IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци пускат достъпни карбонови джанти

Те ще бъдат с около 40% по-леки от алуминиевия си аналог

Германци пускат достъпни карбонови джанти

Германските компании ThyssenKrupp AG и Maxion Wheels подписаха договор за сътрудничество, според който съвместно ще разработят джанти от карбон и алуминиева сплав. Представители на фирмите обявиха, че целта им е полученият продукт да бъде предложен на пазара на напълно достъпна цена.
Германци пускат достъпни карбонови джанти
Партньорите допълват, че подобни джанти тежат с 40% по-малко от аналозите им от кован алуминий, които в момента се използват на състезателните автомобили. Прототипи на новите джанти вече са били изпробвани при луксозни автомобили и всъдеходи, като тестовете са извършени в лабораториите на Maxion Wheels.

Джантите са изпитвани и при пътни условия върху специален прототип, построен от компанията Volkswagen. Резултатите са показали, че продуктът осигурява ниски нива на шум и вибрации, като същевременно се амортизира много по-трудно.

Очаква се през 2016 или 2017 г. компанията BMW също да пусне на пазара собствени джанти, частично направени от алуминий. При тях също ще бъде използван карбон, като това ще позволи намаляване на теглото с около 1/4 в сравнение със сегашните аналози.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Сульо Пулев ( преди 8 години )
    За българският тежкар е важно да има лети джанти! Ако е със стоманени джанти не може, за стоманени джанти трябва да имаш нещо в главата си или в краен случай отпред в гащите, а той е ощетен и на двете места, все пак трябва да има с какво да се похвали пред простолюдието, с което си пие водката всяка вечер! Нищо, че купува джанти трета ръка от OLX-а или ментета от сайтове със съмнително ниски цени, важното е да пише OZ! То кой ли може да различи реплика от оригинални OZ-ки в Павликени? :D :D :D
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния джантар ( преди 8 години )
    Както някой каза по-долу - много внимание се отделя на джантите в България!Джанти като джанти, ако автомобила ти "нов внос от Италия на 120000 километра/, на който не знаеш кое и дали работи и кога ще даде фира, голяма работа, че си купил "фешън" джанти! Отделен е въпроса, че една Мишелинка 225/55 за такива джанти BBS ти е 320 лева...или караш с Корморан или ренегат? :)Да не говорим, че BBS джанта за тия пари...по-скоро бих си купил AZW или AUTEC от официален представител, а не от нета!
  • #29
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аре стига ръси глупости! Ти, ако гледаш джантите на Need for speed, някой може да не ги гледат. На колата ми която не е премиум съм си взел BBS SR 7,5x17 по 145 евро бройката нови от магазина оригинални произведени в Германия. Дадох 580 евро с ддс за 4-те. Трябва ли да съм играл Need for speed, за да имам такива джанти?
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Джанти OZ и BBS? Хахаха, много Need for speed сте играли, цената на тези джанти предполага да притежавате премиум автомобил, а не да ги слагате върху 20 годишни BMW-та!
  • #27
    4 rate up comment 0 rate down comment
    оня същия ( преди 8 години )
    Много обичам да споря с радиоточка :) Изобщо нямам намерение да те образовам по материалознание, ама си меко казано смешен с изказванията си. ДА, КОВАН със хидравлична преса преди да бъде издялан на фреза, а не отлят директно в калъп за джанта. Чатна ли сега? Чукча писател...
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Всезнайкото, явно си точно ти. Я кажи сега господин всезнайко този калъп лее ли се или пада от небето? Тоя блок за който говориш излят ли е или какво? Кажи каква термична и пластизна обработка му е направен? Кован ли е изобщо? Айде кажи сега, като не си всезнайко, кованите джанти ковани ли са или не са ковани? Предполагам знаеш какво е коване или ще си го намериш сам в търсачката, ако не знаеш в което не се съмнявам?
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    оня същия ( преди 8 години )
    Господин всезнайко, вземи се образовай малко ти преди да ръсиш глупости.Ето ти един жокер - едното се отлива в калъп другото се изрязва от блок кован алуминий, магнезий или друг материал... И не, не се хваля, просто споделям опит - такива джанти може да си купи всеки с 1k лв в джоба за втора ръка и към 2-2.5к за нови.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Оня същия, "кованите"джанти за които говориш не са ковани, а също са ляти, но по друга технология. Така, че първо се запознай с някой подробности, преди да се похвалиш с какви джанти си! Другото нещо е, че тези "ковани" джанти са на цена по-висока от масовите коли у нас. Това значи, че за нашите условия са неефективни. Най-добрите и изгодни за българските условия си остават стоманените джанти. Можеш да ги кривиш и да минаваш през дупки без проблем. Всяка гумаджийница ги оправя. Вечни са.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    оня същия ( преди 8 години )
    Има една много забавна подробност с масовите джанти от леки сплави и тя е че повечето са точно "ляти" а не ковани както по-скъпите такива и съответно се кривят в пъти по-лесно. Аз откакто минах на ковани не искам и да помисля за обикновенни лети джанти - преди беше едно ходене София-Бургас и обратно -> директно за изправяне (17ки Борбет), сега с кования Enkei за 2г. не са мръднали.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    ХУбава новина за хората от белите страни, които ако наистина пуснат достъпни модели ще са сериозна конглокенция на летите джанти. Но тук за наща *уникална* държава, както е писал Шами, нито колите са ни коли, нито пътищата са ни пътища, гъзарите карат с гуми N-та употреба и се преобръщат по канавките, та джантите са ни последна грижа.