fallback

Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen

Двигателят се среща още при модели на Audi, Skoda и Seat, като крие неприятни изненади

Двигателят 1.2 TSI от семейството EA111 е въплъщение на мотори от ерата на намаляването на размерите - малък, лек, турбокомпресиран, икономичен и достатъчно динамичен, за да замени стария атмосферен 1.6 8V. На практика обаче се оказа, че освен предимствата си, има и слабости, които безмилостно излизат от вторичния пазар.

Моторът се произвеждаше от около 2009 до 2015, а при някои модели - като Seat Ibiza, дори издържа до 2017. Затова, ако обмисляте да купите употребяван Volkswagen, Seat, Skoda или Audi с 1.2 TSI днес, си струва да знаете добре с какво се сблъсквате и за какво да внимавате.

Двигателя 1.2 TSI от семейството EA111 е де факто "опростена" версия на по-големия 1.4 TSI. Чугуненият блок беше заменен с алуминиев с чугунени цилиндрови облицовки, диаметърът на буталото беше намален до 71 мм, използвани бяха по-леки бутала и нов колянов вал.

Върху блока е поставена обикновена глава с 8 клапана, с един разпределителен вал и хидравлични клапани, без променливи фази. Освен това двигателят разполага с директно впръскване на бензин.

Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #9
    Никола ( преди 58 минути )
    Карам вече 11 години GOLF 7 с 1.2 TSI мотор. Нито един от описаните в статията проблеми не са така - този мотор е с верига при само при GOLF 6, после е преработен и всички проблеми са отстранени. Страшно икономичен - 5 извънградско, 7 градско, на практика няма смисъл от дизел. Пали и при минус 10 градуса без проблем, карам го с Long Live масло на Castrol, за толкова години само консумативи, върви доста прилично за малката си кубатура!
  • #8
    анонимен ( преди 1 час )
    Двигателят с верига при Голф 6 няма нищо общо с тоя с ремък, който се монтира при Голф 7. В общи линии сравнявате ябълки с круши!
  • #7
    анонимен ( преди 3 часа )
    Съвсем нормално е малък мотор с турбина (която го изцежда) да умре много по-бързо от същия двигател без турбото.
  • #6
    анонимен ( преди 4 часа )
    Стига с тези заучени фрази за Тойотите. И те почнаха с дивотиите. Взимах нова кола скоро. Тествах 1.5TNGA на Тойота и 1.5TSI evo2 на VW. Разликата е покъртителна в динамиката. Да не говорим, че Тойотата е и 3 цилиндрова. Да - атмосферна е и без турбина, но този двигател не е ОК дори на Корола. Когато даваш 40 000 - 50 000 лв за нов автомобил, едва ли ще се ОК да върви като спънат кон. Особено при новите коли, които имат така и така намален ресурс независимо от марката.
  • #5
    Ами ( преди 4 часа )
    Това е може би най-добрият турбиниран мотор от тези години, който е с отлична динамика и икономичност. Като изключим проблемните вериги от първите 2-3 години на производство, които трябва да се подменят с модифицирани на цени близки до подмяна на ремък, този мотор е много издръжлив, икономичен и приятен за каране. Дори Руснаците много го хвалят по форумите с постижения до над 400 хиляди километра безпроблемен пробег, като самите те се учудват поради лошото качество на техните горива и масла.
  • #4
    фак нюз ( преди 4 часа )
    Проблеми? Новите автомобили нямат проблеми и дефекти - просто хората не знаят как да карат.
  • #3
    Чичо Кольо ( преди 8 часа )
    От кога го повтарям това, Германските автомобили са прекрасни за каране, но не са прекрасни за притежание - пълни с проблеми, дори докато са нови все още в гаранция. Мине ли гаранцията пък, бягай далеч, че стават изключително нерентабилни за поддръжка. Тойота скучни били. Скучни са, само ги караш и не се занимаваш със ремонти- да не говорим че дават най-дълги гаранции на новите коли....
  • #2
    Kobrabg ( преди 9 часа )
    Това е новия ваг .Мотори еднодневки -да издържи гаранция максимум и за коша ,същото и при скоростни кутии.Всечки TSI на ваг са с проблеми ,все едно са правени за коли за еднократна употреба.Да изкарат гаранция и толкова .Имах ауди шкода все ядове и проблеми с тях .Минах на хонда и всичко готово.Ваг бяха народни коли едно време през 90г.,а сега като си вземеш пасат от новите и отидеш да ти сменят нещо по окачването и ще се хванеш за главата.
  • #1
    анонимен ( преди 11 часа )
    С такива статии се замислям дали не е дошло времето да търся нова кола. Сегашната гони 260хил.км и да не е да се издъни без предупреждение.
fallback
Последни