fallback

Канцлерът на Германия поиска вдигане на забраната на ДВГ

Партньорите на Фридрих Мерц в управляваща коалиция не са убедени в отмяната на решението

Не само германските автомобилни компании искат да задържат двигателя с вътрешно горене за по-дълго. Федералният канцлер на Германия - Фридрих Мерц, също полага сериозни усилия в тази посока, съобщи самия той.

„Лобирам през европейската комисия да вдигнем тази забрана на двигателите с вътрешно горене. Трябва да се остави на автомобилната индустрия и на доставчиците да покажат технологичния път към неутралност по отношение на CO2“, заяви Мерц пред журналисти.

Тези действия обаче може да му създаде сериозни проблеми с коалиционния партньор ГСДП, с който управлява страната. Мерц и неговият Християн-Демократическия съюз (ХДС) са против забраната, докато в Германската социалдемократическа партия имат опасения относно подобно развитие на нещата.

Канцлерът също така спомена големия брой превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които все още ще бъдат по пътищата след 2035. Само в Германия това са около 40 милиона, а в Европа - над 250 милиона.

Според Мерц синтетичните горива трябва да бъдат опция за този съществуващ флот и той настоява за бързо решение от страна на Европейската комисия. Нейният председател – Урсула фон дер Лайен, вече обеща, че решението ще бъде взето още тази година, а не през 2026, както беше планирано първоначално.

„Бързото изясняване е важно, за да могат компаниите да имат сигурност за планиране на инвестициите си в нови технологии“, каза още Мерц.

fallback
  • #35
    . ( преди 2 месеца )
    Ето го още един дето се хвали че си мисли с оная работа . Вие от цял ден освен за рукове които да си споделяте помежду си за нещо друго мислите ли? А после обяснявайте, че всички нормални хора са функционално неграмотни, мразят математиката и физиката, мразят електромобилите и най-много обичат рукове и от сутрин довечера само за това говорят и мислят. Лично аз не познавам такива хора в реалността . Или сте късметлийче тук сте се събрали десетки, или само никовете на руковете са в повечко.
  • #34
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Кой говори с теб, мaлoyмниk? Много си повярва, че да ми даваш наклон на ***, пaлячo!
  • #33
    . ( преди 2 месеца )
    До 30 . Всъщност не става въпрос за математика А за елементарно разбиране на думите. Като например, че за зареждане на 500 км от домашен контакт на тебе ти отнемат 20 секунди. 10 секунди да включиш кабела като се прибереш в гаража и още 10 секунди да го изключиш сутринта и да имаш налични 500 км всяка сутрин без да ходиш на зарядна станция. Съвсем отделно е както обясних че на автомобила му отнема 10 часа. Правиш ли разлика между 20 секунди за тебе и 10 часа за автомобила? НА ТЕБЕ/ НА АВТОМОБИЛ
  • #32
    . ( преди 2 месеца )
    Ако под нормалните хора имаш предвид нормалните психопати които са дошли тук да се забавляват като упражняват психически тормоз върху тези които пишат, направо си хващай чукалата и отивай там където беше 10 години. На никого няма да липсват лъжите, обидите и заблудите ти.
  • #31
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Аз само се чудя до кога ще толерирате този шизoфpeник да оспамва всяка тема? 2 дни беше спрял и сега отново с пълна сила започна да халюцинира. Положението в сайта става нетърпимо. Или го трийте или просто нормалните хора ще спрат да ви посещават сайта, за който на всичкото отгоре, този *** ви обвинява, че всички мнения срещу него са писани от редакцията ви. Ако имате поне малко себеуважение, ще му наложите пожизнен бан и ще му изтриете мненията.
  • #30
    до долния ( преди 2 месеца )
    Имаш грешка в разсъжденията как и кое отнема 20 секунди щото ако твърдиш че за 20 секунди зареждаш 500км електрически пробег е просто грешно.Ето там е проблема на електриците НЕ разбирате математиката НЕ може да смятате мислите НЕ вярно.
  • #29
    . ( преди 2 месеца )
    Когато дойде време да се изравнят цените, всеки вече сам ще може да си направи сметката дали иска да кара мощен бензинов автомобил 300 коня, или един от най-много мощните електромобили 7-800 коня, с бавно 10 минутно зареждане на 500 километра на значително по-ниска цена от бензиновия или 1000 плюс коня с пет минутно зареждане на цената на бензиновия мощен автомобил. За избора между 800 коня и маломощен 100 коня ДВГ на същата или по-скъпа цена въобще да говорим ли?
  • #28
    . ( преди 2 месеца )
    Всъщност никой освен тебе не си прави тази сметка. Повечето правят друга сметка дали искам да зареждам 500 км за три минути и 100 лв или за 10 часа през нощта докато спя за 10 лв. Познай 90% от хората дали ще изберат 200 пъти по-бързото зареждане, което има отнема три минути или 10 пъти по-евтиното зареждане което им отнема 20 секунди? Тези които нямат къде да зареждат в нощно време въобще не си правят тази сметка защото не си заслужава да си купуват електромобил ВСЕ ОЩЕ.
  • #27
    до долния ( преди 2 месеца )
    Какво казва математиката за 1 минута най бавният диспенсър за бензин ми дава 15 литра или по 9.3квтч енергия на литър което е равно на 140квтч енергия за минуа, за същото време суперчарджъра ми дава 250квт на час или 4.16 квт в минута.Кога електричката ще замеби двг ами Никога.Ето това казва математиката.
  • #26
    . ( преди 2 месеца )
    Моите факти не са мои, както твоите. Фактите които споделям са лесно провери ми и винаги мога да ти дам няколко източника на информация за тях. Така че нали знаеш къде можеш да си завреш мнението за радиацията , мнението за електромобилите или мнението ти за мен? Никой не го интересува твоето мнение, твоите лъжи и твоите пропаганди. Фактите и реалността, базирани на физични закони и математика са им достатъчни. Да си зададат правилните въпроси също, а не някой като тебе да им дава "отговори"
fallback
Последни