fallback

Китай е на път да унищожи собствения си пазар

В страната предлагането на нови автомобили превъзхожда два пъти търсенето

Китайската автомобилна индустрия, която се превърна в най-голямата в света благодарение на правителствените политики и субсидии, е в дълбока криза. Фабриките произвеждат почти два пъти повече автомобили, отколкото пазарът е в състояние да поеме - през 2024 в страната са произведени 31 милиона автомобила с капацитет над 60 милиона.

В Чънду автомобилите на FAW се продават с 60% по-евтино от цената им, а тези на Audi - с отстъпка до 50%. Дилърите са претоварени с непродадени партиди и са принудени да формализират продажби на хартия, тоест да регистрират и застраховат автомобили, за да получат бонуси от производителите. Непродадените превозни се озовават при търговци от сивия сектор, стрийминг платформи или дори на "гробища на автомобили".

Експертите наричат ситуацията "повторение на кризата на пазарите на недвижими имоти и слънчева енергия" - стимулирането на заетостта и данъците доведе до загуба на маржове.

Компанията AlixPartners прогнозира, че от 129 марки електрически превозни средства и хибриди, само 15 ще оцелеят до 2030. Neta (Hozon Auto) вече е в фалит, а Ji Yue (Baidu и Geely), WM Motor, Aiways, Skyworth Auto, Leapmotor и Zotye са в сериозна криза. Основните причини са слаба търговска мрежа, ниско доверие на клиентите и зависимост от субсидии.

Основната заплаха е не само за китайските производители, но и за световната търговия. Европа се страхува от приток на евтини електрически автомобили, а в САЩ китайските коли всъщност са блокирани. Властите в Поднебесната империя вече започнаха да говорят за необходимостта от ограничаване на ценовите войни, но анализаторите са уверени, че без масовото отстраняване на слаби играчи индустрията рискува най-накрая да влезе в "порочен кръг".

fallback
  • #31
    Кукуто ( преди 2 месеца )
    Не плачете на чужд гроб щото не знаете къде е главата къде е паламарката,гледайте си нашата разпадаща се еврокочина
  • #30
    Kresi ( преди 2 месеца )
    Ами прочетете и с бързите влакове до които технологии се докопаха наготово китайците са на минус с тая огромна мрежа която правят.Те правят същата грешка както нас с грандоманщината и икономическата целесъобразност която е присъща на еднопартийните диктатури
  • #29
    Ти да видиш ( преди 2 месеца )
    До 18.Китай дължи успеха си на нископлатен робски труд, който поддържа технологичния сектор. Не случайно, преди десетина или малко повече години се похвалиха, че вече не се налага да внасят ориз, защото местното производство е достатъчно. И не само се похвалиха, но и отбелязаха, че това е техния най-голям успех. По-голям от технологичния ...
  • #28
    Ти да видиш ( преди 2 месеца )
    До 18.Вие наистина ли мислите, че китайците са по-богати от българите!?! Всъщност китайците са богати колкото индийците. Вероятно си въобразявате, всички китайци са заети във високотехнологични сектори. Интересно, тогава кой произвежда ориза. А освен ориза, бамбуковите връхчета. А може би и кой добива кариерни камъни за строителство ... и още хиляди други такива.
  • #27
    . ( преди 2 месеца )
    Или вярването ти, че приближаването до хладилника води до разболяване от рак заради радиацията от компресора която си измерил с приложение на телефона, свалено от google play?
  • #26
    . ( преди 2 месеца )
    Шекерчо, търсиш си поводи и одобрение от публиката за да изтриеш всички факти които съм изброил, за да не ти преча на лъжите? Май ми хареса последната в която 10% от засятата площ на рапица в България изчиства 10% от целия въглероден печатък на държавата, което за всеки третокласник автоматично означава, че само рапицата, абсорбира 100% от въглеродния отпечатък на държавата. И смяташ, че лъжата ти ще мине, ако аз не пиша и затова трябва да ме трият?
  • #25
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Браво! Адмирации, че разчистихте целия този спам, сътворен от очевидно болен човек. Новината иначе всеки само може да тълкува на какво се дължи.
  • #24
    q ( преди 2 месеца )
    ВЕрват си хората, че купувачите при еднакви цени ще избират ДВГ пърдаците и ще плащат за горива, масла, филтри, свещи, бобини, ангренажни ремъци и вериги, EGR, вихрови клапи, ламбда сонди, DPF-и, изпускателни трактове, скоростни кутии, съединители и то защото дядо Кларксън им казал че ДВГ пърдаците имали душа.
  • #23
    q ( преди 2 месеца )
    Нека да си вЕрват във водорода. Някак си успокоява след поредните кофти новини от днес:1. Мерцедес започва да получава Solid State батерии още тая година. От догодина вгражда.2. Панасоник е подготвила кит за тесла увеличаващ пробега д 725 км.
  • #22
    . ( преди 2 месеца )
    Всъщност, освен за срива на автомобилния пазар в Китай заради намаляващите цени на автомобилите и увеличаващите се заплати на китайците, както и за огромния срив на продажби на електромобили защото продадените бройки растат, забравих да те питам и кога смяташ, че ВОДОРОДЪТ ЩЕ ИЗМЕСТИ ДИЗЕЛА? Нали това е последната опорна точка която ви спусна Акио Тойода, А НИЕ ТРЯБВА ДА ГО СЛУШАМЕ? Троловете от тролфермата още нищо не сте казали по въпроса? Ха-ха, Димов Радев Гост пръднята, антиелектрика и т.н
fallback
Последни