fallback

България изпревари Япония по дял на електромобилите

Вижте кои са 10-те най-продавани коли на ток у нас - нови и на старо

България е доста по-напреднала в електрификацията на автопарка си от Япония, показват данни от годишния доклад на Международната агенция по енергетика и традиционната справка на Automedia.bg за новите регистрации в МВР.                        В България - 5%, средно за ЕС - 20%

У нас от началото на годината до 30 септември са регистрирани общо 2021 електрически леки автомобила - 5.01% от общия пазар. В Япония според IEA делът на EV от продадените нови коли през 2025 е едва 3%, а в Индия - 2%. България е близо и до показателя на Бразилия от 6%, но е на едва четвърт от средното равнище за Европейския съюз. 

Разбира се, преднината ни пред японците се отнася само до процентите от общия пазар, иначе числата за нашия пазар и за японския са несъпоставими. IEA цитира 60,000 продадени електромобила в Япония за цялата минала година и 92,000 в Индия, срещу едва 1,700 у нас (по данни на Automedia.bg регистрираните EV миналата година са били 2522, но това не променя съществено нещата).                 2025 се очертава като рекордна

Ако темпото на българския пазар не се промени в оставащите три месеца, 2025 ще подобри рекорда за най-много продадени електромобили. Те отчитат ръст не само при новите коли, но и при употребяваните - за първите девет месеца са регистрирани 4544 електрически автомобила на старо. Затова решихме да изчислим кои са най-популярните модели на ток у нас тази година, без значение дали са чисто нови или втора употреба. Вижте резултатите в галерията под статията. 

4 броя Rolls-Royce Spectre - и 6 коли на водород

Самите регистрации се простират от евтините китайски електрически четириколки като BAW Pony до луксозните Xpeng, Lucid Air и цели 4 бройки от Rolls-Royce Spectre. Любопитно е, че у нас са се появили и още шест автомобила с водородни горивни клетки - закупени все втора ръка. Четири бройки от Toyota Mirai са регистрирани в София, 1 - в Пловдив, плюс един водороден Hyundai Nexo в Ловеч.          Най-популярните EV в България - нови и втора ръка (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #27
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ти като заяви с гордост че през 2040 ще караш на синтетично гориво, аз поне веднъж да съм те питал Колко хиляди километра си минал на синтетично гориво досега? Питам те единствено, КАКВИ СА СПОРЕД ТЕБЕ ПРЕДИМСТВАТА И НЕДОСТАТЪЦИТЕ МУ СПРЯМО ДРУГИТЕ ПОТЕНЦИАЛНИ ТЕХНОЛОГИИ, които ЕВЕНТУАЛНО НЯКОГА ще изместят ДВГ, ЗАЩОТО СА ПО-ЖЕЛАНИ ОТ КЛИЕНТИТЕ. Аз НЕ ЖЕЛАЯ да карам СКЪП електромобил, каквото и да означава за мен СКЪП. Обаче антиелектриците НЕ ГОВОРИТЕ ЗА ТЕХНОЛОГИИ А ПСУВАТЕ И ОБИЖДАТЕ
  • #26
    Антитрол ( преди 1 месец )
    И защо трябва да карам нещо с голям потенциал, ПРЕДИ ТОЗИ ПОТЕНЦИАЛ ДА БЪДЕ ОСЪЩЕСТВЕН НА ПРАКТИКА? През последните 24 часа осъзнах, че на практика не правите разлика между ПОТЕНЦИАЛ И РЕАЛНОСТ. За пореден път ме питаш, Защо не съм си купил петгодишен втора ръка автомобил, който според мен ще се произведе през 2040?
  • #25
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До РУК. За разлика от тебе аз не ти измислям и ИДВАМ ДА ЛЪЖАпечеля по милиони на всяко качване и спадане на цената на акциите на Тесла Не си купувам виртуален електромобил kia. Не се представям за електроинженер точно преди да докажа че не знам дори закона на Ом. Не се представям за инженер по ДВГ, който твърди литър дизел има 10 киловата мощност А не 10 киловатачаса енергия. Не съм математик като тебе който да твърди че 650 е по-малко от 500. АЗ НЕ КРИЯ ИСТИНАТА. КАРАМ ДИЗЕЛ
  • #24
    До 22 ( преди 1 месец )
    Всяка нова технология и е нужна субсидиране за да бъде развита. Субсидии скоро няма да трябват на електрическите коли. Те вече започват да стават по-евтини от дизелови и бензинови.
  • #23
    РУК ( преди 1 месец )
    "Много харесвам и рекламирам електричките, но ще карам дизел докато нафтата не мине 4лв защото тогава ще ми излиза сметката". Щом на Япония и излиза сметката да са 67% на горива, какво ги мислиш? Защо ти можеш да живееш както ти излиза сметката, а дириш сметка на всички други които са ДВГ и горива, а не на електрички и ВЕИ? Дай пример бе,направи си енергонезависима къща, карай електричка зареждана само от енергонезависимата ти къща и тогава ела да дрънкаш и съдиш!БааЗси лаладжията!
  • #22
    до15 ( преди 1 месец )
    Непозна причината е в субсидиите.Където няма субсидии няма и електрички. Доказан факт
  • #21
    РУК ( преди 1 месец )
    ***, не разтягай пак лукуми ами кажи ти в кой процент си? На собствениците на електрички или собствениците на дизели! Започвай всеки коментар с това уточнение и тогава се прави на умен и важен. Дори е добре Автомедия да въведат подпис като повечето автофоруми! Марка и модел на актуалното превозното средство и на предишни такива. Така от далече ще си личи кой всъщност е troll !!!! Дрънкач цял живот карал дизели по 5000км годишно,се прави на голям електрик и разбирач!Шизофрения до шия!
  • #20
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 7. Когато заводски и фабрично още при раждането са ти ампутирали логиката, трудно ще разбереш защо Норвегия, която е най-големият европейски производител и износител на изкопаеми горива, А също така и нетен износител на възобновяема енергия, са решили да продават по-скъпия енергиен източник за да се отровят другите държави, А за себе си оставят да ползват чиста и евтина възобновяема енергия, ВМЕСТО ДА Я ПОДАРЯВАТ ЗА БЕЗ ПАРИ НА СЪСЕДИТЕ.
  • #19
    До 16 ( преди 1 месец )
    Но между другото, Норвегия най-вероятно ще увеличава еднократния данък (мито) на ел. коли от януари. И в последния месец се поръчват мноооого електрички, преди да влезе новия закон (все още не е гласуван), който ще оскъпи по-скъпите електрички с около 50 000 крони (4500 евро). Защото вече целта е постигната, всички купуват електрички, така че вече искат да ги оскъпят, а и да попълнят с данъци.
  • #18
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Да видим как е в Япония? Природен газ (LNG): 34%Въглища: 31%Ядренa енергия: 8.2%Възобновяеми източници: 25.7%Слънчева енергия: 10.7%Биомаса: 2.3%Вятърна енергия: 1.2%Хидроелектрически станции: 7.8% А сега да зададем същия въпрос :Нормалния човек ще се запита дали е признак за гордост това, че в Япония има процентно само 25,7% ВЕИ, а 67%, което е повече от 2/3 от енергията в Япония продължава да се произвежда от ГОРИВА? Или пък просто хората и държавата са П ...
fallback
Последни