fallback

Audi A8 е изправено пред несигурно бъдеще

Поостарелият вече луксозен седан няма да бъде заменен скоро

Продажбите на флагмана на Audi – седана A8, се сринаха рязко миналата година. Спадът е с цели 26,3% - до само 14 955 автомобила. Причините са две – моделът вече е на сериозна възраст, тъй като излезе още през 2017, като към това трябва да се прибави и намаляващият интерес към седаните на пазара, доминацията на SUV-овете се увеличава.                       Audi още търси решение за бъдещето

Фейслифтът в средата на цикъла - през 2022, не беше достатъчен, за да промени нещата, а екстра дългата версия на Horch за Китай, кръстена на един от историческите предшественици на Audi, също не помогна много. И така, какво следва? Очевидно дори в Audi не са сигурни, като говорител на германския производител заяви пред Automobilwoche, че компанията все още „търси платформа за евентуален наследник“.

Пореден фейслифт е изключен, тъй като A8 се нуждае от нова платформа, за да отговаря на все по-строгите разпоредби. Предвид по-бавното от очакваното приемане на електрическите превозни средства, изцяло електрическият наследник се разглежда като рискован ход. Решението на Porsche да пусне на пазара нов SUV с три реда седалки първо с двигатели с вътрешно горене, въпреки че той е планиран като електромобил, подчертава притесненията на VW Group относно изцяло електрификацията.

Разтегната версия на платформата от новото Q5?

И така, какъв е планът? Audi може да удължи живота на своя бензинов A8, като използва разтегната версия на Premium Platform Combustion (PPC). Тази архитектура вече е в основата на най-новите A5, Q5, A6 и Q6, като Q7 и първото Q9 ще бъдат на същата платформа при дебюта си догодина. „Бъдещето на A8 е в процес на активно преразглеждане Обмисляме интензивно кога ще пуснем наследника на A8 и коя технология за задвижване е правилната“, коментира ръководителят на отдела за техническо развитие Джефри Буко.

Очаква се решение през следващите седмици. Дори ако заместител на двигателя с вътрешно горене получи зелена светлина, е малко вероятно той да пристигне преди 2029, оставяйки потенциална празнина, след като настоящият A8 приключи с производството. Моделът от четвърто поколение има удължен живот до края на 2026, но дотогава той вече ще е на девет години.

BMW и Mercedes освежават своите флагмани

Междувременно BMW и Mercedes планират актуализации за своите топ модели през 2026, което ще направи 7-Series и S-Class да изглеждат още по-свежи до остаряващия A8. В Audi поне няма да се тревожат за Lexus LS. Японският конкурент е на път да се откаже от седана си, като го превръща в ексцентричен миниван, вероятно дори с шест колела.         

 

fallback
  • #5
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Аз пък харесвам Ауди като дизайн :-) Много ми харесва когато предния капак опира директно в решетката и фаровете - така се избягва една напречна фуга за капака
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Audi никога не е обръщала особено внимание на А8. Дълги жизнени цикли, минимални обновявания.
  • #3
    е па ( преди 1 месец )
    в началото беше Мерцедес. На финала пак ще остане само Мерцедес. Другото бяха напъни.....
  • #2
    raiders ( преди 1 месец )
    Мерцедес вдигна доста летвата с S-ката, както винаги е било де, имат визия.и път по който вървят. Бмв също започна с поредно ново начало и визия. апропо- за първи път след 5-цата от 2003, сега ми харесва нещо от тази марка и като модел. Ауди къде отива... виж Китай може би, хаха, жалко.
  • #1
    Sayder ( преди 1 месец )
    Аудитата изглеждат като газка отпред. Ако ги оправят, може и да им се вдигнат продажбите.
fallback
Последни