fallback

KIA CEE’D – НОВ СИЛЕН КОНКУРЕНТ В КОМПАКТНИЯ КЛАС

Световната премиера на Kia Cee'd тази година в Париж показа, че в най-населения в Европа клас, този на компактните автомобили, се появява нов конкурент. Произвежданият в Словакия автомобил, създаден специално за европейския пазар, влиза в сегмента, в който има най-жестока конкуренция, но и най-високо търсене на Стария континент.

Продажбите в Европа започват от декември. Какви са шансовете на корейския автомобил да се конкурира със „законодатели" на модата в този клас, като Volkswagen Golf, Renault Megane, Ford Focus, Fiat Stilo? Когато ставаше въпрос за корейски автомобил допреди няколко години, цената беше единствената му силна страна. Днес далеч не е така. Корейските автомобили имат и много други предимства. Когато говорим за Cee'd най-вероятно трябва да започнем от двигателя. Базисната версия е с бензинов мотор с обем 1.4 литра. Дотук нищо необикновено. В този клас това е практика - базисните двигатели и при Golf, при Megane и другите конкуренти също имат обем 1.4 литра. При Kia Cee'd разликата идва от мощността на малкия двигател - 80 kW. Това е доста повече от конкуренцията - при Ford Focus и Volkswagen Golf мощността е 59 kW, при Renault Megane e 72 kW, a Fiat Stilo e със 74 kW максимална мощност. Жалко, че корейската фирма не е предвидила шестстепенна скоростна кутия за този двигател. Именно по този показател Fiat Stilo например има видимо предимство, когато при 100 км/час на шеста скорост се нуждае само от 2500 об/мин, докато Cee'd на пета скорост изисква при 100 км/час около 3000 об/мин. Иначе двигателят е доста тих и има култивиран ход. Шумът се увеличава, когато оборотите надхвърлят 5000. Доста добре е обезшумена и ходовата част на Kia Cee'd, а и аеродинамичния шум е по-нисък от обичайното за този клас. По разнообразието на предлаганите двигатели Kia Cee'd също е добра конкуренция на европейските си съперници. Освен базисния двигател с обем 1.4 литра,  новата Kia Cee'd ще се предлага с още два бензинови и два дизелови двигатели. Бензиновите са с обем 1.6 литра и мощност 90 kW и 2.0 литра и мощност 103 kW. Дизеловите двигатели са тип CRDi, с обем 1.6 и 2.0 литра и съответно мощност 85 kW и 103 kW. Поведението на пътя на корейския автомобил е съпоставимо с това на европейските му конкуренти. На по-острите завои се накланя минимално. Окачването е стабилно и неравностите по пътя се преодоляват отлично. Усилването на кормилната уредба действа отлично, при това подсигурява добро усещане на водача за повърхността на пътя. При скорост до 30 км/час усилването на кормилната уредба е много чувствително и паркирането на колата става удоволствие. При скорост над 40 км/час чувствителността на усилването намалява, което допринася за по-добър контакт на автомобила с пътя. Kia Cee'd ще бъде много добре обзаведена още от базисната си версия - ABS, шест въздушни възглавници, централно заключване с дистанционно управление, електрически предни прозорци, борд-компютър... При по-високите версии няма да липсват и климатична система, стабилизационна система (ESP), мултимедиини устройства и пр. Докато при обзавеждането няма нищо изненадващо и подобни равнища на оборудване или дори по-добри виждаме и при конкурентите, Kia Cee'd нанася удара си с гаранцията и преди всичко с нейния срок. Седем години гаранция е нещо ново за автомобилния свят. Досега впечатление правеше срок от три години или 100 000 изминати километри. Сега Kia вдига летвата като предлага за Cee'd седем годишна гаранция или 150 000 изминати километри, което се случва за първи път. Гаранцията е от пет години за целия автомобил, а още две години гаранция се дават за основните агрегати - двигател и скоростна кутия. Гаранцията важи във всички страни от Европейския съюз. По-доброто качество и високата гаранция естествено имат своя цена. Тези, които очакват евтин и непретенциозен корейски автомобил не бива да се насочват към Cee'd. Цената започва от 12 000 евро, което е повече от началната цена на  Fiat Stilo (но той скоро ще бъде заменен от нов модел) или дори на Renault Megane или Citroen C4, които в различните европейски страни се предлагат с различни намаления и изгоден лизинг. Всичко това показва, че Kia търси нов образ в Европа със своя Cee'd. Това няма да бъде евтиния и непретенциозен конкурент на силните европейски марки. Предлага се качество и удобство, висока сигурност и дългосрочна гаранция, а всичко това естествено има своя цена. Корейските автомобили произвеждани в Словакия ще бъдат сериозен участник в компактния сегмент на европейските пазари.  ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА KIA CEE'D И НЯКОИ ОСНОВНИ КОНКУРЕНТИ:РАЗМЕРИ: дължина/широчина/височина/колесна база (mm)Kia Cee'd - 4235/1790/1480/2650Ford Focus - 4342/1840/1447/2640Renault Megane - 4209/1777/1458/2625VW Golf - 4204/1759/1479/2578Fiat Stilo - 4253/1756/1525/2660 ОБЕМ НА БАГАЖНИКА - литраKia Cee'd - 340Ford Focus - 385Renault Megane - 330VW Golf - 350Fiat Stilo - 370ТЕГЛО - кгKia Cee'd - 1113Ford Focus - 1075Renault Megane - 1090Vw Golf - 1155Fiat Stilo - 1220MАКС. МОЩНОСТ - kW/об.мин.Kia Cee'd - 80/6200Ford Focus - 59/5700Renault Megane - 72/6000VW Golf - 59/5000Fiat Stilo - 74/5800МАКС. ВЪРТЯЩ МОМЕНТ - Nm/об.мин.Kia Cee'd - 137/5000Ford Focus - 124/3500Renault Megane - 127/3750VW Golf - 132/3800Fiat Stilo - 128/4500КОМБИНИРАН РАЗХОД НА ГОРИВО - л/100 кмKia Cee'd - 6.1Ford Focus - 6.6Renault Megane - 6.9VW Golf - 6.9Fiat Stilo - 6.7
Тагове:
fallback
fallback
Последни