Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Известният колекционер на автомобили Джеймс Гликенхаус съвсем скоро ще покаже своя трети автомобил. И докато първите два бяха предназначени единствено за лично ползване, то третият ще бъде пуснат официално на пазара.
Идеята зад този модел, носещ името SCG 003, е доста екстравагантна, но пък и определено интересна. Автомобилът ще се предлага в разглобено състояние, като всеки клиент ще може сам да го модифицира според това дали иска да го използва на пътя или на пистата. За онези, които нямат време за конструкторска работа, компанията е готова да командирова екип от механици, които да сглобят и настроят колата.
Предлагането на автомобила в "насипно състояние" има за цел да заобиколи строгите изисквания в САЩ по отношение на безопасността, разкрива лично Гликенхаус пред Road & Track. И уточнява, че така моделът няма нужда да преминава през краш тестове, както и да бъде снабдяван с еърбеци.
Но това не е единствената причина за нетипичното за индустрията решение. Най-новият продукт на Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG), както се казва компанията на Джеймс Гликенхаус, лесно може да бъде сглобен като състезателен или като шосеен автомобил. Всъщност машината ще предлага три различни вариации - SCG 003C (Competizione), SCG 003CS (Competizione Stradale) и SCG 003S (Stradale). Версиите SCG 003C и 003CS са пистово ориентирани, докато SCG 003S разполага с климатик и други удобства.
Ако клиентът иска да шофира колата по обществените улици, той ще трябва да използва 4,4-литров би-турбо двигател V8, доставен от Manifattura Automobili Torino. Агрегатът развива 800 к.с., свързан е към задните гуми и работи със 7-степенна трансмисия Cima, която е аналогична с тази при моделите на Koenigsegg.
В случай, че собственикът реши да се впусне в състезания от ранга на "24 часа на Нюрбургринг", той ще трябва да замени мотора с 3,5-литров би-турбо V6 състезателен агрегат, разполагащ със съответните сертификати. Той идва в комплект с пълно състезателно оборудване, включително седалки.
Новата кола на Гиленхаус е изградена от нулата, докато първите две използваха базата на Ferrari Enzo. Цената й ще бъде около 1 млн. евро, но ще се появи на пазара само при условие, че компанията получи поне 10 клиентски заявки.
Снимки: Scuderia Cameron Glickenhaus