Вход   Регистрация

Дългоочакваното ново Mondeo

Дългоочакваното ново Mondeo
 

Карахме го

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.
Дългоочакваното ново Mondeo
За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.
Дългоочакваното ново Mondeo
Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Снимки: Любомир Асенов

 
Реклама  


Купи Ford

  • Ford Fusion 1.4 TDCI

    3499 лв.

    дата на произв. - май , 2004 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Ford Focus 1.8i-Климатик-ESP

    3799 лв.

    дата на произв. - юни , 2004 г., пробег - 102533, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Ford Focus 1.6TDCi 109к.с.

    6400 лв.

    дата на произв. - август , 2008 г., пробег - 112000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • Ford Focus 2.0TDCi 136kс 6ск.

    4800 лв.

    дата на произв. - януари , 2007 г., пробег - 136000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Ford C-max C max с ддс

    16500 лв.

    дата на произв. - май , 2012 г., пробег - 118450, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Ford Galaxy 2.3i/Aвт./Лизинг

    4800 лв.

    дата на произв. - май , 2000 г., пробег - 135208, С.к - Автоматична, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 95 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 години )

тествах новото Мондео 1.5,Мазда 6 165 к.с автомат
и пасат 2.0 битурбо dsg.Най-ми хареса пасата,но и цената там е над 80000 лв.Мондеото е най-добре обезшумено.Маздата с автом сорорсти е изкл.тромава,но като набере няма проблеми.В средното ниво Пасата е с трагична материя на седалките.Пространството в пасата е най-голямо.
Цена качество за мене първа е маздата,но с офертата,която беше до 01.15-безплатно обслужване в гаранцията
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: ха-ха ( преди 2 години )

То па оризарките ,нали не скърцат и не тропат,а?Ейй,аман от комплексарчета......
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 години )

Хитреци са от ВАГ. Слагат асфалт по колите си, за да не тропат и скърцат. Те обаче по стара традиция, въпреки асфалта пак си тропат, хлопат и скърцат. Как го правят това още не мога да си го обясня.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 12  Отрицателни: 6

от: До този под мен ( преди 2 години )

Ми ти тропащ асфалт чувал ли си?
Отговори
 
+9
 

Положителни: 13  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Чисто нова Фиеста на мой колега се разскърца интериора на няма още 25к км. При моя Пасат вече на близо 100к още няма нищо тропащо и скърцащо по интериора :)
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 5  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 2 години )

"НЕ е от най-просторните алфата, да но това, че хода на седалката е до задните значи само, че може да имаш много място отпред."

При същата нагласа на седалката на сегашната ми кола отзад има поне още 20-25 см. Мерено по мен.

"А Мондео е кола, която винаги бих предпочел пред новия Passat"

Предпочитате го, ти и още 3-ма. Мондео има още много да извърви, откъм материали, надеждност, имидж и още доста неща. В последните години става все по-добра кола, но това не е достатъчно засега...
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: бъчваря ( преди 2 години )

Лично аз съм доволен от надеждността на Форд. Ако има някакви минуси, то това са че дизайна е за сметка на формата и че наистина материалите не са от най-добрите, макар че има и добри материали дори във Фиеста. Все пак пластмасата преобладава, но за тоя клас е нормално. Срещу доплащане си има и кожа, ама чак до там не съм стигал. Но която и кола да погледнеш от тоя клас, почти винаги качеството се заплаща допълнително. Дори и при Поло. А Мондео е кола, която винаги бих предпочел пред новия Pasat
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: бъчваря ( преди 2 години )

Напротив. Точно Форд е най-комплексната марка за най-малко пари. Преди не белестеше с кой знае какво, но от 3 години вече блести с еднолитровия си мотор, който никой не може да бие все още. Точно при Форд може да намериш всичко най-модерно на поносими цени. Точно при Форд може да намериш баланс между поведение на пътя и комфорт. И точно при Форд може да имаш голям избор - от спорт до пространство и комфорт. Естествено на поносима цена.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

НЕ е от най-просторните алфата, да но това, че хода на седалката е до задните значи само, че може да имаш много място отпред. Това между другото го има и при гоуфовете и повечето марки.

Като двигател ( здравина и параметри ) 2.4 двигателя е ненадминат, дори след 10 години е конглокентен на пазара.

Дизайна е много пред немските например.
Екстри - всякакви и предостатъчно.
Здравина и надеждност - една от най-надеждните алфи и се оказва една от най-надеждните в класа - гледай тестовете в нета.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Само дето един двигател и пътно поведение не правят колата. Алфа може и да ги има тези неща, само че ако излезе от сервиза...Тези коли са само за фенове на марката. Лошо няма. Иначе съм се качвал в 159, дори я оглеждах да я купя и ми опря шофьорската седалка в задната. Айде няма нужда...
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 1  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

пиши в youtube, alfa bether car then bwm и ще видиш теста на немците, в който казват, че алфата е най-добро пътно поведение. Толко по тая тема, че в твърдите ви кратуни едва ли ще влезе нещо смислено.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: естет ( преди 2 години )

Мондео или Пасат са като от трън на глог, че по-висок! Въпросът само е кое е по-голяма ***.
Колкото до Алфите, които намесвате, то те не са в тези класове. Това е малко по-изтънчена марка за ценители. Марка след която ще се обърнеш или като е видиш ще се усмихнеш, ще ти стане ведро и приятно на душата. След Пасат и Мондео никой не се обръща. Всъщност, никой не ги забелязва сред повечето сиви и скучни автомобили. Все едно да сравняваме костюм на Версаче с такива на C&A. Различни вселени са.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 11  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

А теб кой те излъга, че бмв е премиум марка? смешници.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 години )

Готина статия.Можете ли да тествате ситроен С5.Със хидравличното окачване?Ако може да не е комби.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

КВо си гледал незнам, ама да говориш за автомобил в който не си се качвал и е обявен за най-стабилния в класа си е просто смешно. За двигателя - 2.4 дизел с 210 коня 2006 година немците само могат да си мечтаят.
Когато започнете да говорите, като комунистически пропагандиращи ***, ставате още по-жалки.
Като не сте карали алфа просто си мълчете. А за ауди да ми говориш и за handling, само показва колко си невеж в автомобилната индустрия.... НЕ случайно дадох примера с бмв 3ка.. ама ти си зле
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Alfa 159 и най-стабилната в класа си! Какво доживяхме! Тези коли се купуват само от Алфа сектанти, иначе са пълни боклуци
Време е да си сваляш розовите очила.

По въпроса за Мондео, 2007 се колебаех между Мондео и Пасат. За мой късмет си купих Пасат :) Таблото на Мондеото ме отврати, сегашното ми се вижда по добро.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 3  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 години )

Alfa 159 в теста на немски специалисти се оказа най-стабилната в класа си, далече пред бвм 3-ка и подобни уш еталони. Така че като не си се качвал на алфа не говори *** немски п*ткопоклонник.
Форда е класи над пасат и подобни дървении.
Просто вие сте пубери, които се возят в дръгливия VW на тате и си мислите, че сте в космически кораб, а не в раждясал ковчег.. Заблудени пубери.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 12  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

Няма да коментирам колата. Ще кажа само, че никога не ми е харесал модел от тази марка. Не съм се обръщал след форд. Минусите им са били винаги повече от плюсовете. За това ще се съглася с определението по-долу- Форд е посредствена марка.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

Предница на Астън Мартин, визия открадната от още няколко производителя, дизели на Пежо... кое по-точно е на Форд ще не се сещам! Тези са едни нагли копировачи и крадци. Политиката им беше да купуват акции от закъсали компании и да им крадат технологиите и после да ги оставят. От където са минали никой добро не е видял. Единствено Мазда успяха да изплуват и то не за друго, а защото Форд имаха малко акции и не можеха да правят каквото искат. Форд са, като пиявици в автоиндустрията.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 години )

Не знам дали сте се качвали в мондео, ама е с много по-калпави материали от пасата, който е и много по-здрав от който и да е форд. Екстрите са повече и всичко му е на по-високо ниво, така че ... Форд, има още много хляб да ядете. Дори не сте на прав път, с този copy/paste дизайн от Ягуар. Може само да го е яд селянчето с фиестата от 1993.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 години )

Пич, Elantra е всъщност i30 с багажник. В класа на Фокус е. Макар, че си прав за предпочитанието. Особено ако е дизел. Форд могат само да дишат праха на Хюндай, с техните френски моторчета са повече от жалки. Чест им прави на корейците, че са напълно самостоятелни.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 години )

Втори по продажби не са Форд, а Рено. Пак са еднодневки, но много по-добре от фордовете.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 9  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Щом слагаш Alfa при автомобилите, ясно колко разбираш. Дори нямаш книжка, нали? Хванах те!
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 3  Отрицателни: 11

от: до анонимния с дачия ( преди 2 години )

Само ако знаеш колко нищо не разбираш от автомобили.

1. Handling
2. Safety
3. Steering feedback

По трите горе Дачия дори не може да сънува да се доближи до Форд.

А по 1 и 3 само Алфа са по добри от форд при автомобилите с предно.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 години )

Незнам дали сте се качвали в мондео, ама е с много по-качествени материали от пасата, както и е много по-здрав. Екстрите са повече и всичко му е на по-високо ниво, така че ... може само да ви яд, като гледам това сте го постигнали.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 8  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 години )

бъчваря,
щом за теб Фиеста е "най-яката" машина, мога само да те съжалявам. Доста трябва да си изпаднал и да не си се качвал на друго, за да го кажеш. Друг е въпросът, че Форд са нищо повече от една посредствена марка автомобили за хора с ограничеени възможности и занижени изисквания за качество, комфорт и надеждност. Общо взето бюджетен автомобил на завишена цена. Ако ще е бюджетен, то Дачия имат много по-добри предложения.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 13  Отрицателни: 9

от: аз ( преди 2 години )

Всеки дава акъл, а цифрите са че след фв, форд са втори по продажба в европа за 2014.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 години )

Хубав е но не знам кой ще го предпочете пред Елантра, която спрямо цена-качество няма равна.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

В Кьолн 80% от колите били форд...!!!! Не думай, бе! . Германците не обичат Форд и Опел.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 8  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 години )

Който се е качвал, знае каква е дилемата: Dacia Sandero или Ford Fiesta. Качество е същото. Дачията е Клио, значи едно ниво над фиестата. Иначе като поведение на пътя, Сандеро е като S-класа пред третокласната Фиеста.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 9  Отрицателни: 9

Страница: 1234
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising