IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Журналист бе осъден да плати $190 000 за счупено Porsche 917

Репортерът повредил колата, докато я тествал на пистата

Журналист бе осъден да плати $190 000 за счупено Porsche 917

Съд в Великобритания призна за виновен автомобилния журналист Марк Хейлс за повреждане на двигателя на много рядка суперкола - Porsche 917 (на снимката), която принадлежи на бившия пилот във Формула 1 Дейвид Пайпър. Изданието Autocar съобщи, че подсъдимият ще трябва да плати около 120 000 паунда ($190 000).
Журналист бе осъден да плати $190 000 за счупено Porsche 917
През 2009 г. Хейлс взима колата от Пайпър, за да направи сравнителен тест с друга легендарна машина - Ferrari 512S. В залог журналистът оставя на собственика на Porsche 917 сумата от 2000 паунда. Пред съда Пайпър твърди, че е предупредил Хейлс, че двигателят не бива да се форсира над 7000 об/мин. Бившият пилот е категоричен, че репортерът е отказал да изпълни това и така се е стигнало до повредата на мотора.

Самият Хейлс отрича, като твърди, че причина за повредата е неизправност в скоростната кутия на автомобила. От своя страна Пайпър отказва да приеме тази версия и казва, че ако машината наистина е имала някакви проблеми, то той никога не би я предоставил за тест.

Материалът на осъдения журналист е трябвало да излезе в две списания - Octane и Auto Italia. Именно първото плаща необходимата застраховка на колата преди теста, но се оказва, че тя не покрива механични повреди.

Първоначално Пайпер настоява за обезщетение от 50 000 паунда ($80 000), но след това сумата нараства. В крайна сметка бившият пилот е на печалба, защото възстановява автомобила и го продава за 1.25 млн. паунда (близо $2 млн.). А самият журналист получава подкрепа от списанието Track Driver, което организира кампания за събиране на средства за покриването на дълга му.

Снимка: Porsche
 

Тагове: porsche 917
0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    trex ( преди 11 години )
    На тоя трябва да му отрежат ръчичките, че никога повече да не пипне такова бужу!
  • #10
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Изумен съм-предишната ми кола Тойота Карина, производство 1990 г.,ИМАШЕ ЕЛЕКТРОННА защита на двигателя,която го изключваше при 6500 об./мин. и моментално включваше наново. Журналистът е имал нужва от добър адвокат, който да се позове на предполагаемото ниво на съвременната техника!
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе селски разбирачи и немски каски - преди 30 години на всички ферарита червената зона почва от 7000 оборота - ето ви една истинска кола на 30 години - не някаква каска:Ferrari Berlinetta Boxer - 1982http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Berlinetta_Boxer
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Ferrari-рист ( преди 11 години )
    Обясних им, точно това,и си сложих "ник", за да разберат ,че нещата стоят точно така...но кой да мисли!!!
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    *** прости, тая кола е на 30 години, проектирана е да вади максимална мощност определено време, след което и се прави основен ремонт, и това време е часове или максимум дни, а не като при сериините коли- години (докато им изтече гаранцията), а и няма нищо общо с ваг от последните 20 години, които правят пълни ***...не обиждайте, все пак тази кола в момента би трябвало да стои в музей и максимум 3-4 пти годишно да участва в разни шоута, без да се тормози
  • #6
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Богдан ( преди 11 години )
    Смех- расов спортен болид на който максималната мощност и въртящ момент е при поне 10 000 об/мин (за да изкара мощност от 5 литровият мотор около 1200 коня) е блокирал.Сигурно са се стиснали и са сложили китайски части. Те повечето от тия богаташи са такива.За пред хората ларж а вътрешно шушумиги които страдат и оплакват всяка стотинка която трябва да изхарчат.
  • #5
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Който иска да кара ВАгини продукти накрая винаги си плаща като поп.
  • #4
    24 rate up comment 11 rate down comment
    До Качество!!! ( преди 11 години )
    Ей, пубер, айде обратно да играеш на конструктора. А пък за серийните им кошове и цял живот да си скъсаш *** от бачкане няма да можеш да си ги позволиш.
  • #3
    40 rate up comment 1 rate down comment
    Ferrari-рист ( преди 11 години )
    Разликата, между тях е 30 години!!!
  • #2
    7 rate up comment 36 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ХАХАХАА не трябвало да качва над 7000 оборота хахахахахахахахах!!!!На новото Ферари червената зона почва от 9000 оборота, макс. въртящ момент постига при 10000 хахахахахахахахах!