, но е по-изгодна в ценово отношение.
Най-често срещани повредиМотор: единични случаи на прегорели гарнитури на главата и скъсани ангренажни ремъциСлучаи на увеличени вибрации във волана, ръждясали спирачни съединения, блокирали спирачки на задната осМоделите от г. на пр. 2000 са викани обратно в сервизите на компанията, поради бързо износване на носачите и проблеми с резервоара