fallback

Китайци твърдят, че са направили бензинов мотор с 48% ефективност

Технологията на Omoda и Jaecoo използва шокиращата степен на сгъстяване от 26:1

Китай днес е суперсилата в областта на електромобилите - но противно на очакванията, тамошните производители не се отказват да усъвършенстват и двигателя с вътрешно горене. Последният пример за това са Omoda и Jaecoo, дъщерните марки на Chery Group, които обещават бензинов двигател с невероятната термичена ефектичност от 48%.                Термичната, или топлинна ефективност е мярка за това колко добре една система превръща топлинната енергия в механична работа. При традиционните бензинови двигатели с атмосферно пълнене ефективността е много ниска - между 25 и 35%. При най-съвременните турбомотори вече надхвърля 40%. Но дори и така, над половината от енергията, получена от изгарянето на горивото, се губи. 

Достигането на 48% термична ефективност от китайците - ако бъде потвърдено, разбила се - ще е значителен технологичен скок в сравнение с настоящата средна стойност за индустрията. На практика всеки допълнителен процент ефективност се равнява на около 2,5% намаление на разхода на гориво. И на вредните емисии, също така. 

Екипът за научноизследователска и развойна дейност на Chery Group разработва редица радикални иновации, включително свръхвисока степен на сгъстяване от 26:1, хиперболични механизми с тройна връзка, 35% рециркулация на отработилите газове (EGR) и усъвършенствани термоизолационни покрития. Заедно тези технологии намаляват топлинните загуби и повишават ефективността на цикъла на горене, проправяйки пътя за ново поколение високоефективни хибридни двигатели.

Тепърва предстои да се приложи на практика

Засега всичко това е на експериментално ниво - тепърва предстои новата технология да бъде вграждана в серийни модели. Актуалният връх на технологията за Omoda & Jaecoo е тяхната суперхибридна система (SHS), която има термична ефективност от 44.5%. Тя съчетава 1,5 TDGI двигател, работещ по цикъла на Милър, с два електрически мотора и интелигентна DHT трансмисия. Автомобили с такова задвижване двете марки планират да предлагат и в България след стъпването си на тукашния пазар.   

fallback
  • #20
    Антитрол ( преди 1 месец )
    И ако днес поглеждате през терасата, виждате поне 500 MW и над гигаватчас батерии с очите си и ти заявявате гордо " Е па таковО животно нЕма и нЕма как да има", си представи какви бяха през 2011 реакциите, когато говорих за електрически автомобили и батерии, които имат мощност в пъти по-голяма от планирания АЕЦ Козлодуй, които да се захранват от фотоволтаици с три-четири пъти по-голяма мощност от атомна централа, които произвеждат в пъти по-евтин ток от АЕЦ. Тогава въглищата бяха царе
  • #19
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А иначе като погледнеш през терасата към България, ОЩЕ МИНАЛАТА ГОДИНА бизнеса започна да инвестира милиарди в батерии, за да купува евтина енергия и да я продава вечерно време. Или не си разбрал копираното от сайта на ЕСО и искаш да продължа да ви досаждам как фотоволтаиците "произвеждат" и доставят към мрежата след залез слънце? Говоря го от 2011 когато беше референдума за АЕЦ Белене, но чак през 2024 на батериите в мрежата ИМ ДОЙДЕ ВРЕМЕТО, както НЯКОГА ще дойде и за другите "мои" идеи.
  • #18
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Пак питам за КОГА И КЪДЕ съм говорил? "анонимен ( преди 22 минути )Защо да е дълъг? Нали вече Ел е по-евтино от ДВГ? Нали изкарват по 6-700, че дори и 1000 км с една батерия, като бензин? Нали от края на годината започваме да зареждаме за 5 мин? Нали бизнеса има изгода бързо да направи мегаватови зарядни? Нали с двупосочното зареждане, дори ще ни генерират приходи? Какво още липсва?"
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всъщност излъгах. В България МОЖЕШ да продаваш тока. Какво значение дали соларните ти панели съхраняват тока в стационарна батерия или в тази на колата. А този ток можеш да го продаваш. Само трябва да основеш фирма и да сключиш договор с енергото. Дори имам спомен точно ти да продаваш тока от панелите ти, но признавам, че може и да бъркам за това.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да в България тези неща ги няма, но по света ги има. Да ти припомня твоя цитат с гледането през балкона и че света не се изчерпва с тази гледка. И точно ти ги рекламираш ударно. А пък като Европа не ги произвежда хората да си ги купят от Китай. Нали според теб инвазията вече е на лице.
  • #15
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Потърси значението на думата ПОТЕНЦИАЛ и думата КОГАТО . После кажи за КОГА говоря? За "едва ли не от утре може да мине на ток." Или пак си пропуснал, че само осигуряването на веригата за доставки отнема десетина години и ПОДГОТОВКАТА ЗА това което Европа планира да се случва през 2035 ТРЯБВА ДА ЗАПОЧНЕ ДНЕС. Посоката за 2035 трябва да се избере ДНЕС. Ако днес Европа искаше да произвежда натриево йонни батерии, ТРЯБВАШЕ ДА ЗАПОЧНЕ ПРЕЗ 2015.
  • #14
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Хайде да видим първо как този ПОТЕНЦИАЛ ще влезе в реалността, а после да коментираме НАСТОЯЩЕТО? А междувременно да ми кажеш кой модел баничарка съм препоръчал на турбо с тези 6700 км пробег и пет минути зареждане която ВЕЧЕ струва ПО-МАЛКО от баничарката която си купих преди по-малко от година? И на коя мегаватова зарядна станция да я включи да се зареди за 5 минути на по-ниска цена отколкото у тях? Към кой български доставчик да връща енергията за да печели? ПСИХОПАТ.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо да е дълъг? Нали вече Ел е по-евтино от ДВГ? Нали изкарват по 6-700, че дори и 1000 км с една батерия, като бензин? Нали от края на годината започваме да зареждаме за 5 мин? Нали бизнеса има изгода бързо да направи мегаватови зарядни? Нали с двупосочното зареждане, дори ще ни генерират приходи? Какво още липсва?
  • #12
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Омръзна ми да ви повтарям че вие ПРЕДВИЖДАТЕ МНОГО ПО-БЪРЗА ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ отколкото аз. Аз винаги съм твърдял, че забрана за ДВГ през 2035 или през която и да е година е НАПЪЛНО БЕЗСМИСЛЕНА. Света ще премине на ток, ТОЧНО КОГАТО МУ ДОЙДЕ ВРЕМЕТО (цените да се изравнят и т.н)и политиците нямат думата. Единствено могат да забързат и да забавят динамиката, но не и да променят посоката. Само антиелектриците имате НЕРЕАЛИСТИЧНИ ОЧАКВАНИЯ че това ще стане БЪРЗО
  • #11
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 8. Коя от лъжите ти се свързва с твърдението ми че в България електромобилите ще станат 50% по пътищата най-рано през 2050 ? Кое от твърдението ти се свързва с "едва ли не от утре може да мине на ток", след като винаги съм твърдял ДО ВТРЪСВАНЕ, че електрификацията ще е ДЪЛЪГ И ТРУДЕН ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН ПРОЦЕС, а не е ДЕЙСТВИЕ, което да извършиш набързо? Как се свързва с твърдението ми че към момента електромобилите са НЕПОДХОДЯЩИ за 90% от шофьорите.
fallback
Последни