fallback

Дизелгейт не е свършил – 5 производителя отново са на съд

Срещу Mercedes-Benz, Renault, Stellantis, Ford и Nissan е заведено дело в Лондон

Десетилетие след скандала с манипулираните двигатели на VW Group други пет производителя ще трябва да отговарят за подобни действия. Във върховният съд на Лондон беше заведен иск от 1,6 млн собственици на дизелови превозни средства, които обвиняват марките Mercedes-Benz, Ford, Renault, Nissan и Stellantis, че са оборудвали автомобилите си с устройства за измама на тестовете за емисии на азот-оксид (NOx).

Това е един от най-големите групови искове в правната история на Великобритания. Ищците твърдят, че при реални условия на шофиране техните автомобили изпускат много повече NOx от това, което показват официалните тестове. И освен репутацията на производителите в делото са заложени и милиарди лири потенциални обезщетения.

Съдът ще разгледа делата срещу петте производителя, за да може да се спести време и средства, но последствия ще има и за други автомобилни марки, включително BMW, Jaguar Land Rover, Suzuki, Toyota, Mazda и Hyundai-Kia, за които също има съмнения, че са използвали подобни устройства за манипулирани двигатели.

Според ищците тези пет производители са взели съзнателно решение да дадат приоритет на „удобството на клиентите’’ (т.е. обема на продажбите) пред съответствието и чистия въздух. Съдебните документи разкриват, че обвиняемите автомобилни компании отричат вина, като някои от тях са категорични, че внеслите иска, както и прокуратурата не разбират нищо от дизелови двигатели и системи за контрол на емисиите. Адвокатите на Ford, по-специално, описаха случая като „научно неграмотен’’.

Съдът първо ще провери дали предполагаемите устройства наистина са поставяни в автомобилите. Едва след това дебатът ще се измести към обезщетението, на което всеки собственик има право. Очаква се фазата на предварителното изслушване да приключи преди края на годината, а по-съществените аргументи ще започнат през март 2026. Окончателното решение се очаква до следващото лято.

fallback
  • #7
    Кибик ( преди 1 месец )
    Англетата не са в ЕС, какво плачат. Да не ги купуват. Сега и Авганистан, Еритрея и т.н. ще искат кинти.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 5,изтрещялник, колко от хората масово могат да си вземат такъв СУВ с 300 магарета + 1,ти зад кормилото за над 100 000 лв., а неумнико? А, нагличаните търсят под вола теле, поне за Рено се да каза, че саво при запалване и първите 40 сек. отделя малко над допустимото, а след това дори пада под даните на производителя без манипулации. Така, че нанглетата ядат чепатия със 100 брадавици.
  • #5
    Бббб ( преди 1 месец )
    Пропов, точно такъв SUV имам и харчи 6 на сто, 300 кончета и не бълва сажди. DS 7 Crossback PHEV, можело значи ;) Дизеляците ви е крайно време да бъдат закарани в моргите и да бъдат превърнати в полезна суровина за нещо друго.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Зелените защо не забранят и войните и те замърсяват а износените авто гуми дето ги складират и палят защо не забранят това а забраняват на живи хора да се предвижват това нормално ли е. Има възрастни семейства в отдалечени места как ще се предвиждат до по големия град като нямат пари за нова кола или електричка.
  • #3
    Гост ( преди 1 месец )
    А електрогейт още не е започнал,тепърва предстои.
  • #2
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Зелени терористи и алчни изтрещелници! Абе забранявайте автомобилите и марш обратно в пещерите да чакате да дойде евопюцията! Повдига ми се вече от тия и дивотиите им!
  • #1
    Пропов ( преди 1 месец )
    Ауу, горките собственици! Искат нещо хем хубаво, хем модерно, хем да върви , хем да не гори, че и пък да е еко. Например 2 тона СУВ с 300 коня пък да гори 8 на сто евтинка нафта, а и да не бълва сажди. Ми то на такива псевдо тарикати, как да им угодиш?! Те просто искат да бъдат излъгани. От другата страна са Зелените амеби в политиката. И те искат едни утопични невъзможни глупости, ама имат власт да ги наложат със закони. И кво да правят производителите?! Ами шмекерии, щото каквото повикало...
fallback
Последни