IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford променя световната си стратегия

Концернът очаква да спести 25,5 млрд. долара за 5 години

Ford променя световната си стратегия

Американският производител Ford променя стратегията си, като вече има нов план за развитие за следващите 5 години. Това разкри изпълнителният вицепрезиеднт на компанията Хау Танг-Тай на проведената преди дни конференция J.P. Morgan Auto в Ню Йорк.

Ford променя световната си стратегия

Основата идея е, че досегашната стратегия, наречена Оne Ford, вече не е достатъчно ефективна и трябва да бъде заменена. Тя беше наложена от бившия шеф на компанията Алън Малъли, който преди това приложи подобен подход при производителя на самолети Boeing. В Детройт той успя да се справи в най-трудните времена за концерна, като значително намали разходите по производство, благодарение на преминаване от 27 към 9 платформи.

Сега обаче се налагат още по-кардинални промени. През 2017 г. начело на Ford застана Джеймс Хакет, който замени Марк Фийлд. Именно под негово ръководство стартира първия етап от новата програма, който включва практически пълно отказване от производството и предлагане на леки коли Ford в САЩ. Сега този план е представен напълно.

Новата стратегия предвижда поредно намаляване на платформите, използвани от концерна – от 9 на 5. От тях 4 ще бъдат за автомобили с двигатели с вътрешно горене. Две от тях ще бъдат за модели със задно предаване, като едната ще преминава към 4х4 задвижване, една с предно и една само с 4х4. На петата ще се правят всички електрически модели на Ford. Промяната ще позволи на модулен принцип да се проектират 70% от агрегатите на автомобилите.

Всичко това ще доведе до съкращаване на между 20 и 40% от разходите, като за 5 години ще спести на Ford около 25,5 млрд. долара. От тях 12 млрд. се падат на снижаване на стойността на материалите, 7 млрд. – на инженеринга и разработките, а 5 млрд. на маркетинга и продажби. Очаква се времето за създаване на нови модели да се съкрати с 20%.

Планът предвижда през 2023 г. около 60% от продажбите на компанията да се падат на кросоувъри и всъдеходи, а 29% - на пикапи и товарни коли. За леките автомобили остават 11%. По-голямата част от предлаганите модели ще бъдат позиционирани в скъпите сегменти, които дават по-гояма печалба. Евтините автомобили ще се правят от партньорите на Ford.

Снимки: Ford

Тагове: Ford 25
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Darth Plague ( преди 6 години )
    Тия построиха комунизъма! След няколко години за снижаване на разходите и увеличаване на печалбата очаквам една единствена обща платформа за всички производители от целия свят - от Смарт до Бугати!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Евтините автомобили ще се правят от партньорите на Ford.Което какво ще рече ? Мазда, Тойота и VW брандирани като Форд ? Това го има за някой пазари, ама какли ще се приеме в САЩ, Канада и в Европа ?
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Абе ( преди 6 години )
    За твое голямо съжаление, така наречените "трупове" VW са по-живи от всякога и бият всички рекорди по продажби!
  • #3
    2 rate up comment 8 rate down comment
    малееей ( преди 6 години )
    Тия са по-зле и от немските трупове-фв!
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Евтините автомобили ще се правят от партньорите на Ford.---Официално китайците ще правят нещо, на което ще лепят емблемата на Форд ли ?
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Демек стратегията е как да направим евтиния к/у/р/н/и/к още по-евтин,пластмасов и отблъскващ нормално мислещия потребител.Браво Форд !!!