IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай иска да намали продажбите на нови коли

Властите искат да се справят със задръстванията и замърсяването

Китай иска да намали продажбите на нови коли

Китай планира нови рестрикции в регистрациите на нови автомобили, с цел да намали задръстванията и замърсяването на въздуха, съобщава Yahoo.
Китай обмисля нови ограничения на регистрациите на нови автомобили
Автомобилните производители реагираха умерено на новината, като заявиха, че не се притесняват от спад в реализациите си, тъй като очакват естественият ръст в най-голямата икономика в света да неутрализира ограниченията.

Екоактивисти пък коментираха, че не очакват сериозно подобрение на качеството на въздуха, въпреки новите мерки.

Продажбите на нови коли вече са ограничени в някои части на страната. В Пекин, Шанхай, Гуангжоу и Гуянг например, властите предлагат определен брой регистрационни табели, които се продават или разиграват на лотариен принцип.

През миналата седмица, Китайската асоциация на автомобилните производители заяви, че още осем от големите градове ще приемат рестрикциите. Сред тях са Ченгду, Чонгкинг и Вухан.

Заместник-главният секретар на Асоциацията – Ши Джианхуа – алармира, че ако бъдат приети подобни ограничения, продажбите в страната ще намалеят с до 400 000 автомобила, което се равнява на 2% от общия пазар в страната през 2012 г.

На противоположното мнение са представители на автомобилния бизнес в Китай, според които допълнителните рестрикции няма да намалят общите продажби в страната. „Очакваме ограничението на регистрациите да се отрази леко на автомобилните продажби,“ коментира за Reuters Боб Соуша, шеф на китайските операции на американския концерн General Motors.

Експерти смятат, че ръстът в останалите части на Китай ще неутрализира негативния ефект на ограниченията. Такъв се очаква в по-малките градове в страната, които с населението си от около 5 милиона жители са направо пренаселени за европейските и северноамериканските стандарти.

Според Соуша пазарите в Пекин и Шанхай се развиват все повече, което ще доведе до намаляване на ръста на нови клиенти и увеличаването на такива, които вече разполагат с регистрация и подменят автомобила си с нов. „Ако всички градове със сериозен трафик в Китай, които са около 25, приемат новите ограничения, предвиждаме спад в реализациите на GM с едва 2-3%,“ допълва Соуша.

Снимка: Reuters

Тагове: great wall
0 от 500