IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци твърдят, че са направили бензинов мотор с 48% ефективност

Технологията на Omoda и Jaecoo използва шокиращата степен на сгъстяване от 26:1

Китай днес е суперсилата в областта на електромобилите - но противно на очакванията, тамошните производители не се отказват да усъвършенстват и двигателя с вътрешно горене. Последният пример за това са Omoda и Jaecoo, дъщерните марки на Chery Group, които обещават бензинов двигател с невероятната термичена ефектичност от 48%.
 
  
Двигател Omoda & Jaecoo  
  
   
Термичната, или топлинна ефективност е мярка за това колко добре една система превръща топлинната енергия в механична работа. При традиционните бензинови двигатели с атмосферно пълнене ефективността е много ниска - между 25 и 35%. При най-съвременните турбомотори вече надхвърля 40%. Но дори и така, над половината от енергията, получена от изгарянето на горивото, се губи. 

Достигането на 48% термична ефективност от китайците - ако бъде потвърдено, разбила се - ще е значителен технологичен скок в сравнение с настоящата средна стойност за индустрията. На практика всеки допълнителен процент ефективност се равнява на около 2,5% намаление на разхода на гориво. И на вредните емисии, също така. 

Екипът за научноизследователска и развойна дейност на Chery Group разработва редица радикални иновации, включително свръхвисока степен на сгъстяване от 26:1, хиперболични механизми с тройна връзка, 35% рециркулация на отработилите газове (EGR) и усъвършенствани термоизолационни покрития. Заедно тези технологии намаляват топлинните загуби и повишават ефективността на цикъла на горене, проправяйки пътя за ново поколение високоефективни хибридни двигатели.

Тепърва предстои да се приложи на практика

Засега всичко това е на експериментално ниво - тепърва предстои новата технология да бъде вграждана в серийни модели. Актуалният връх на технологията за Omoda & Jaecoo е тяхната суперхибридна система (SHS), която има термична ефективност от 44.5%. Тя съчетава 1,5 TDGI двигател, работещ по цикъла на Милър, с два електрически мотора и интелигентна DHT трансмисия. Автомобили с такова задвижване двете марки планират да предлагат и в България след стъпването си на тукашния пазар.
  

0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Теслю пак се е надишал с пушека от дръгела :))) Батка, така ли ви лекуват вече в диспансера?
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До Гошо с голфа ( преди 1 седмица )
    Гоше отиди на лекар, не е шега да те боли нещо!
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Antoan ( преди 1 седмица )
    Искате ел колички ама като се приберат вечер по къщите си и всеки иска да си зареди мотокара ток ??????????????????????????? От къде вечерта
  • #27
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Гошо ( преди 1 седмица )
    Аз карам голф 1.6 чист дизел има боли органа
  • #26
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Д.Йорданов ( преди 1 седмица )
    Ок, ел задвижване, но защо не се доразвие технологията елмотор-генератор.Има фантастични прототипи, за които се знае отдавна. Англичани и руснаци прекрасно са запознати с принципа на генериране и ползване на тази чиста и б е з п л а т н а енергия. Подозирам,че ме разбрахте !
  • #25
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Д.Йорданов ( преди 1 седмица )
    Електричките се налагат силово, а насила хубост не става. Сбъркани са им главите на главатарите, които не чуват учените, а слушат счетоводителите. По законите на физиката концентрацията на енергия ,нейното съхранение и ползване чрез батерии е неефективно и нерационално, що се касае за придвижване на по-тежки ППС. Аз съм за екологичен транспорт, но батериите са нито екологични, нито енергийно оправдани, защото колкото и да се увеличава капацитета - теглото нараства безумно !
  • #24
    5 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Психотроле, при криза ползвай 112, ще ти помогнат, или поне ще се опитат. Може и да сбъркат дозата на успокоителното и да те отърват от мъките. Не е нужда да си изливаш демоните тук. Отначало беше смешно, после забавно, преди време стана досадно, но вече е жалко. Нямаш ли приятели роднини да ти кажат? Оф, как да имаш, тук не те търпим, в живия живот някой ще те търпи ...
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До момента само един правилен коментар - брато никой не ти чете.......
  • #22
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Извинявам се на останалите и ще помоля троловете от тролофермата да се кротнат за да няма на кого да отговарям на лъжите. А сега по темата на статията - както един от събеседниците правилно отбеляза, звучи малко нелогично Китай да преминава към 100% електромобили, като настигне Норвегия и да развива ДВГ, но пък като споменах Норвегия, тя е най-големият производител на изкопаеми горива в Европа. Защо Китай освен батерии за електрическите модели, да не продава и ДВГ на Toyota, mercedes и volkswag
  • #21
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До Антитрола ( преди 2 седмици )
    Брато, никой не ти чете хилядите излияния освен другия псих.опат, с който си спорите. Ама окупирате целия форум и всичко друго потъва. А от време на време тук се пишат и смислени неща. Направете си чат стая и си се веселете на воля двамата