IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

EC забрани продажбите на Lada

Причината е, че руските автомобили не отговарят на технически изисквания

EC забрани продажбите на Lada

Новите модели на Lada няма да могат да се продават в държавите от ЕС заради несъответствия с влезлите в сила през миналата година технически изисквания. Това съобщи в. „Известия“, който се позовава на официалния дистрибутор на АвтоВАЗ в Германия – компанията Lada Automobile GmbH.
EC забрани продажбите на Lada
Lada Granta. Снимка: АвтоВАЗ

„Имаме проблеми с регистрацията на нови автомобили – призна представител на Lada Automobile GmbH. – За да може да те да бъдат редовни, трябва да имат датчици за налягане в гумите в серийното си оборудване. С такива моделите на Lada не разполагат, но производителят ни съобщи, че работи върху проблема и скоро ще го разреши.“

Новото изискване е влязло в сила на 1 ноември 2014 г., но съответният документ – постановление R64 на Европейската икономическа комисия към ООН, е бил приет още през 2010 г. А за проекта на ЕС е било известно дори още по-рано.

Освен това в АвтоВАЗ ще трябва да решат и още един проблем, за да може техните автомобили да отговарят на европейското законодателство. Това е с климатичните системи руско производство, които също не съответстват на техническите норми на ЕС.

В момента компанията Lada Automobile GmbH продава в Германия всъдехода Taiga 4x4 (познат и като Niva) на цена от 11 490 евро, седана Granta (от 8300 евро), както и хечбекът Kalina (от 8900 евро). За миналата година на пазара в страната са реализирани общо 5561 автомобила Lada, като лидер е Taiga 4x4.

През ноември АвтоВАЗ обяви, че планира да възобнови износа на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.

 

 

Тагове: lada
0 от 500
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Никола ( преди 9 години )
    ВАЗ ги изкупиха французите от Рено , така че тези датчици ще ги монтират без проблем , ще сложат и нормални климатици също без проблем, но това им е последната грижа , защото за няколко стотин продажби в ЕС не си заслужава усилието . Трябва да си някакъв ужасен мазохист да си купиш в Европа Лада построена реално на базата на Клио 2 . Истината е ,че скоро китайците ще им вземат и вътрешния пазар , в момента в Русия се сглобяват десетина китайски модела най-малко , сглобяват и КИА , Хюндай също ..
  • #26
    6 rate up comment 5 rate down comment
    баровеца ( преди 9 години )
    Баровците в Русия са като баровците в БГ, т.е. само комплекси и мания да се покажат колко пари имат, но в същото време показват и колко малко акъл имат. Те за това предпочитат немското. В БГ освен баровците, също така чалгаджи, селяни, простаци, ***, *** и *** са любители на немските каруци.
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха по-изгодно било да вкарват от Япония и Корея ...... ама не е престижно, кой ше й тоя улав баровец дето ше кара Киа вместо БМВ, щот хубавите коли баровците ги карат а мужиците могат и с Москвич да минат !
  • #24
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абеее, руския баровец иска Мерцедес и БМВ да е лъскав пред мацките .... не мойш спря това нещо - двойно и тройно пари ше дават и пак немско ще да е!
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като забранят вноса от ЕС за Русия, що си мислиш, че няма да има какво да карат! Да не би Европа да е единствен производител в света или по-скоро Германия, както се опитваш да внушиш! Много по-изгодно ще им е да внасят от Япония и Корея. Ама то трябва да се мисли преди да се пишат глупости!
  • #22
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да забраниш Лада в Европа е все едно да забраниш кремъчна запалка в Япония - на никой не му дреме!
  • #21
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Продажбите на Лада в ЕС не вярвам да са повече от няколко хиляди и едва ли много ще ги заболи. Ако предприемат ответни мерки и забранят вноса на коли от ЕС съм сигурен, че европейците ще се по*ерат"... ха ха ха, ако руснаците спрат вноса на автомобили от Европа само ще се увеличи контрабандния внос на европейски автомобили, ти що си мислиш че руските паралии са толкоз прости че да карат само родно производство таратайки!Мерцедеса БМВто ще ги вкарват през Азия и ще са на двойна цена.
  • #20
    11 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 9 години )
    Tова със задължителния TPMS е малко прекалено. Все пак е задължително за всички нови коли в ЕС и руснацит трябва да са знаели за изискването и сами са си виновни ако са се оказали неподготвени.
  • #19
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Никодимов ( преди 9 години )
    Купих си чисто нов Пасат през 2008 година и до момента не съм сменял батерии/датчици! Дори и скоро да ми се наложи да сменя, системата е много полезна!
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Сойка-Присмехулка! ( преди 9 години )
    Системата работи засега (както казах,колата я имам от 2008г.) работи перфектно.