fallback

Не е само Германия – и френската автомобилна индустрия е на ръба

Доклад на Сената предупреждава за „дълбока и трайна криза“ при местните производители

Европейската автомобилна индустрия е в криза, като най-сериозно са засегнати германските производители, които са принудени да правят сериозни съкращения на работни места. Във Франция положението също не е добро, сочи доклад на двама сенатори, които които предлагат 18 мерки за спиране на сериозния срив.

Документът беше представен от Ален Кадлец и Доминик Естроси Сасоне, които предупреждават за „дълбока и трайна криза’’ във френската автомобилна индустрия. Те настояват за въвеждане на специални клаузи, засягащи местното производство на автомобили, както и за отлагане на забраната на нови двигатели с вътрешно горене след 2035.

В доклада си двамата сенатори посочва основните проблеми - 20% спад в продажбите на леки автомобили след пандемията, срив на френския дял в европейското производство (-12% между 2000 и 2020) и деиндустриализация, свързана с промените през последните две десетилетия. Ситуация, която застрашава 800 000 работни места в сектора, половината от които са във фирми-подизпълнители.

Този сигнал идва в момент, когато големите производители демонстрират слабости. Stellantis временно спря няколко завода във Франция (Поаси, Сошо и Мюлюз), позовавайки се на „труден европейски пазар’’. На свой ред Renault съобщи, че обмисля съкращаване на работни места в условията на „пазарна несигурност“.

Сенаторите посочват две основни причини - свиването на търсенето и конкуренцията от страна на неевропейски производители, особено китайски. За да отговорят на тази предизвикателства, те препоръчват най-малко 80% от компонентите на превозните средства, продавани в Европа, да бъдат произведени на местно ниво, включително 40% батерии до 2035.

Докладът също така призовава за отлагане на забраната за нови термични превозни средства - позиция, споделена от германския канцлер Фридрих Мерц. Тази мярка, считана за необходима за постигане на европейските климатични цели, според сенаторите би била риск за производителите, „хванати в капан’’ между екологичния преход и икономическия натиск.

И накрая, текстът призовава за преориентиране на публичната помощ към производството на „малки автомобили на достъпни цени“, за да се направи електричеството по-достъпно.

fallback
  • #31
    Бай Копачо ( преди 3 седмици )
    И откъде ще се вземат тези суровини за производството ? - Сигурно от Китай , който вече си ограничи износа.Тръмпо се уреди да си купува дори на безумни цени. Бразилия не си разработват находищата за да има за поколенията.Индия не изнася редкоземни. Преди санкциите ЕС вземаше суровини от Русия преработваше ги и им ги продаваше под формата на всевъзможни стоки ( най вечеМПС и чери - домати ) , ама сега на кой да продадат ?, при условие че вносните стоки са на половин цена и по - качествени ?.
  • #30
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като ни управляват зелени *** така ще е
  • #29
    До #22 ( преди 1 месец )
    "Мъск започва да продава Тесла на всички свои компании,сменят служебните си автомобили с Тесли за да имат някакви продажби." Това е практика на любимата ти VW AG от десетилетия. Нещо много си се надиашал с clean diesel другарю разбирaч!
  • #28
    До #22 ( преди 1 месец )
    "Вече втора година имат спад в продажбите" и затова миналото тримесечие минаха Mercedes Group по продажби. Страшни капацитети пишете тука! Mercedes reported 441,500 car sales in the third quarter. Tesla reported 497,099 sales.https://x.com/alojoh/status/1975630670945783919
  • #27
    . ( преди 1 месец )
    До 26. Пропускаш един много важен нюанс. В Китай електромобилите вече са го постигнали, а Европа Не стига че е изостанала с поне 5 години от Китай технологично, а има желание да отложи инвестициите в технологиите за настигане на Китай, което ще направи електромобилите им напълно непродаваеми И в един момент няма да могат да продават нито автомобили с ДВГ, защото китайските електромобили ще са по-евтини и по-добри, нито пък ще имат експертизата да произвеждат електромобили. От 2 стола на земята!
  • #26
    До 24 ( преди 1 месец )
    Да те светна нещо! Да, посоката е необратима, но тя трябва да е естествена! Ако оставиш нещата на свободният пазар, предлагайки едновременно ДВГ без ограничения и електрически автомобили, подобрявайки през цялото време на едните двигателите, а на другите батериите, ще дойде момента в който електричките ще са по-изгодно. Сега насила, под формата на забрани и парични стимули, карат хората да минават на електричките, които все още не са достатъчно добри като технология, но тя се развива!
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла умре!
  • #24
    . ( преди 1 месец )
    Отлагането на забраната за ДВГ само ще удължи агонията и мъките на европейските производители. Няма да обърне процеса. Той е необратим. Света преминава към електрификация БАВНО НО СИГУРНО. Независимо дали ни харесва или не
  • #23
    Stambingo ( преди 1 месец )
    Кога ЕК ще спре със самоубийствената политика за налагане на електрически автомобили? Не виждат ли, че това убива местните производители? Оставка на фон дер Лайен и цялата и клика некадърници!!!
  • #22
    Гост ( преди 1 месец )
    Тесла също са на ръба, препълнени паркинги с непродадени електрички.Вече втора година имат спад в продажбите,а Точко Тротинетката предвиждаше 50% ръст годишно.Мъск започва да продава Тесла на всички свои компании,сменят служебните си автомобили с Тесли за да имат някакви продажби.
fallback
Последни