Спортните автомобили на Ferrari често са обвинявани в капризност и ненадеждност, но една история от Япония преобръща напълно този стереотип. Местният ентусиаст Тецуя Нагае доказа, че "италианският кон" може да бъде не само бърз, но и изключително издръжлив, натрупвайки пробег, достоен за обикновен семеен автомобил.
Световен рекорд за издръжливост
През юли 2011 година Нагае купува своето Ferrari 458 Italia. Към август 2025-а суперколата е изминала изумителните 390 123 километра (около 242 411 мили) – пробег, който вероятно я прави Ferrari-то с най-голям пробег в света. Това постижение е документирано и потвърдено.
Този автомобил, оборудван с 4.5-литров атмосферен V8 двигател и седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител. Като цяло автомобилът е проектиран предимно за пистата, а не за ежедневна експлоатация, но въпреки това, Нагае го кара ежедневно, показвайки, че с правилна грижа, италианското инженерство издържа на интензивно натоварване.
Историята на Нагае не е напълно изолиран случай. Дори преди неговият автомобил да се появи онлайн и да бъде обявен за най-издръжливото Ferrari, за такова се считаше 308 GTS на друг ентусиаст – Кевин Ендерби, който е изминал над 240 000 мили (около 386 000 км).
Конкретно моделът 458 Italia е широко признат от експертите като едно от най-надеждните Ferrari-та, създавани някога. Въпреки това, съществуват някои общи проблеми, за които собствениците съобщават:
Проблеми със скоростната кутия (DCT): Моделите, произведени между 2011-а и 2015 година, са склонни към проблеми с трансмисията, които могат да бъдат скъпи за ремонт.
Двигател: Някои собственици съобщават за необходимост от основен ремонт на двигателя при пробег над 80 000 мили (около 130 000 км).
Електроника: Повреди в LCD екраните на арматурното табло също са възможни и скъпи.
Въпреки тези потенциални рискове, фактът, че Тецуя Нагае е достигнал близо 400 000 км, без да е докладвал за основни ремонти на двигателя или скоростната кутия, говори за изключителното качество на самия автомобил и безупречното му обслужване.
Постижението на Нагае е пряко предизвикателство към схващането, че суперколата трябва да бъде скъп предмет за съхранение в гараж с климатик. Неговият подход, споделен и в социалните медии, е прост: колата е направена, за да се кара.
Нагае не само управлява своето 458 Italia ежедневно, но и споделя практически съвети за поддръжка с други собственици и дори кани минувачи да седнат зад волана на неговото Ferrari. За него удоволствието от шофирането е по-важно от спекулативната стойност на автомобила.
Тази история окончателно доказва, че Ferrari 458 Italia е проектирано и конструирано с неочаквано ниво на издръжливост, което може да съперничи на известни шампиони по надеждност като Porsche 911. С подходяща грижа и редовно обслужване (което е задължително за всеки високоскоростен автомобил), дори едно Ferrari може да бъде верен спътник в стотици хиляди километри.