IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не е само Германия – и френската автомобилна индустрия е на ръба

Доклад на Сената предупреждава за „дълбока и трайна криза“ при местните производители

Европейската автомобилна индустрия е в криза, като най-сериозно са засегнати германските производители, които са принудени да правят сериозни съкращения на работни места. Във Франция положението също не е добро, сочи доклад на двама сенатори, които които предлагат 18 мерки за спиране на сериозния срив.


Френска индустрия


Документът беше представен от Ален Кадлец и Доминик Естроси Сасоне, които предупреждават за „дълбока и трайна криза’’ във френската автомобилна индустрия. Те настояват за въвеждане на специални клаузи, засягащи местното производство на автомобили, както и за отлагане на забраната на нови двигатели с вътрешно горене след 2035.

В доклада си двамата сенатори посочва основните проблеми - 20% спад в продажбите на леки автомобили след пандемията, срив на френския дял в европейското производство (-12% между 2000 и 2020) и деиндустриализация, свързана с промените през последните две десетилетия. Ситуация, която застрашава 800 000 работни места в сектора, половината от които са във фирми-подизпълнители.

Този сигнал идва в момент, когато големите производители демонстрират слабости. Stellantis временно спря няколко завода във Франция (Поаси, Сошо и Мюлюз), позовавайки се на „труден европейски пазар’’. На свой ред Renault съобщи, че обмисля съкращаване на работни места в условията на „пазарна несигурност“.

Сенаторите посочват две основни причини - свиването на търсенето и конкуренцията от страна на неевропейски производители, особено китайски. За да отговорят на тази предизвикателства, те препоръчват най-малко 80% от компонентите на превозните средства, продавани в Европа, да бъдат произведени на местно ниво, включително 40% батерии до 2035.

Докладът също така призовава за отлагане на забраната за нови термични превозни средства - позиция, споделена от германския канцлер Фридрих Мерц. Тази мярка, считана за необходима за постигане на европейските климатични цели, според сенаторите би била риск за производителите, „хванати в капан’’ между екологичния преход и икономическия натиск.

И накрая, текстът призовава за преориентиране на публичната помощ към производството на „малки автомобили на достъпни цени“, за да се направи електричеството по-достъпно.

0 от 500
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като ни управляват зелени *** така ще е
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До #22 ( преди 2 седмици )
    "Мъск започва да продава Тесла на всички свои компании,сменят служебните си автомобили с Тесли за да имат някакви продажби." Това е практика на любимата ти VW AG от десетилетия. Нещо много си се надиашал с clean diesel другарю разбирaч!
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До #22 ( преди 2 седмици )
    "Вече втора година имат спад в продажбите" и затова миналото тримесечие минаха Mercedes Group по продажби. Страшни капацитети пишете тука! Mercedes reported 441,500 car sales in the third quarter. Tesla reported 497,099 sales.https://x.com/alojoh/status/1975630670945783919
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 седмици )
    До 26. Пропускаш един много важен нюанс. В Китай електромобилите вече са го постигнали, а Европа Не стига че е изостанала с поне 5 години от Китай технологично, а има желание да отложи инвестициите в технологиите за настигане на Китай, което ще направи електромобилите им напълно непродаваеми И в един момент няма да могат да продават нито автомобили с ДВГ, защото китайските електромобили ще са по-евтини и по-добри, нито пък ще имат експертизата да произвеждат електромобили. От 2 стола на земята!
  • #26
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 2 седмици )
    Да те светна нещо! Да, посоката е необратима, но тя трябва да е естествена! Ако оставиш нещата на свободният пазар, предлагайки едновременно ДВГ без ограничения и електрически автомобили, подобрявайки през цялото време на едните двигателите, а на другите батериите, ще дойде момента в който електричките ще са по-изгодно. Сега насила, под формата на забрани и парични стимули, карат хората да минават на електричките, които все още не са достатъчно добри като технология, но тя се развива!
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тесла умре!
  • #24
    6 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 2 седмици )
    Отлагането на забраната за ДВГ само ще удължи агонията и мъките на европейските производители. Няма да обърне процеса. Той е необратим. Света преминава към електрификация БАВНО НО СИГУРНО. Независимо дали ни харесва или не
  • #23
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Stambingo ( преди 3 седмици )
    Кога ЕК ще спре със самоубийствената политика за налагане на електрически автомобили? Не виждат ли, че това убива местните производители? Оставка на фон дер Лайен и цялата и клика некадърници!!!
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Тесла също са на ръба, препълнени паркинги с непродадени електрички.Вече втора година имат спад в продажбите,а Точко Тротинетката предвиждаше 50% ръст годишно.Мъск започва да продава Тесла на всички свои компании,сменят служебните си автомобили с Тесли за да имат някакви продажби.
  • #21
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Проблемът е че електрокарите са неконглокентни като цена спрямо автомобилите с двг и се налагат със забрани и субсидии,които изкривяват пазара.Вдигат се цените на автомобилите с ДВГ,за да се постигне бленуваното от Точко Тротинетката изравняване на цените с електрокарите.Бъдещето е на хибридите,еко на ток в града и на бензин на дълъг път.Който не чува Акио Тойода губи пари.