fallback

Знаете ли как се активират задните светлини за мъгла

Голяма част от шофьорите не подозират, че тази функция съществува

В повечето автомобили от среден и висок клас (особено европейско производство), ключът за управление на фаровете не просто се върти, за да включи къси или дълги светлини, но и има функция натисни-дръпни (push-pull), която отключва допълнително осветление. Но не всички са наясно какво прави тази функция.

Тази функция позволява на водача да включи задните светлини за мъгла (Rear Fog Lights). Налична е в милиони автомобили, произведени през последните две десетилетия, но в същото време е непозната: Голяма част от шофьорите не знаят, че тя съществува или защо е необходима, а още по-малко как да я активират.

Защо е важна задната светлина за мъгла?

Подобно на стоп светлините, задните светлини за мъгла са изключително ярки (често по-ярки от стоповете) и са предназначени да пробиват гъста мъгла, силен дъжд или снеговалеж, за да направят автомобила много по-забележим за водачите, които се движат отзад.

Тъй като са толкова ярки, използването им при ясни условия е забранено и опасно, защото заслепява другите водачи. Именно затова те са скрити зад отделен, по-специфичен контрол.

Как се активира тази скрита екстра?

В зависимост от модела на автомобила, тази функция обикновено се активира по следния начин:

Завъртане: Включете късите светлини (превключвателят за фаровете трябва да е в позиция на къси светлини).

Първо дърпане: Издърпайте веднъж ключа за фаровете към себе си. Това обикновено включва предните светлини за мъгла (ако има такива).

Второ дърпане: Издърпайте ключа втори път към себе си. Това активира задните светлини за мъгла.

На таблото ви ще светне оранжев или жълт символ, който обикновено представлява колонка с три чертички, пресечена от вълнообразна линия (символът за мъгла).

Причината за непопулярността на тази екстра е двойна: Те е нужна само при наистина гъста мъгла, която не се среща всеки ден и още, производителите умишлено са усложнили активацията, за да предотвратят случайното ѝ използване при нормални условия, тъй като това може да заслепи шофьорите отзад и да доведе до инциденти.

Така, ключът за фарове, който всички използваме ежедневно, крие в себе си една мощна функция за безопасност, която е задължителна част от оборудването, но чийто скрит начин на активиране я превръща в рядко използвана "тайна екстра".

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има колеги от селата които карат колите си с постоянно включена задна светлина за мъгла !
  • #4
    Гошо ( преди 1 месец )
    Скоро очаквам стаия "Знаете ли как да отворите вратата на колата" Колкото повече технологиите напредват, хората затъпяват.
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Всеки нормален шофьор знае как се управляват всички функции в автомобила му. Ама, има и такива, които не знаят даже ръчната как се активира. Имам колежка, която е разучила абсолютно всички функции на аудио системата си, включително свързаността към папките с чалга на айфона й, обаче представа няма "кък съ цъкът унез малкити фарчитъ".....
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    на корейска и японска кола аналогично на лостчето се върти напред и назад, повечето матрял обаче не знае кога се ползват тези фарове и колко заслепяват ако си ги оствят, ползват се само наистина при сериозно намалена видимост, а има и обратното *** които си карат на дневни в най-гъстата мъгла.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    На моята имаш отделни копчета, което е по-удобния вариант. Карал съм някаква (не помня марката) при която бяха именно чрез някакви гимнастики с лостчето за фаровете.
fallback
Последни