IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Търсите кабел за електромобил – по-добре не купувайте от Aliexpress

Тест на две устройства показа огромна разлика при зареждането

Въпросът за бързото зареждане на електрическите превозни средства обикновено се свежда до мощността на станцията и вида на батерията, но нов тест в Швеция показа, че самият кабел е от решаващо значение. Два кабела за зареждане бяха тествани при мощност 600 kW с електрически автомобил Volvo EX90 – и разликата беше огромна.


зарядни станции


Първият кабел, произведен от Amphenol, издържа максимум 500 ампера само за шест минути: температурата на контактите достигна 80 градуса по Целзий и системата автоматично намали тока до 225 A. В резултат на това мощността на зареждане спадна от 190 на 100 kW. Дори при умерено време защитата от прегряване работеше твърде бързо.

Вторият кабел от Phoenix Contact демонстрира стабилност - при същите условия той задържа 500 A за повече от 15 минути, без да надвишава 50 градуса. Мощността остана постоянна - 190-200 kW без задействане на термичната защита. Така с помощта на един кабел колата се зарежда почти с една трета по-бързо.

Експертите стигнаха до извода, че именно кабелът често се превръща в тясно място на системата. Дори при централи с висока мощност (400-600 kW) и модерни архитектури на батерии 400 V, неефективният проводник ограничава тока поради нагряване. Автомобили на архитектура с 800V – като Hyundai, Porsche и Kia, страдат по-малко, защото изискват по-малко ток за същата мощност.

Докато индустрията не премине напълно към 800V, изборът на правилния кабел ще остане критичен. Тестът доказа, че дори и без течно охлаждане, висококачественият кабел може да ускори зареждането и да намали топлинните загуби, което означава да спести време и енергия на водача.


0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лаик ( преди 3 седмици )
    И какво общо има AliExpress с това?
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    АБВ потребител ( преди 3 седмици )
    АФтора на т.н. "статия" от къде изсмука тия глупости??? Едва ли е от пръстите
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 седмици )
    Да не говорим Колко некадърно е написана статията, като ти казва да не си купуваш китайски кабел, като функционално неграмотните кълват и ВЯРВАТ още на заглавието. Уж всички ГЛЕДАМЕ и четем една и съща статия, но тези са с критично мислене ВИЖДАМЕ РАЗЛИЧНО. Статията всъщност казва НЕ КУПУВАЙТЕ АМЕРИКАНСКИ КАБЕЛИ ЗАЩОТО СА НЕКАЧЕСТВЕНИ. Купете немското, защото е върха на топа, уникален продукт, може да работи цели 15 мин. без да загрее на 200 kW. А всъщност китайските си работят на 1300kW
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 седмици )
    То и с бензина шега не бива, затова внимавай какъв маркуч и пистолет ще си занесеш следващия път на бензиностанцията, за да не стане някоя беля. Ти не виждаш ли абсурдността на статията? Това е точно като съвет на производител на бензиноколонки какъв маркуч да си купи и да не го взима от AliExpress.. Как смяташ, дали производителите на 600 kW зарядни станции ще се образуват от статия писана тук и особено от коментарите по статията? Това е поредната платена плашилка срещу електромобилите
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    С тока шега не бива, сам да си взимаш кабела без да разбираш от материята си е кофти а тези с 600 kW зареждане само кабела да им е проблема...защо в такава станция няма проектиран за нея кабел?
  • #7
    13 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Е то е ясно че кабел/ флашка и подобни не трябва и да си помислиш да купиш от алиекспрес (китай) но ми е чудно как някой хора си купуват цели коли от там и то за десетки хиляди - BYD, Xpeng, dongfeng, , MG, jaecoo, omoda и стотици още гаражно създадени еднодневки
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    И двете фирми са много сериозни. Първата е американска, втората - германска. Китайци не се споменават, защото явно те започват там където свършват цитираните, да не им се разваля имиджа. Иначе не се сещам как си зареждат MW китайците, и не се притесняват за кабели и подобни. Аз поне такъв извод си направих от статията :)
  • #5
    4 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 4 седмици )
    До Гост ха-ха. Какъв маркуч си носиш на бензиностанцията когато зареждаш? Вероятно е марка Toyota щом не загрява? Не случайно ви бъркам с шекерчо, статиите са едно към едно с коментарите ти. Имам чувството, че от функционална неграмотност пишеш статии както си ги е разбрал, само е само да има с какво да се заяждаш, ама все не ти се получава.
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 4 седмици )
    Как кой ще си купи такъв кабел? Точко, да си зарежда дизела.
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Дори най-мощните destination chargers са само 22 кВт, което на 400 волта дава само 55 ампера ток. А дори те не са със сменяем кабел.