Американският производител Ford променя стратегията си, като вече има нов план за развитие за следващите 5 години. Това разкри изпълнителният вицепрезиеднт на компанията Хау Танг-Тай на проведената преди дни конференция J.P. Morgan Auto в Ню Йорк.
Основата идея е, че досегашната стратегия, наречена Оne Ford, вече не е достатъчно ефективна и трябва да бъде заменена. Тя беше наложена от бившия шеф на компанията Алън Малъли, който преди това приложи подобен подход при производителя на самолети Boeing. В Детройт той успя да се справи в най-трудните времена за концерна, като значително намали разходите по производство, благодарение на преминаване от 27 към 9 платформи.
Сега обаче се налагат още по-кардинални промени. През 2017 г. начело на Ford застана Джеймс Хакет, който замени Марк Фийлд. Именно под негово ръководство стартира първия етап от новата програма, който включва практически пълно отказване от производството и предлагане на леки коли Ford в САЩ. Сега този план е представен напълно.
Новата стратегия предвижда поредно намаляване на платформите, използвани от концерна – от 9 на 5. От тях 4 ще бъдат за автомобили с двигатели с вътрешно горене. Две от тях ще бъдат за модели със задно предаване, като едната ще преминава към 4х4 задвижване, една с предно и една само с 4х4. На петата ще се правят всички електрически модели на Ford. Промяната ще позволи на модулен принцип да се проектират 70% от агрегатите на автомобилите.
Всичко това ще доведе до съкращаване на между 20 и 40% от разходите, като за 5 години ще спести на Ford около 25,5 млрд. долара. От тях 12 млрд. се падат на снижаване на стойността на материалите, 7 млрд. – на инженеринга и разработките, а 5 млрд. на маркетинга и продажби. Очаква се времето за създаване на нови модели да се съкрати с 20%.
Планът предвижда през 2023 г. около 60% от продажбите на компанията да се падат на кросоувъри и всъдеходи, а 29% - на пикапи и товарни коли. За леките автомобили остават 11%. По-голямата част от предлаганите модели ще бъдат позиционирани в скъпите сегменти, които дават по-гояма печалба. Евтините автомобили ще се правят от партньорите на Ford.
Снимки: Ford