fallback

Xiaomi SU7 се стартира сам и избяга от собственика си

Електрическият седан решил да паркира на своя глава (ВИДЕО)

Забавен инцидент се случи в китайската провинция Шандун. Електрическият седан Xiaomi SU7 активирал функцията за дистанционно паркиране без намесата на водача. В колата нямало никой, когато тя започнала да се движи за ужас на собственика ѝ, съобщават местните медии.

Според записа от охранителни камери, предоставен от собственика на автомобила, колата била паркирана пред дома му, докато той и съпругата му били вътре. Видеото показва как електромобилът потегля сам, жената крещи, а мъжът ѝ се опитва да спре "беглеца".

Собственикът съобщава, че веднага след инцидента се свързал с екипа на Xiaomi по поддръжката. От там първоначално предположили, че функцията за дистанционно стартиране може да е била случайно активирана от телефона му. Собственикът отрекъл, твърдейки, че не е използвал телефона по това време и предоставил видеозапис в подкрепа на версията си.

По-късно станало ясно, че според вътрешни регистрационни файлове, устройството на Apple, свързано с акаунта на собственика, изпратило команда на асистента за дистанционно паркиране (RPA) към колата по време на инцидента. Тази функция позволява на автомобила автоматично да влиза и излиза от място за паркиране, когато се активира чрез приложение за смартфон. Критиците обаче твърдят, че системата трябва да включва предпазни механизми, които да предотвратяват движение, когато никой не седи на шофьорското място.

Инцидентът предизвика дебат сред експертите в индустрията относно сигурността и надеждността на функциите за дистанционно управление в интелигентните автомобили. Отбелязва се, че макар тези функции да повишават удобството, поддържането на доверието на потребителите изисква надеждни механизми за защита от откази и прозрачно разкриване на данни.

Собственикът поискал от Xiaomi да предостави пълните оригинални оперативни дневници, а не само части от тях. Засега компанията не е публикувала официален доклад от разследването. Инцидентът не е довел до пострадали или материални щети, но е засилил дебата дали съвременните системи за безопасност в интелигентните електрически превозни средства са достатъчно надеждни.

fallback
  • #7
    Пропов ( преди 1 месец )
    Ей затова китайските продукти са супер "изгодни", то ест евтини. Не се правят тестове и проверки на "гениалните" им иновации. Въпроса е да има гръмки цифри за реклама. 1000 коня, 1000 вата зареждане, 1000 дисплея, 1000 км пробег... колата може да скача и да се върти в кръг... Ама като превозно средство с базовите му функции - да те движи сигурно и безаварийно, да тръгва завива и спира като кола и тем подобни? Тия неща изискват много настройки и тестове , ама нема време и струват скъпо.
  • #6
    ддд ( преди 1 месец )
    до 5 Я пак прочети хубаво!
  • #5
    Български гражданин ( преди 1 месец )
    В началото на статията пише "В колата нямало никой", а после пише "той и съпругата му били вътре".Последно?!
  • #4
    Смях ( преди 1 месец )
    Джихадистите още ли не са си купили 5,6 и да ги натъпчат с бомби.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Просто системата е измислена зле. На повечето други производители изискват водачът да е точно до колата, иначе тази функция не работи. Така че ако беше имало някой да помисли, нямаше са има никакви писъци, никакви парламенти, никакви дечица.
  • #2
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 1 - ами ако някой ги хакне и ги засили към местния парламент?
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те ви модерно, ново и високотехнологично! :-( Утре тая машина ще сгази съседското дете и отговорът на автопроизводителя ще бъде само "Добре, де, споко, ще разпратим нов update." Защо? Защото един го мързи да направи дизайн на колата с добра видимост във всички посоки и без камери (които да оскъпяват и да се развалят), а друг го мързи да се научи и след това да прилага наученото при паркиране. Мързеливи, немислещи и безотговорни сте съвременните "хора".
fallback
Последни