IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari става независима компания

Италианците се отделят от концерна Fiat Chrysler Automobiles

Ferrari става независима компания

Концернът Fiat Chrysler Automobiles (FCA) одобри решението за отделянето на италианския производител на спортни автомобили Ferrari в независима компания. За това съобщи официалния сайт на алианса.
Ferrari става независима компания
Това означава, че 10% от акциите на Ferrari ще бъдат пуснати за търгуване на американската и европейската борси. Останалата част от ценните книжа ще бъде разпределeна между настоящите акционери в концерна Fiat Chrysler Automobiles.

Към момента FCA притежава 90% от акциите на Ferrari. Останалите 10% са собственост на Пиеро Ферари – единственият жив син на основателя на компанията Енцо Ферари. Той обаче не планира да се разделя със своя дял.

Именно решението акциите на марката да бъдат предложени на борсата доведе до конфликт между вече бившия президент на Ferrari Лука ди Монтедземоло и генералния директор на FCA Серджио Маркионе. В крайна сметка Монтедземоло подаде оставка, а Маркионе временно зае поста му. Очаква се компанията да бъде оглавена от президента на футболния „Ювентус“ Андреа Аниели.

Снимка: Ferrari

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Надценена марка на самоиздръжка от продажби? До една година ще се принудят да предложат SUV, лимузина или бог знае още какво. Често ги сравнявам с Епъл заради зомбираните им фенове(понякога клиенти)и неадекватните им цени, но при Епъл поне ства дума за десетки милиони продажби годишно. А гордите фераристи с въпросните 7000 бройки - направо не ги виждам.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    М ( преди 9 години )
    Е хем се отделят, хем останалата част от ценните книжа ще бъде разпределeна между настоящите акционери в концерна Fiat Chrysler Automobiles. Как трябва да се тълкува това???
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 9 години )
    Монтедземоло искаше да запази екслузивността на марката и беше ограничил продажбите до 7К годишно. Въпреки това използвайки имиджа на марката дори с по-малко продажби успя да увеличи приходите на Ферари. Маркионе е друг тип бизнесмен - той иска да печели максимално и за него такова самоограничаване е неприемливо. Очаквам под негово ръководство Ферари да се превърнат в нещо като Порше - може би малко по-скъпи, но доста по-масови от сега.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    automotive ( преди 9 години )
    Не мога да ги хвана какво целят освен изкарването на бързи пари от десетте процента, които ще пуснат на борсата.@Анонимния под менFerrari не знам кога са правили "нормално луксозни спортни коли", но такъв вариант би бил супер лош в дългосрочен план. Ferrari е икона в автомобилната индустрия тъкмо заради ексклузивността, не само заради инженерните решения.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    не вярвам да има съществена промянав най-лошия случай да се върнат да правят нормално луксозни спортни коли които да виждаме по улиците вместо супер бутикови ограничени серии на коли които ще събират прах в гаражи на колекционери и инвеститори
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Tova li e na4aloto na kraia za Ferrari:(
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да изкарата едни бързи пари е цялата работа.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    IT ( преди 9 години )
    Хмм...!! Странна ще е тази независимост като 90% от акциите са в ръцете на ФИАТ...!?!?! :))....а тази новина е просто да има новина :))
  • #1
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Пепе ( преди 9 години )
    Teжки времена се задават за любимата ни марка, след време ще го търсят, и ще му се молят на Лука.