fallback

Audi все още няма RS Q5, но ABT вече направи едно

Тунингът на SQ5 е брутален, с внушителните 440 конски сили и солидна цена

Audi разработва нови модели на много фронтове. Всъщност толкова много, че различните отдели в компанията работят неуморно за обновяване на гамата и представяне на нови предложения. Сред всички тях обаче една версия очевидно отсъства - тази, която бе забелязана като муле по време на тестовата фаза на новото Audi Q5, но която в крайна сметка изчезна и никога повече не се чу за нея.

Може би това е свързано с факта, че неиздаваният Audi RS 5 Avant все още се тества, а производителят чака пускането му на пазара, за да започне работа по дългоочаквания Audi RS Q5. Дори, ако цинично се спекулира, марката с четири пръстена може би е изоставила тази по-екстремна версия на най-продавания си SUV, като се има предвид, че BMW X3 M ще бъде изцяло електрически, а Mercedes-AMG GLC 63 не само не се продава, но е далеч от успешен. ABT Sportline не разбират това забавяне, затова са решили да си позволят да го развият и да добавят така необходимото вълнение към вече наличния Audi SQ5.

Прочутото германско тунинг студио е създал пакет, който издига тази спортна версия на SUV-а на съвсем ново ниво, като в същото време оставя оригиналния му вид практически непроменен. Дискретността не е сред силните страни на компанията, базирана в Кемптен, но в този случай няма и прекалено агресивен подход.

Очевидно естетиката не е била приоритет, тъй като единствените нови характеристики са преден спойлер, изцяло нова задна престилка с интегриран дифузьор и изпускателна система с четири накрайника от неръждаема стомана, завършени в матово черно, с диаметър 102 мм.

Истинският приоритет е бил да се увеличи динамиката, поради което тунерите са избрали да настроят стандартното спортно окачване на Audi SQ5, като са монтирали нови пружини, които намаляват височината на возенето с 45 мм. Тази разлика е едновременно визуално впечатляваща и забележима в шофирането, особено по криволичещи пътища.

За съжаление, собствениците на SQ5, оборудвани с въздушно окачване, няма да могат да се възползват от това подобрение, въпреки че вероятно ще бъде налично в бъдеще. В замяна, тунерът предлага нови 22-инчови алуминиеви джанти, боядисани в гланцово черно, оборудвани с гуми 255/35 ZR22.

ABT предлага и някои подобрения в интериора, но те са ограничени до стелки за пода и проектирано лого. Тези елементи са до голяма степен ненужни, защото истинската магия се крие под каросерията, в 3-литровия TFSI V6 двигател. Нов блок за управление значително е подобрил производителността, увеличавайки мощността от 367 к.с. до внушителните 440 к.с. Въртящият момент е скочил до 600 Нм, скромно увеличение в сравнение със стандартния модел, така че не е проблем за седемстепенната автоматична трансмисия с двоен съединител.

Значително подобрение с ясен резултат е по-мощно ускорение, което намалява времето до 100 км/ч с три десети от секундата, до само 4,2 сек. Тези цифри са типични за истински звяр като Audi RS Q5, а ABT предупреждава, че за да се постигнат, е задължително да се използва 98-октанов бензин. Гориво с по-ниско качество ще намали производителността и само 75% от хода на педала на газта ще бъде използваем.

Друг проблем е цената на пакета - 20 000 евро. За автомобили с въздушно окачване ABT предлага малка отстъпка, с която пакетът е намален до 19 700 евро, а ако не се нуждаете от боядисване, отстъпката е още по-голяма, оставяйки я на малко над 13 300 евро.

Тази цена е оправдана, тъй като само алуминиевите джанти струват солидните 6200 евро. Тя обаче не включва гумите и системата TPMS, която открива загуба на налягане в тях чрез сензорите ESP и ABS въз основа на различните скорости на колелата на всяка ос. С гумите и четирите TPMS сензора общата цена на оборудването скача до 8600 евро. Към това се добавя и подобрението на производителността на двигателя, което идва с петгодишна гаранция срещу още 4590 евро.

fallback
fallback
Последни