Компанията Tula Technology, която е собственост на концерна General Motors, създаде технология за деактивация на част от цилиндрите на двигателя по времена движение. Системата се казва DSF, като позволява постигането на икономия на гориво от 15% при бензиновите агрегати.
Системите за деактивация на цилиндрите придобиват все по-голяма популярност, като вече са разпространени при модели на марките Audi, Volkswagen, Chrysler, Dodge, Jeep, Honda и Bentley. При тях обаче изключването на част от цилиндрите при по-слабо натоварване е фиксирано, докато при технологията на GM то ще става избирателно.
Системата DSF ще работи по следния начин. Електрониката, управляваща двигателя, сама ще оценява нуждата от въртящ момент въз основа на данните от различните датчици. Така тя ще може да изключва някои от цилиндрите и съответно да намали разхода на гориво.
От General Motors твърдят, че технологията, която представлява софтуер, може да се използва не само за 4-цилиндрови, но и за 6- и 8-цилиндрови мотори. Според американците системата DSF ще може да бъде интегрирани в техни модели в близките 2-3 години.
Снимка: General Motors