fallback

Нов сензор за налягане в гумите издържа десетилетие

Иновационна технология на Bosch работи с Bluetooth

В ерата на свързаните превозни средства, Bosch поставя нов стандарт за безопасност и ефективност с представянето на сензора SMP290. Този ултракомпактен MEMS сензор е първото решение на компанията, което разполага с интегриран Bluetooth Low Energy (BLE) интерфейс. Сензорите за налягане в гумите (TPMS) вече са задължителни за леките автомобили в ключови региони като Европа, САЩ и Китай, а новата разработка на Bosch има за цел да повиши техните възможности както за леки, така и за тежки превозни средства.

 

SMP290: Първата напълно интегрирана Bluetooth система

Сензорът SMP290 е базиран на водещата MEMS (микроелектромеханична система) технология на Bosch. Той представлява първото напълно интегрирано решение с Bluetooth на пазара, комбинирайки в едно миниатюрно устройство всички необходими компоненти за цялостно и интелигентно наблюдение на гумите: Микроконтролер, Bluetooth модул, Двуосен акселерометър, Сензори за налягане и температура.

Високото ниво на интеграция и изключително ниската консумация на енергия осигуряват на SMP290 експлоатационен живот до десет години, което е значително предимство за крайните потребители и производителите.

Най-големият потенциал на новия сензор се крие в неговата двупосочна безжична комуникация.

„Функцията Bluetooth не само повишава ефективността, но и гарантира безопасност през целия експлоатационен живот на сензора“, обяснява Петер Волфангел, член на управителния съвет на Bosch Mobility Electronics.

Bluetooth свързаността позволява сигурна комуникация със системите на автомобила. Революционното е, че софтуерът на сензора може да се актуализира бързо и лесно чрез мобилния интернет (Over-The-Air updates), гарантирайки, че устройството остава актуално през целия си дълъг живот.

Bosch се стреми да намали технологичната сложност на съвременните превозни средства, като едновременно с това подобрява безопасността. SMP290 е проектиран като интегрирана система и следователно може да осигури най-ефективното взаимодействие между хардуер и софтуер.

Сензорът може да „споделя“ комуникационни модули с други BLE системи в автомобила, като например системите за безключово влизане. Това избягва дублирането на функции и елиминира нуждата от сложни кабелни връзки, което води до по-ефективен и компактен дизайн, подобряващ цялостната производителност и експлоатационен живот на автомобила.

Благодарение на Bluetooth функционалността, сензорът предлага и търговски предимства: улеснява се използването на потребителски приложения, позволяващи наблюдение на налягането в гумите директно от смартфон.

Иновативното решение на Bosch бе отличено с наградата „Най-добро решение за автомобили и мобилност“ в рамките на престижните награди „Най-доброто от сензорите“ (Best of Sensors Awards), което подчертава потенциала на SMP290 да подобри енергийната ефективност и безопасността на всички видове превозни средства.

 

fallback
  • #5
    Pipe ( преди 1 месец )
    Опелът ми е на 10 години и сензорите са си пушка. Тези новите ще могат да ми нагласят климатика вкъщи вероятно
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Точното" налягане се определя с измерване с нарочни инструменти за това. А сензорите и надписите по таблата са хубави извинения да добавят по някоя хилядарка отгоре на це и без това надутата цена на съвременните ЕнтЕлегентни пластмасови гардероби.
  • #3
    до 1 ( преди 1 месец )
    Защото най-вероятно нямаш сензори, а евтиния вариант, който използва сензорите на ABS. Ако никъде по екраните не ти пише точното налягане с цифри, а само ти дава сигнализация за спаднало налягане, значи нямаш.
  • #2
    Констатация ( преди 1 месец )
    Щом е от Бош значи е пълен бюклюк!
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредното усложнение в дизайна на автомобилите, настоящата ми кола има сензори и вече станаха на 10 години, работят защото като застудя ми излезе съобщение на таблото коя гума с колко е спаднала. Вярно не ми праща съобщение на телефона...
fallback
Последни