fallback

България изпревари Япония по дял на електромобилите

Вижте кои са 10-те най-продавани коли на ток у нас - нови и на старо

България е доста по-напреднала в електрификацията на автопарка си от Япония, показват данни от годишния доклад на Международната агенция по енергетика и традиционната справка на Automedia.bg за новите регистрации в МВР.                        В България - 5%, средно за ЕС - 20%

У нас от началото на годината до 30 септември са регистрирани общо 2021 електрически леки автомобила - 5.01% от общия пазар. В Япония според IEA делът на EV от продадените нови коли през 2025 е едва 3%, а в Индия - 2%. България е близо и до показателя на Бразилия от 6%, но е на едва четвърт от средното равнище за Европейския съюз. 

Разбира се, преднината ни пред японците се отнася само до процентите от общия пазар, иначе числата за нашия пазар и за японския са несъпоставими. IEA цитира 60,000 продадени електромобила в Япония за цялата минала година и 92,000 в Индия, срещу едва 1,700 у нас (по данни на Automedia.bg регистрираните EV миналата година са били 2522, но това не променя съществено нещата).                 2025 се очертава като рекордна

Ако темпото на българския пазар не се промени в оставащите три месеца, 2025 ще подобри рекорда за най-много продадени електромобили. Те отчитат ръст не само при новите коли, но и при употребяваните - за първите девет месеца са регистрирани 4544 електрически автомобила на старо. Затова решихме да изчислим кои са най-популярните модели на ток у нас тази година, без значение дали са чисто нови или втора употреба. Вижте резултатите в галерията под статията. 

4 броя Rolls-Royce Spectre - и 6 коли на водород

Самите регистрации се простират от евтините китайски електрически четириколки като BAW Pony до луксозните Xpeng, Lucid Air и цели 4 бройки от Rolls-Royce Spectre. Любопитно е, че у нас са се появили и още шест автомобила с водородни горивни клетки - закупени все втора ръка. Четири бройки от Toyota Mirai са регистрирани в София, 1 - в Пловдив, плюс един водороден Hyundai Nexo в Ловеч.          Най-популярните EV в България - нови и втора ръка (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #7
    до 3 ( преди 1 месец )
    Запъртък :D Искаш пряко сравнение между 6-милионен и 124-милионен пазар ли :D Те и това са написали де...
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Норвегия тока е по-евтин отколкото при нас, а горивата са по-скъпи от нашите, въпреки че имат петрол. Много ясно че ще минат на електрически автомобили бързо бързо, все пак стандарта им е висок, сменят колите си често и могат да си го позволят.
  • #5
    До 2 ( преди 1 месец )
    Умник, 95 процента от тока в Норвегия е от вода! Според теб, дали не е зелен? Ток от газ и нефт, не се произвежда почти. И всички купуват ел. коли защото инфраструктурата за тях е изградена.
  • #4
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Не били компютри, а били компоти....
  • #3
    Хаха ( преди 1 месец )
    Когато ни е удобно представяме в проценти, когато ни е удобно в бройки.Япония 60000 електрички, България 2021? В проценти обаче е друго.
  • #2
    до долния ( преди 1 месец )
    Колите на ток имат смисъл когато енергията за този ток е от възобновяеми източници тоевт зятворен цикъл с пълно използвяне на цо2.В Скандинавия слъмце няма геотермална енергия има само в Исландия Аец също няма.Те произвеждат ток от газ и петролни деривати. Тоест Няма почти нищо зелено в тока произведен там.
  • #1
    JEEP ( преди 1 месец )
    Винаги съм знаел, че скандинавците са сбъркани нещо в главите. Иначе електрокарите са супер, стига да има ток.
fallback
Последни