Дългоочакваното ново MondeoДългоочакваното ново Mondeo
Карахме го![]() За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия. Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ. За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др. ![]() Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя. Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати. ![]() Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др. За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4. Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм. По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм. Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест. Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика. Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с. ![]() Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford. На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др. ![]() Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален. Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас. ![]() Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС. Снимки: Любомир Асенов
Категория:Ford
Купи Ford
|
Избери кола
Последни авто новини
Тунинг Новини
Последен Тест Драйв
|
Коментари ( 95 )
Напиши коментар Влезот: Анонимен ( преди 3 години )
и пасат 2.0 битурбо dsg.Най-ми хареса пасата,но и цената там е над 80000 лв.Мондеото е най-добре обезшумено.Маздата с автом сорорсти е изкл.тромава,но като набере няма проблеми.В средното ниво Пасата е с трагична материя на седалките.Пространството в пасата е най-голямо.
Цена качество за мене първа е маздата,но с офертата,която беше до 01.15-безплатно обслужване в гаранцията
Положителни: 2 Отрицателни: 1
от: ха-ха ( преди 3 години )
Положителни: 3 Отрицателни: 4
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 12 Отрицателни: 6
от: До този под мен ( преди 3 години )
Положителни: 13 Отрицателни: 5
от: Анонимен ( преди 3 години )
Покажи КоментараПоложителни: 5 Отрицателни: 14
от: Анонимен ( преди 3 години )
При същата нагласа на седалката на сегашната ми кола отзад има поне още 20-25 см. Мерено по мен.
"А Мондео е кола, която винаги бих предпочел пред новия Passat"
Предпочитате го, ти и още 3-ма. Мондео има още много да извърви, откъм материали, надеждност, имидж и още доста неща. В последните години става все по-добра кола, но това не е достатъчно засега...
Положителни: 2 Отрицателни: 4
от: бъчваря ( преди 3 години )
Положителни: 5 Отрицателни: 3
от: бъчваря ( преди 3 години )
Положителни: 3 Отрицателни: 6
от: Анонимен ( преди 3 години )
Като двигател ( здравина и параметри ) 2.4 двигателя е ненадминат, дори след 10 години е конглокентен на пазара.
Дизайна е много пред немските например.
Екстри - всякакви и предостатъчно.
Здравина и надеждност - една от най-надеждните алфи и се оказва една от най-надеждните в класа - гледай тестовете в нета.
Положителни: 5 Отрицателни: 2
от: Анонимен ( преди 3 години )
Покажи КоментараПоложителни: 1 Отрицателни: 6
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 4 Отрицателни: 1
от: естет ( преди 3 години )
Колкото до Алфите, които намесвате, то те не са в тези класове. Това е малко по-изтънчена марка за ценители. Марка след която ще се обърнеш или като е видиш ще се усмихнеш, ще ти стане ведро и приятно на душата. След Пасат и Мондео никой не се обръща. Всъщност, никой не ги забелязва сред повечето сиви и скучни автомобили. Все едно да сравняваме костюм на Версаче с такива на C&A. Различни вселени са.
Положителни: 11 Отрицателни: 6
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 7 Отрицателни: 8
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 4 Отрицателни: 6
от: Анонимен ( преди 3 години )
Когато започнете да говорите, като комунистически пропагандиращи ***, ставате още по-жалки.
Като не сте карали алфа просто си мълчете. А за ауди да ми говориш и за handling, само показва колко си невеж в автомобилната индустрия.... НЕ случайно дадох примера с бмв 3ка.. ама ти си зле
Положителни: 9 Отрицателни: 3
от: Анонимен ( преди 3 години )
Покажи КоментараВреме е да си сваляш розовите очила.
По въпроса за Мондео, 2007 се колебаех между Мондео и Пасат. За мой късмет си купих Пасат :) Таблото на Мондеото ме отврати, сегашното ми се вижда по добро.
Положителни: 3 Отрицателни: 8
от: Анонимен ( преди 3 години )
Форда е класи над пасат и подобни дървении.
Просто вие сте пубери, които се возят в дръгливия VW на тате и си мислите, че сте в космически кораб, а не в раждясал ковчег.. Заблудени пубери.
Положителни: 12 Отрицателни: 6
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 10 Отрицателни: 6
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 6 Отрицателни: 8
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 9 Отрицателни: 7
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 4 Отрицателни: 4
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 9 Отрицателни: 9
от: Анонимен ( преди 3 години )
Покажи КоментараПоложителни: 3 Отрицателни: 11
от: до анонимния с дачия ( преди 3 години )
1. Handling
2. Safety
3. Steering feedback
По трите горе Дачия дори не може да сънува да се доближи до Форд.
А по 1 и 3 само Алфа са по добри от форд при автомобилите с предно.
Положителни: 7 Отрицателни: 5
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 8 Отрицателни: 8
от: Анонимен ( преди 3 години )
щом за теб Фиеста е "най-яката" машина, мога само да те съжалявам. Доста трябва да си изпаднал и да не си се качвал на друго, за да го кажеш. Друг е въпросът, че Форд са нищо повече от една посредствена марка автомобили за хора с ограничеени възможности и занижени изисквания за качество, комфорт и надеждност. Общо взето бюджетен автомобил на завишена цена. Ако ще е бюджетен, то Дачия имат много по-добри предложения.
Положителни: 13 Отрицателни: 9
от: аз ( преди 3 години )
Положителни: 8 Отрицателни: 3
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 5 Отрицателни: 6
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 8 Отрицателни: 8
от: Анонимен ( преди 3 години )
Положителни: 9 Отрицателни: 9