fallback

Най-практичното Jimny стъпи на европейския пазар, но... без Suzuki

Версията с 5 врати на култовия всъдеход се продава от италианска компания

Suzuki Jimny изчезна от европейския пазар поради проблеми, свързани със спазването на стандартите за емисиите, след което се върна като двуместен модел, за да изчезна отново малко по-късно. След това японците разработиха и версия с 5 врати, която обаче така и не стигна до Европа заради проблемите с вредните емисии.

Сега марката се фокусира върху други планове, свързани най-вече с електрификацията, но европейците имат възможността да се сдобият с най-практични вариант на Jimny. Заслугата за това е на италианската компания Fioravanti Motors, която се е специализирала във вноса на модели от висок клас. Тя откри истинска златна мина, като вкарва Jimny с пет врати от индийската фабрика на Maruti Suzuki, където всъдеходът е известен като Jimny Alpha.

Внесените автомобили идват директно от фабриката с пълно стандартно оборудване, което включва ABS, въздушни възглавници, информационно-развлекателна система с 9-инчов сензорен екран, Apple CarPlay и Android Auto, камера за задно виждане, сензори за паркиране, круиз-контрол и др.

След пристигането на автомобила в Европа италианската компания, която отговаря за хомологацията, предлага да инсталира допълнителни компоненти, предназначени за офроуд шофиране. Това са окачване с по-големи гуми, допълващи системата за задвижване на четирите колела „AllGrip Pro 4×4’’, багажник на покрива и лебедка за ремарке. Предлага се и възможност за монтиране на газова уредба.

Дълго 3,98 метра Jimny с пет врати се предлага с 1,5-литров бензинов двигател с максимална мощност от 105 к.с. моторът може да се комбинира с 5-степенна механична или 4-степенна автоматична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12 секунди.

Всичко това обаче стига до крайния клиент на сериозна цена – 43 900 евро, като в сумата са включени данъци и такси, но не и предлаганите като опции LPG система, специални гуми и офроуд окачване. Те се плащат отделно, което означава, че цената на 5-вратото Jimny ще скочи още.  

Още снимки на модела - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    За индийско изпълнение и хърбав мотор са доста пари.
  • #10
    Любо ( преди 1 месец )
    Нормален човек няма да даде пари за това недоразомение.Дачията е доста по надолу като пари и не гние.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дори когато го пуснаха за първи път беше с поне 30% надута цена. За сравнение, Суифт с 4х4 беше значително по-евтин, като се има предвид, че техниката е 1:1 същата - Джимни има малко повече желязо по окачването, но пък много по-евтини материали в купето и по-малко екстри.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    За 82-3 хилки лева си вземам Форд Рейнджър и Тойота хайлукс. За какво ми е това индийско недоразумение. Беше яко тривратото като си го продаваха Сузуки на други цени.
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    лебедка за ремарке? Петърчо, Петърчооооооо
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    тази табуретка кой въобще я купува когато има UTV за ходене по чукарите
  • #5
    РУК ( преди 1 месец )
    Продава се и от Българска ... Тъпотиите на Брюксел нямат край!Налагат ограничения на марките,но всеки може да си внася коли от където си иска. 5,7 двигатели, 6м дълги пикапи по 4 тона, с десен волан, китайски консервни кутии. Плащаш ДДСто, митата, и си караш .. но без гаранция, на надути цени. В крайна сметка наказан е крайния потребител!Сузуки не може официално да продава чисто нова въшка с 1,5 двигател, но МостАуто могат да ти продадат 15 годишен,търкалян на таван пикап с 5,7 бензин
  • #4
    Sashobe ( преди 1 месец )
    Сега за неразбралите, Джимни не се продава на конска сила, а на проходимост. Представете си, че можете да си купите Лада нива с два пъти по мощен, но лек двигател, модерен дизайн и с повече екстри само за 100000 лв. Това не е кола за всеки ден, а за хоби. Всеки който има джимни има поне една друга кола по-скъпа, която не би карал където кара джимнито. 5 врати в Япония не се предлага и е глупост. Голямата проходимост на джимни идва от късата база, като на нивата, и лекото шаси и двигател.
  • #3
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Всички цени в ЕС са абсурдни - Wrangler е над 70 000 с 2.0 бензинов мотор
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Разбира се, че ще си купя кола със 100 кс за 100 000 лв. 1000 лв на кс. Това трябва да е най-скъпата кс на века. Реалната цена на това нещо е под цената на Дачия Дъстър, защото е съставена от по-евтини компоненти.
fallback
Последни