fallback

BMW 5-Series (E60): Икона или скъпоструващ боклук?

Покупката на един от най-противоречиви модели на баварците е за хора със здрави нерви и сериозен бюджет

BMW 5-Series E60/E61 (2003 – 2010) остава един от най-противоречивите и същевременно желани модели в историята на баварската марка. Разработен под ръководството на Крис Бенгъл, този дизайн предизвика фурор при появата си, прекъсвайки традиционните линии на марката.

Днес, години след края на производството му, "петицата" Е60 е достъпна на пазара за употребявани автомобили и изкушава с комбинацията от лукс, технология и динамика. Но преди да протегнете ръка към ключа, трябва да знаете, че този автомобил изисква както страст, така и здрав бюджет.

Един от най-големите плюсове на модела е неговото изключително шофиране. E60 е върхът на инженерната мисъл от своето време, предлагайки прецизно кормилно управление, минимално накланяне в завоите и усещане за директна връзка с пътя, което малко от по-новите модели могат да постигнат. Това е истински "драйвърски" автомобил, особено когато е оборудван с шестцилиндровия редови двигател, който предоставя онзи характерен звук и баланс, превърнал BMW в легенда.

От друга страна, точно тази техническа сложност е и най-големият му минус. E60 е наситен с електроника, най-вече чрез системата iDrive, която за първи път беше въведена масово в този модел. Макар да е революционна, тя може да доведе до скъпи проблеми с централния дисплей, контролера или различни сензори. Освен това, моделът страда от специфични проблеми, като течове от резервоара за течност на чистачките, които често наводняват електронните модули.

Когато говорим за двигатели, бензиновите шестцилиндрови агрегати N52 и особено по-старите M54 се отличават с отлична надеждност, но само при правилна поддръжка. Те обаче могат да имат повишен разход на масло. Дизеловите версии са изключително популярни заради впечатляващата си мощност и ефективност, но тук трябва да се внимава с проблемни компоненти като вихровите клапи на всмукателния колектор и турбокомпресорите при неглижирани екземпляри.

Основният недостатък, с който всеки бъдещ собственик трябва да се примири, са разходите за поддръжка. E60 не е евтин за обслужване. Резервните части, особено за окачването (което често е алуминиево) и сложните електронни системи, могат да бъдат значително по-скъпи от тези за конкурентите. Търсенето на екземпляр с пълна сервизна история и без ръжда е абсолютно задължително, ако искате да избегнете "финансови ями".

В заключение, BMW E60 предлага уникална комбинация от стил, лукс и несравнима динамика на достъпна цена на вторичния пазар. Това е автомобил, който все още привлича погледите и доставя чисто удоволствие от шофирането.

Ако търсите емоция, а не просто средство за придвижване, и сте готови да инвестирате във висококачествена поддръжка, E60 е отличен избор. В противен случай, технологичната му сложност може бързо да превърне мечтата в скъп кошмар. Подходът към покупката трябва да бъде разумен и детайлен, с акцент върху техническото състояние, а не върху най-ниската цена.

fallback
  • #10
    Петър ( преди 1 месец )
    По-*** статия за BMW не бях чел.Това го е писал човек който хал хабер си няма от коли,разгеле пък точно от този модел. Под резервоара на течността за чистачките няма никаква електроника.Тази кола е много, ама много мислена от инженери,а не от лаици които пишат глупости.
  • #9
    Георги ( преди 1 месец )
    до коментар #8 Така е Пропов, много си прав! Годините и километрите при BMW са без значение, стига да е добре поддържано! Все пак в България имаме най-добрите специалисти - хора, които с отвертка и кабел могат да победят немския инженеринг и логиката едновременно.
  • #8
    Пропов ( преди 1 месец )
    Аз живея в Германия и познавам няколко човека с Е60 ама редови шестаци бензинови на Бензин ( не са на газ ). Моторите мъркат , окачването им е топ, сглобка и материали - 20 години без забележки. Хубаво и гледано Е60 бензин, шестак, ръчка на под 200 хил. км. тук струва над 8 хил. . Познайте какви екземпляри се вкарват в България. Хубаво БМВ евтино НЯМА. Който си е гледал колата и е влагал в нея, без пари няма да я даде. Годините и км. нямат голямо значение
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е една от трите коли, които притежавам и като цяло съм доволен. Взех я уж за жената, че е автоматик и за втора кола предимно дълъг път и уикенд, но толкова ми хареса, че си я карам аз, а на нея взех Хонда Сивик. Хубаво обслужване след покупка и досега никакви грижи. Само демферна шайба хвърли, но там аз съм си виновен, че не я прегледах и майстора ме посъветва да не я сменям. Взех я от Германия от първи собственик на реални 245к км, като свалих оригиналната демферна шайба. Доволен, засега.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пълни клозети са, антенни модули комфортни модули, спукани колектори проблемни кутии, паднали вихрови клапи преебано окачване и въздушни възглавници нивомат на е61, скъпи кормилна реки (бързи)трошливи полуоска при x drive и моторче на раздатката, течове от капак клапани на масло, течове и загуба на антифриз м57 има три термостата, цял модул има за запалването на м57 струва 300лв има чалъм да се обезвъздушаване при смяна на водна помпа тя е 360лв с термостата, тежка кола криви дискове
  • #5
    Георги ( преди 1 месец )
    До # 3 Заключенията са ми от десетки години каране каране на много такива и подобни по-нови и по-стари Ауди, БМВ, Мерцедес и т.н. Също така карам и Мазда CX-5 от 2020 г. основно градско, пак най-високо ниво на оборудване. Мога да ти гарантирам, че в сравнение с Е60-то е пълен *** във всяко едно отношение и бавареца ще я надживее три пъти! Явно твоя опит е само с морги, тъй като наистина 90% от Е60 в България са такива от мераклии без пари!
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Карам е39 от '99та. 530д, ръчка. Колата по компютър е на 338 ххх км., реално е на двойно сигурно. Един път не ме остаряла, но с уговорката, че както всяка друга - иска поддръжка. Иска време, грижи и пари. Осигуриш ли ги - чудесна машина. Евридейка ми е - кара се зиме и лете. Кара се по асфалт и черни пътища - когато се наложи(плажове, планини и т.н.). Проблема е, че масово хората които си ги купуват, пренебрегват грижата и средствата, които са нужни за тази марка автомобили.
  • #3
    до2 ( преди 1 месец )
    не няма да изкара, има си ресурс заложен и като го достигне започва разпада, карал си по 5-6 000км годишно и на базата на това правищ заключяения каква здрава кола е това - е не се прави така. Това е стар автомобил и тепърва ще започне разпада на кабели и ел иснталации, окачвания, течове от всякъде поради стари гарнитури, ще замине диф и т.н. аз в такава барака не бих инвестирал и един лев, но българите масово се мислят, че са голямата работа и набиват заплати в тези морги
  • #2
    Георги ( преди 1 месец )
    Аз карам от последните Е60 с M57/T2 с едно от най-високите нива на оборудване, който лично си докарах 2020 г. с пробег 289000 км. от частно лице в Германия. Направил съм обслужване на аболютно всичко, двигател вериги комплект, вихрови клапи, скорости, дпф и от тогава досега се обслужва навременно и безкромпомисно. Стои само в гараж и се ползва основно за извънградски пътувания. В момента е на 319 000 км. и смея да заявя, че при такава експлоатация ще изкара поне още толкова километри без проблем
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    17г Имам BMW, макар и не E60. Технически са ми пределно ясни. Е60 се кара доста от мн млади, предимно защото цените им паднаха много, а Е39 не се среща така вече и няма запазени. Технически сложна, макар че по-ранните Е60 са значително по-добре от по-късните. Това ще потвърди всеки който ги е имал в ръцете си, наблюдения как са като надеждност във времето. Страхотни Е39 в Германия сега има от 20тина хил евро нагоре, има и за 40. Не мисля Е60 с времето ще достигне тази цена и стойност ...
fallback
Последни