fallback

България изпревари Япония по дял на електромобилите

Вижте кои са 10-те най-продавани коли на ток у нас - нови и на старо

България е доста по-напреднала в електрификацията на автопарка си от Япония, показват данни от годишния доклад на Международната агенция по енергетика и традиционната справка на Automedia.bg за новите регистрации в МВР.                        В България - 5%, средно за ЕС - 20%

У нас от началото на годината до 30 септември са регистрирани общо 2021 електрически леки автомобила - 5.01% от общия пазар. В Япония според IEA делът на EV от продадените нови коли през 2025 е едва 3%, а в Индия - 2%. България е близо и до показателя на Бразилия от 6%, но е на едва четвърт от средното равнище за Европейския съюз. 

Разбира се, преднината ни пред японците се отнася само до процентите от общия пазар, иначе числата за нашия пазар и за японския са несъпоставими. IEA цитира 60,000 продадени електромобила в Япония за цялата минала година и 92,000 в Индия, срещу едва 1,700 у нас (по данни на Automedia.bg регистрираните EV миналата година са били 2522, но това не променя съществено нещата).                 2025 се очертава като рекордна

Ако темпото на българския пазар не се промени в оставащите три месеца, 2025 ще подобри рекорда за най-много продадени електромобили. Те отчитат ръст не само при новите коли, но и при употребяваните - за първите девет месеца са регистрирани 4544 електрически автомобила на старо. Затова решихме да изчислим кои са най-популярните модели на ток у нас тази година, без значение дали са чисто нови или втора употреба. Вижте резултатите в галерията под статията. 

4 броя Rolls-Royce Spectre - и 6 коли на водород

Самите регистрации се простират от евтините китайски електрически четириколки като BAW Pony до луксозните Xpeng, Lucid Air и цели 4 бройки от Rolls-Royce Spectre. Любопитно е, че у нас са се появили и още шест автомобила с водородни горивни клетки - закупени все втора ръка. Четири бройки от Toyota Mirai са регистрирани в София, 1 - в Пловдив, плюс един водороден Hyundai Nexo в Ловеч.          Най-популярните EV в България - нови и втора ръка (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #17
    До 16 ( преди 1 месец )
    Така е. Норвегия и Швеция изнасят енергия. Норвегия има пуснати кабели към Англия, Дания и Германия по дъното на океана и изнасят енергия. Свързани са в мрежа. Норвегия няма АЕЦ, но Швеция има.
  • #16
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А иначе ви оставих да видя докъде ще стигнете, защото още сутринта можех да кажа че двете скандинавски държави Швеция и Норвегия, които са в челото на класацията, произвеждат над 100% от потребяваната от държавите им енергия от без емисионни източници - вода вятър и атом. Защо над 100% ще е трудно да се обясни на антиматематик антиелектрик. ТЕ НЕ СМЯТАТ, ТЕ ВЯРВАТ
  • #15
    До 11 ( преди 1 месец )
    Няма никакво значение, дали някой бил умен или не за да карал електрическа кола. Вие в кой свят живеете? Явно в Япония системата не е направена за електрически коли, явно на хората все още им излиза по-евтино да карат на бензин. И явно липсва инфраструктура за зареждане. Е, в Норвегия е точно обратното и за това се купуват само електрически. Скъп бензин, евтин ток, много добра инфраструктура от зарядни, скъпи бензинови коли и евтини електрически.
  • #14
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 13. Объркал си причината и следствието . Всъщност шеста година преподавам уроци по математика за трети клас на антиелектриците, защото и тях все още не могат да разберат камо ли да минем на по-високо ниво. Как е възможно да дадеш какъвто и да е смислен аргумент на човек, който твърди че 500 е повече от 650 и си *** щом не му вярваш и трябва да ходиш в лудницата. И даже те обвиняват че цялата ти логика била се крепила на това - да имаш глупостта да твърдиш че 650 е повече от 500.
  • #13
    до долния ( преди 1 месец )
    електричарите са новите дизелови *** демонстрират знания по математика ниво умножение на цели числа и се смятат за нобелови лауреати. Не обръщайте внимание на тези де били това е моят съвет.
  • #12
    до долния ( преди 1 месец )
    Да то Албания са два милиона с потребление на ток годишно колкото квартал на Бостън за ден
  • #11
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Нормалния човек ще се запита дали е признак за гордост това, че в Япония има процентно двойно по-малко регистрирани миксери, отколкото в България. Или пък просто хората и държавата са по-умни като са купили на годишна база само 60 000 електрички и почти 2 млн автомобили с ДВГ.
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Албания прави 100% от електричеството си от ВЕЦ. България би могла също, ако не беше п.плач.та, дето краде от АЕЦ и въглища и взима по някоя рубла, за да плащаме двойно повече от германците за руски газ. И ентелектуалците без познания, но с убеждения, дето ги крепите въпросните
  • #9
    До долните ( преди 1 месец )
    Тоест неприложимо никъде другаде поради невъзможност в никоя друга държава да се произвежда ток на 95% от вода. Никой няма да прави електрички само заради норвежкия пазар
  • #8
    до 2 ( преди 1 месец )
    Ти си живо потвърждение на онази мисъл на Б. Ръсел: колкото по-про.ст е човек, толкова е по-уверен :D
fallback
Последни